Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2 VR6 1992
tråden läst  
112916 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Nästa>>
 
   
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  16 Okt 2014 00:12     Re: Citera

trocade skrev:
Sebaach: Detsamma, hoppas vi kan bjuda på lite sol och torr asfalt då

Lillen: Det är som du läser mina tankar ...


Skulle de vara intressant sååå.
Ja den ska skrotas så...

Hela bottenplattan ÄR intakt.
Bilen är en Mk III som är rullad runt om.
Men själva botter är hel och fin.

Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =)
Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter thumbs up


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Seebach
Åkersberga





Här sedan: 28 Jan 2014
Inlägg: 271
Tipsa Facebook   Inlägg  16 Okt 2014 06:27     Re: Citera

Lillen skrev:
trocade skrev:
Sebaach: Detsamma, hoppas vi kan bjuda på lite sol och torr asfalt då

Lillen: Det är som du läser mina tankar ...


Skulle de vara intressant sååå.
Ja den ska skrotas så...

Hela bottenplattan ÄR intakt.
Bilen är en Mk III som är rullad runt om.
Men själva botter är hel och fin.

Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =)
Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter thumbs up


Jag är lite tveksam inför en sån operation. Jag hade tidigare en Golf Variant VR6 Syncro och den var en bra bil men vägegenskaperna gillade jag inte.
På halt underlag gick den att sladda med om man gasade men så fort man släppte gasen undetstyrde den rejält.
På asfalt var den konstant understyrd.
Jag gillade inte viscokopplingen för den gjorde bilen väldigt inkonsekvent.
Men det kanske finns nån annan lösning än viscokopplingen?
Jag skulle inte bygga fyrhjulsdrift om bilen bara ska gå på asfalt.


_________________
Joakim Seebach

Alfa Romeo Giulietta QV -12

SAAB 9-3 2,3 turbo -00

Alfa Romeo 156 rallye edition
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  16 Okt 2014 17:07     Re: Citera

Seebach skrev:
Lillen skrev:
trocade skrev:
Sebaach: Detsamma, hoppas vi kan bjuda på lite sol och torr asfalt då

Lillen: Det är som du läser mina tankar ...


Skulle de vara intressant sååå.
Ja den ska skrotas så...

Hela bottenplattan ÄR intakt.
Bilen är en Mk III som är rullad runt om.
Men själva botter är hel och fin.

Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =)
Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter thumbs up


Jag är lite tveksam inför en sån operation. Jag hade tidigare en Golf Variant VR6 Syncro och den var en bra bil men vägegenskaperna gillade jag inte.
På halt underlag gick den att sladda med om man gasade men så fort man släppte gasen undetstyrde den rejält.
På asfalt var den konstant understyrd.
Jag gillade inte viscokopplingen för den gjorde bilen väldigt inkonsekvent.
Men det kanske finns nån annan lösning än viscokopplingen?
Jag skulle inte bygga fyrhjulsdrift om bilen bara ska gå på asfalt.


Men så är många tveksamma till ditt chassiebygge åxå.
De går att få till riktigt fina chassien och väghållning på både syncro och 4-motion.

Varför den understyr är ju då för att viscon ligger på en liten stund efter du släppt gasen.
Och att man har öppen diff i framaxeln.

Det man oftast gör vid ombygge är ju att montera 4-motion fördelningslåda och bakaxel.
Där man kan styra trycket och ingreppet i bakaxeln så den även låser upp på motorbroms.
Detta ger ju en helt annan känsla i körningen.

Jag har både en Jetta syncro och en VR6 syncro.
Det beror mycket på hur du kör , man får vara ganska aggresiv.
Och vänsterbromsa in i sväng för att provosera ut baken.

När det är vinter går det ju alltid att stumma viscon.
Men det är ju ett sniksätt eftersom det är öppna diffar fram och bak.
Kör man med låsande eller slirande diffar kan de bryta en del om man har stum visco.

Och så vidare.
Allt går att läsa om man har Grupp-A homologeringen frå tiden det begav sig thumbs up

Hoppas detta inte sabbar tråden


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Okt 2014 15:46     Citera

Med rätt chassi funkar nog syncro/4motion... men det blir nog inget sånt skoj i vinter... tyvärr, ska satsa på att få ihop mitt mål att ha bilen gatlegal i det skick den är nu istället.

Har iaf satt igång med vinterns modifieringar idag, mycket svordomar och tyvärr en spräckt framruta (men åas, ny fin ruta till våren istället ) senare så sitter den här i.



Plattorna ska svetsas och försöka få dit en sträva för bätena med... men sen så


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Okt 2014 17:46     Citera

Men shit va nice att du hinner börja med sånt där redan nu thumbs up


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Okt 2014 21:43     Citera

Känns riktigt skönt, alla andra år har jag ju bara dragit på att börja meka med bilen så det har blivit panik sen runt mars istället ... tänkte göra tvärtom i år, det ska vara klart så snabbt som möjligt


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Okt 2014 23:07     Re: Citera

trocade skrev:
Känns riktigt skönt, alla andra år har jag ju bara dragit på att börja meka med bilen så det har blivit panik sen runt mars istället ... tänkte göra tvärtom i år, det ska vara klart så snabbt som möjligt


thumbs up


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Okt 2014 20:11     Citera

Yeay påbörjat en box...



Det här med skruvbur för snabb montering är lite missvisande ... men men


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
_T_H_
Stockholm





Här sedan: 14 Mar 2009
Inlägg: 822
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Okt 2014 21:03     Citera

bra jobbat


_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Dec 2014 21:46     Citera

Första dagen i garaget på bra länge idag, klurat mer på buren och fått dit en box till. Men var kul att pyssla lite igen.


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  24 Feb 2015 17:16     Citera

Mini update utan bilder.

Alla boxarna numera svetsade, bara finliret kvar där.
Nytt grenrör beställt och ligger i garaget och ska monteras.

Planerat inom kort nu är att måla invändigt det som är bara plåt, gömma undan elen i slang, dra om bränsleslangarna så dom går i tröskeln istället för under bilen.


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Mar 2015 00:09     Citera

Bilen startade för i år och varmkörd, har lite småsaker att fixa men den är redo för besiktning ... på riktigt det här året


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Apr 2015 20:10     Citera


Nya fästen för stolarna ... ibland händer det något litet iaf (grundfärgen tog slut därför är bara ena målad )


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
_T_H_
Stockholm





Här sedan: 14 Mar 2009
Inlägg: 822
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Apr 2015 21:38     Citera

Snyggt !

Smygkikade lite igår när jag lämnade fälgarna.


_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Apr 2015 21:31     Citera



Köpte mig en ny stol idag, ätnligen en stol som jag passar perfekt i


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Apr 2015 01:33     Citera

Hur högt hamnar du?


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Apr 2015 09:02     Citera

Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Apr 2015 13:08     Re: Citera

trocade skrev:
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


Va lite det jag fundrade på , är själv juniorstorlek
Såg dock lite väl högt ut på bild.


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Apr 2015 14:20     Re: Citera

Lillen skrev:
trocade skrev:
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


Va lite det jag fundrade på , är själv juniorstorlek
Såg dock lite väl högt ut på bild.


Jag har inte hunnit provköra ännu, det får avgöra... annars så får jag i värsta fall bygga sänka fästena lite


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lillen
Ume





Här sedan: 09 Jul 2003
Inlägg: 7453
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Apr 2015 14:34     Re: Citera

trocade skrev:
Lillen skrev:
trocade skrev:
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


Va lite det jag fundrade på , är själv juniorstorlek
Såg dock lite väl högt ut på bild.


Jag har inte hunnit provköra ännu, det får avgöra... annars så får jag i värsta fall bygga sänka fästena lite


Har funderat massa på det där.
Det går faktiskt att få ner fästena ganska mycket.
Men jag kommer på mitt nästa underrede köra Mk III med höjdjusteringen kvar.


_________________
Jocke Hellqvist.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
trocade
Linköping





Här sedan: 10 Aug 2008
Inlägg: 686
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Apr 2015 14:42     Citera

Om jag bara skulle flytta ner dom från ovansidan på ramen så får man ju 2-3 cm direkt i sänkning t.ex
Jag gillar att ha orginalen på plats, dom passar ju perfekt


_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
Subaru BRZ - kompressor https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95346&highlight=
Golf 2 VR6
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2 VR6 1992
tråden läst  
112916 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.345 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec