Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
GoPro HERO 3 --- vs --- Contour+ 2
1 besök senaste veckan (4537 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ett par saker som stör mig med nya Go Pro 3 Black Edition

Batteritiden: Under alla kritik eller så är det fel på mitt batteri, en bra bit under en timmes film i 720 upplösning med wifi avstängt. HUr skoj är det på en track day?

Det känns som med wifi på suger den mycket mer batteri och med wifi av försvinner det smutta med en fjärr.

Appen känns rörig och seg

Jag gillar inte att en plast/gummilucka för att dölja hdmi/usb mm är helt avtagbar, det skulle finnas en bättre lösning då den luckan kommer att försvinna.

Jag är besviken på att inte det ingår någon suction cup längre.

Jag kanske inbillade mig men överföringen till PC gick galet långsamt igår.

Men kvaliteten var såklart grym på det jag filmade och spontant känns det som ljudet är bättre. Nu skall jag bara hitta bra settings så man ser lite av vad som sker UTANFÖR bilen oxå

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Många som klagar över batteriet, verkar som det blir till att hålla i hd1&2 kamerorna. Har inte kört slut på batteriet än nångång och då är det heldagar med flera timmar med film i 720 60fps. Stänger knappt av kamerorna i mellan heller.

Allt går tydligen inte framåt.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Jag har även jag reagerat över den kassa livslängden på batteriet på 3:an.

Jag kommer att slipa upp ett hål i skalet som ska sitta inne i bilen och mata konstant laddning för att slippa plågas av batteritorsk i fortsättningen..

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ricky Berg skrev:
Jag har även jag reagerat över den kassa livslängden på batteriet på 3:an.

Jag kommer att slipa upp ett hål i skalet som ska sitta inne i bilen och mata konstant laddning för att slippa plågas av batteritorsk i fortsättningen..


funderat på det oxå, drar du den till USB/Cigg sedan eller vad hade du tänkt dig?

En lösning som denna kan ju också vara en grej, Fullt tillräcklig för en dag på banan gissar jag.

http://www.amazon.com/Lightning-Thunderbolt-Blackberry-connectors-cust . . . .

Alternativt något i stil med denna

http://www.ebay.com/itm/TomTom-Go-720-720T-730-Traffic-USB-hardwire-ca . . . .


Sen finns det så kallade skeleton housing från GoPro för er som inte vill slipa/borra, där är uttag för kablage i sidan osv.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Johan Sjöström skrev:

funderat på det oxå, drar du den till USB/Cigg sedan eller vad hade du tänkt dig?


Ja det var min tanke.

Jag har inte lyckats få med en enda hel körning bara för att jag glömt att ladda.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Fick hem min plastram från RaidoPower i dag och det visade sig vara en fullträff.

I kittet ingår två ramar, bägge är till Hero3 och den ena passar med standard bakdel och den andra bredare ramen passar om man har extra fett batteri (BattPack) monterat.

Nu föll det sig så väl att den bredare ramen passade som handsken på min andra äldre GoPro kamera. thumbs up
Det enda man måste göra är att fila upp hålet i sidan av ramen för den gamla kamerans laddkabel ska passa.

Ramarna kniper åt bra och har kanter som håller kameran på plats och jag tror inte att det är någon fara för att kameran trilla ur fästet.

Så här ser det ut.




_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Bra input, gött att dom verkar bra. lenscapen ingick den eller var har du fått tag på den?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Japp, det ingick ett lins skydd.

Satsen i helhet innehöll följande:

1st kamera-ram bred.
1st kamera-ram smal.
1st Lins skydd.
1st slip in fäste.
1st fäste med dubbelhäftande tejp.
1st skruv för fäste.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
GoPro HERO 3 --- vs --- Contour+ 2
1 besök senaste veckan (4537 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande