Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 41837 besök totalt |
Ginetta GT5 Challenge 2013
Hej, eftersom det inte skrivs om Ginetta så mycket här så startar jag en egen tråd för det. Jag kör för första året serien med en gammal G20 och förvånas över hur snabb och trevlig bil det är att köra! Första racet på Anderstorp med RHK var riktigt skoj, på friträningen kunde man mäta sig mot allt från Mini Coopers till Ford GT40s. Tävling två Kinnekulle med SSK gav G20 större fördel mot de nyare G40bilarna och det var tuffa fighter mellan båda biltyperna! Nästa tävling är på Falkenberg 8-9e juni och sedan kommer höjdpunkten på Spa-Francorchamps 12-13 juli Här följer lite bilder från min GoPro ![]() Starten på Kinnekulle ![]() En slank han hit ![]() Och en slank han dit, händelserika race! ![]() Min är den Silvriga ![]() Lätt match ![]() Lite svårare, speciellt på rakorna En fråga som jag inte riktigt blir klok på är varför det inte är fler som kör serien, det lär stå en del G20 bilar ute i ladorna vad jag förstår. Serien är både kul och billig (om man jämför med annan enhetsracing) Någon som har någon idé? _________________ Daniel Axelsson |
||
Härliga bilder! Jag är i gång med att alldeles snart testa en G20 för att köra någon av de kommande tävlingarna, troligen på Anderstorp
![]() _________________ Tomas Berg "Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death" |
||
Jag kör bil 95 som är med på någon av bilderna och kan bara instämma i att det är grymt kul! Det är min första racingsäsong och det enda jag ångrar är att jag inte började tidigare... Så ni som har bilar står i garagen, kom igen och kör!
_________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Re:
Hej Magnus. Tänkte faktiskt ringa dig om GT5 challenge. Hela gänget från Procedural Racing är numera inblandade här med! Vi har ett nytt team som heter The Race Labs. Vi vill gärna använda rejsa som officiellt forum mellan oss förare och team ägare samt att vi kan sprida budskapet om denna fina racing serie. Har du tid slå mig en signal 0707-707427 Vi har filmerna på tuben, kanalen heter theracelabs http://youtu.be/-wSkSvoin1w Vi finns även med all pressinformation på mynewsdesk.com sök på the race labs Stefan Procedural Racing _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||
Filmer från Race helg 3 Falkenberg GT5 Challenge
Simon Larssons race: http://www.youtube.com/watch?v=VpPgX Dennis Strandbergs race: http://www.youtube.com/watch?v=sfKwM Filmat/Klipp Linus Larsson Foto Bengt-Åce Gustavsson ![]() _________________ Stefan Larsson Garaget: Ginetta G40 räjsbil (Simons ;-)) Abarth 500 trofeo Assetto Corse BMW X6 3.5D Abarth 500 Essesse Porsche 911 (991) |
||
Hej Jeff!
Jag med flera bor på http://www.francorchamps-hotel.com/ Det började bli fullt när jag bokade för någon vecka sedan så kolla upp det snabbt. _________________ Daniel Axelsson |
||
Hej Martin!
Ja det var mig du pratade med då, Kanonfina bilder! är solblänket original eller är det pålagt efter? så blank är den väl ändå inte ![]() Angående startavgift på Spa så efterlyser jag den med. Jag skickade ett mejl nu till arrangören kronosevents.be och frågade om de hade någon mera info om tävlingen, samt om startavgiften. Jag ska klippa till lite filmer, ska bara göra en koll att det är ok för alla inblandade. Det var ju en bra fråga att ta upp på ett forum förresten? vad gäller angående video från racen? Vad tycker folk? Är det bara att lägga upp eller kan någon ta illa upp om man tex ser sig själv åka av banan eller gör ett misstag. Jag kan tycka det är pinsamt om jag skulle gjort en dum grej eller åkt av men det är ju också sånt som är kul att se (andras avåkningar alltså) ![]() Roligast är såklart tajta fighter och tuff racing! De flesta har ju kameror i bilarna och det vore ju kul att se hur man kör från andras bilar. _________________ Daniel Axelsson |
||
Re:
Det är inte pålagt, du kör ju runt med en spegel ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||
Hehe, kanske det
![]() Jag fick svar från Kronosevents med ett detaljerat tidsschema med öppettider och förarmöten mm. Jag skickar den till Leif så får han skicka ut den till alla. Startavgiften fick jag inte svar på så jag letar vidare. _________________ Daniel Axelsson |
||
Jag har haft mailkontakt med Max Gregory på Ginetta som driver brittiska serien och som vi ska anmäla oss till för Spa-loppet. Jag har försökt få fram startavgiften men inte fått svar än, dock sa han att han ville ha betalt i förskott. Hmm, vi får reda ut detta. Leif skrev för länge sedan 450 EUR men det var som sagt länge sedan. Jag hör av mig så fort jag får något svar från Max.
_________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Spa
Nu har jag mailat in anmälan till Max Gregory på Ginetta England till tävlingen på Spa.Jag har dock inte fått svar så vet ej om han mottagit någon. Hur har ni andra anmält er? Vart ska man betala om dom vill ha det i förskott? _________________ Jeff Steinmetz |
||
Kul att du kommer Jeff!
Jag har också mailat in en scannad anmälan till Max på Ginetta men inte fått någon feedback på det. Som jag uppfattade det i den första mailkonversationen med honom så var det han/Ginetta som skulle ha betalt i förskott. Men jag har inte betalat än utan väntar på svar från honom. Helst vill jag betala på plats om det går. Träningarna antar jag ska betalas på plats men jag vet inte det säkert heller. Men jag lever i tron att jag är anmäld och allt är frid och fröjd tills jag hör från Max... _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
Ang Anmälan Spa
Jag fick mailsvar från Max (efter typ en vecka) Han hade mottagit min anmälan. Jag frågade även om de hade nägot kontonr till anmälningsavgift men han ville ha en faktureringsadress så skulle alla uppgifter finnas där. Dock vet jag inte om det var hemadress eller mailadress han menade aå jag bifogade båda. _________________ Jeff Steinmetz |
||
Välkommen samt mera Spa
Hej Sebastian och välkommen! Det är ganska smidigt att vi kan dela information här. Jag tänkte förresten köra på Gelleråsen på onsdag 3/7 (heldagsträning). Det är väl dina hemtrakter, ska du köra? Någon annan som tänkte komma? Sedan angående Spa så verkar det vara lika för alla med informationen så det är väl bara att ta det lugnt. Om ni får något via snigelposten eller så kan ni väl skriva något här vore schysst. _________________ Andreas Ekvall Ginetta G20 -07, #95 GT5 Challenge 2015 Corvette C5 Z06 -03 Honda CBR900 Fireblade -92 |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 41837 besök totalt |