Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4347 besök totalt |
Final - ett varv? Ger lite extra krydda med tävlingsnerv IMO
Vore skoj att höra vad ni tycker. Under dagens träningar och kval är ju en viktig poäng att vi alla får köra massa bana, kul att få testa under massa varv och se var man kan förbättra sig, testa olika spår osv osv. Men när kvalen är körda och det absoluta sista finalpasset om placeringarna i toppen ska köras, ska det bara vara ett utvarv, ett tidtaget varv och sen ett invarv? Provade det på Anderstorp och nog fan var jag långt långsammare än mitt snabbaste varv under dagen. Ooops, hehe. Men det var riktigt skoj att verkligen försöka skärpa sig när flaggan viftades precis när jag gick ut på det tidtagna varvet... inte överköra, inte underköra, inte bli nervös. Ja det gav riktigt kul krydda faktiskt IMO! Vore skoj som sagt att höra era reaktioner kring det upplägget!! _________________ ![]() |
||
Re: Final - ett varv? Ger lite extra krydda med tävlingsnerv
tänkte köra det igen nu på Mantorp imorgon..... så ta med cittran och kör ![]() |
||
Ett åk som gäller fullt ut är ju vanligt i många tävlingsformer.
Rally, Dragracing, Hillclimb, Slalom (även utförsåkning, löpning, ...). Men det kräver ju disciplin/erfarenhet/stabilitet bland utövarna så det blir nåt av det (det är ju bra om åtminstone 10 av 15 är i närheten av sitt kvalvarv). Men det kommer nog. |
||
Själv älskar jag den pressen som blir när man bara måste prestera.
Jag sätter nästan alltid mina bästa tider när jag måste. Men i Timeattack är det nog lite fel väg att gå. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4347 besök totalt |