Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1525 besök totalt |
2 eller 3-lagers overall?
tjenare... om man ska införskaffa en overall för bl.a. lite radical-körning och BMW-träffar å så, vad ska jag ha, 2 eller 3-lagers overall? jag vill ju ha en overall som jag kan använda "överallt" liksom, så FIA godkännt o sådär är ju självklart att det ska vara... hoppas att någon av alla rejskunniga här inne kan hjälpa mig... MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
Kolla vad SBF kräver för att rejsa "på riktigt". Risken att du trillar dit är
överhängande och då är det bra att ha rätt grejor från början. ![]() Skulle gissa på att det är 3-lagers som gäller. (Trilla dit=börja tävla) _________________ Jörgen Eriksson |
||
Ur SBF Gemensamma Tekniska Regler (GT6)
Flamsäker overall. Gäller att overallen ska vara homologerad och godkänd av FIA enligt FIA 1986 standard eller Norm 8856-2000. FIA-homologerings märkning ska vara broderad på kragens utsida baktill. _________________ /Kristian Elisson |
||
Dåligt med svar i denna tråd.
Själv har jag för mycket att tänka på, för att sätta mej in i problemet. Så det är väl reglementena i de olika klasserna som får vara styrande. Jag vet inte hur de nya 3-lagers overolerna är.....men de gamla är som att vara insvett i dubbla täcken. Lite opeaktiskt i sommarvärmen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag har en 3-lagers...håller med Håkan att den är varm...tur att man har en öppen bil.. ![]() Men kompisen som lånar den ibland tycker den är varm och skön.... ![]() han den på vintern...åker som kartläsare ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
mm, men om man säger såhär... många f1-förare använder 2-lagers, enligt sparco i alla fall...
varför skulle man inte få använda 2-lagers? om de e FIA-godkända så ska det väl inte vara några problem... /Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
läs mer på www.sbf.se och gemensamma tekniska regler sid 25-26
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Sen får man ju tolka själv hur man vill göra om man får välja mellan 2 och 3-lagers overall, eftersom det finns 2-lagers som är godkända nationellt.
Tycker man att det är värt att ha en kanske mindre brandsäker overall för att svettas mindre så är det ju upp till varje person. Är olyckan framme så tänker man nog inte på hur svettig man är för tillfället.. I vissa serier är det ju förresten så att du får kvala i en 2-lagers men måste ha 3-lagers under tävlingen. _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
min far? hehe, tror att du förväxlar mig med någona annan, min far kör inte mycke annat än sin saab fram o tebax till jobbet... ![]() /Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1525 besök totalt |