Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
FFR 33 Hot Rod, dekaltrimmar
<<   1, 2, 3, ... 32, 33, 34   >>
50 besök senaste veckan (316359 totalt)
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



Ser riktigt fint ut!

Skall frugan ha häst så skall du självfallet få ha en bil...

_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Ja det måste ju vara jämvikt i ett förhållande, eller hur?

_________________
Johnny knudsen
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357



Racingse skrev:
Ja det måste ju vara jämvikt i ett förhållande, eller hur?


Helt rätt å riktigt!

_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Vi kör väl på med lite fler bilder, nu är det torped och styrning.

Dags för torpeden, dessa plåtar "styr" även infästning av karossen, dvs dom får inte hamna snett.

Märkt och hålborrat torpedplåtarna

Ser väl ok ut

Gud välsigne dessa Clekos

Genomföring och justering av kopplingsvajer

Genomföring av styrning

Montering av styrstång

Pedaler

Länkaget fram till styrsnäckan, ska ha elektriskt styrservo, ligger och väntar på mig i Florida

Tilt på ratten

Ratten, måste klä om den med mocca, nu är det någon obehaglig plast.

Kromad baksida, jänkarna i ett nötskal

_________________
Johnny knudsen
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Ja och så var det ju det här med Lamborgghinin

_________________
Johnny knudsen
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Ahhh, snart i min brevlåda. Ser jag fram emot!
Hitintills bara ratten och någon mini detalj till som jag kan fundera på..... kanonkit!

_________________
Fredrik Reichel
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Fränt bygga som jag kommer följa med stort intresse! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



torque skrev:
Fränt bygga som jag kommer följa med stort intresse! thumbs up thumbs up thumbs up
Jag med!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack för att ni gillar det. Lite fler bilder kanske?



Fint besök i garaget av en annan rod byggare på detta forum

Dags för kylare och grill

Rivnuts, vet i f-n vad dom heter på svenska.

Fint litet paket

Och så ser den ut monterad

Annan vinkel

Sista för idag.

Vad gör man med torpedväggen? Polerar, exolerar eller målar? Vad tycker ni?

_________________
Johnny knudsen
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Jag har en sån kylare....ungefär..... i min Pontiac GTO.
Underbart att bara stå och titta på den. Visst? Porrigt på något vis.

Torpeden
Svart eloxerad tycker jag är en elegant lösning. Men då får du nitar i en annan färg.
Klart att om du byter ut nitarna till sådan med svart topp, så vips blir det tjusigt.

Men mycket blir ju beroende på annat i motorutrymmnet och färg på bilen.
Det är helheten som blir viktig.
Kanske en målad panel kan passa bättre för att matcha resten?

Dags att gratulera igen....det blir fler gånger och ursäkta om jag är tjatig.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Svart är ju inte så värst mekvänligt iofs...! Behövs extremt mycket ljus, och man ser ändå dåligt. Bara ramen som är svart i mitt fall, men det är illa nog...

Väldigt trevliga grejor detta iaf! thumbs up

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 526



rivnuts eller nitmuttrar, vad heter tyska
företaget som sålde clekosarna?

såå underbar bil du bygger.
en röst på polerad torpedplåt.

_________________
peter johansson
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Sandelving Aviation Supply http://www.aircraftspruce.eu/Tools/Sheet-Metal-Tools/Sheet-Holders.htm . . . .
Kostade mig mindre att köpa därifrån än verktygsboden(som var det enda stället i Sverige jag hittade som hade), och kom med UPS hem till dörren.

Tack för att du gillar bygget. Din röst är noterad.

_________________
Johnny knudsen
Citera
Bertilsson
Degeberga
Här sen Sep 2012
Inlägg: 13



Blindnitmutter är nog den korrekta svenska benämningen.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&am . . . .

Fast det kan ju kvitta egentligen, sjukt coolt bygge du håller på med! Blir lite sugen på en sån faktiskt...

_________________
Johan Bertilsson
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack Johan.

Lite funderingar, när bilen är klar och reggad är det då bara att köra till knutstorp och dra några varv där?
Har ju aldrig prova svänga runt en bana förut, har mest kört på bakhjulen innan
Jag antar man har något licenssystem? Finns det andra krav på bilen som man kanske redan nu ska ta hänsyn till? Eller finns det någon typ av "prova på" arrangemang där man slipper detta? Många funderingar.
Lite nya bilder.



Tank till kylaren, skulle sitta på torpedväggen enligt instruktionen, men där ville jag inte ha den.

Motorfästen till Cheva sb

Här ska då drivlinan sitta

Började på montering av tank, sitter rätt högt bakom stolarna

Bakifrån

Kändes som det var lite Taiwan stuk över dessa pryttlar

Bränslefilter, njjaaa

_________________
Johnny knudsen
Citera
Carrera1974
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 10



Jag föreslår rosenpolerad snyggt rent och roddigt...


Snyggt och inspirerande bygge för övrigt.
Mvh
Tomas

_________________
Tomas eriksson
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 884



Kort fråga: Vad är din bedömning, hur mycket modifikation av kitet skulle var nödvändigt för att få ner en bigblock i chassiet?

_________________
Magnus Falk
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack Tomas, onekligen snyggt med lite old style racing look, är det din?

Magnus, det är inga större problem att få i en Cbb, dock finns det inga färdiga motorfästen till BB från FFR.
Den här snubben kör med CBB och 1266 hp.



Lite svårt att se vägen i alla lägen

_________________
Johnny knudsen
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Racingse skrev:
Tack Johan.

Lite funderingar, när bilen är klar och reggad är det då bara att köra till knutstorp och dra några varv där?
Har ju aldrig prova svänga runt en bana förut, har mest kört på bakhjulen innan
Jag antar man har något licenssystem? Finns det andra krav på bilen som man kanske redan nu ska ta hänsyn till? Eller finns det någon typ av "prova på" arrangemang där man slipper detta? Många funderingar.


Har du bilen besiktigad och körklar kan du anmäla dig till i stort sett vilka kurser och arrangemang du vill.

Har du ingen licens kan du oftast köpa en engångslicens på plats.

Du kan ju även gå en licenskurs, det är en endags kurs på en bana där du kan köra med privatbilen.

Din rod måste ju bara få smaka bana, det vore ju synd om den endast skulle bli som alla andra jänkare och roddar.. -Parkerad på en gräsmatta framför ett slott..

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack Ricky, verkar ju vara väldigt enkelt att få köra.

Den enda chansen för den här att hamna på en gräsmatta är väl om jag missar någon sväng och kommer utanför asfalten

Tanken är i alla fall att den ska vara mer snabb än snygg.

_________________
Johnny knudsen
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 526



grejerna ser ut att redan ha en "hyffsad" finisch
mao platsar den både på slottsgräs och kunglig asfalt.

_________________
peter johansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
FFR 33 Hot Rod, dekaltrimmar
<<   1, 2, 3, ... 32, 33, 34   >>
50 besök senaste veckan (316359 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande