Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1051 besök totalt |
Tips om Estoril
Tjejens far skall fira sin födelsedag i Portugal vad det verkar och i närheten av Estoril. Så frågan är har någon av er tips, erfarenheter eller uppgifter på saker man kan göra när man är där? Åka på banan, åka med, tävlingar att kolla på eller liknande? Planen är att åka dit vecka 38. Är tacksam för all info! _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
Re: Tips om Estoril
Jag var i närheten för nåt år sen och åkte dit, men då var allt igenbommat. Jag kom in på läktaren men inte på banan så mitt tips är att kika på hemsidan om det är nåt: http://www.circuito-estoril.pt/en/ _________________ Tord Ringenha11 |
||
Tack för svaret. Tittade lite på hemsidan, var allt annat än lätt att se om det var någonting den aktuella veckan. Men jag ska klicka runt lite till.
Fler tips mottages gärna. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
Lite icke bilrelaterade tips, men om ni är i närheten av Lissabon så finns där en liten stad utanför Lissabon som heter Sintra. I staden finns det ett slott (sommarresidens) till någon gammal viktig man med en jäkligt cool trädgård med massa små konstiga gångar som leder en till otippade ställen och vattenfall man kan gå igenom och små broar m.m. Låter lite fjantigt men var helt klart sevärt.
Och inne i Lissabon finns det något som kallas för portvinsinstitutet (Instituto dos Vinhos do Douro e do Porto). Ser ut som en gammal herrklubb och man blir betjänad av en sur auktoritär man med kostym och förkläde som berättar var man ska sitta och som själv bestämmer när man ska bli betjänad. Men de har oändligt med portviner som man kan få provsmaka för relativt lite pengar och hittar man någon riktigt god flaska så är det bara att köpa med sig den hem. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Re:
Supertack för tipset! Detta kan definitivt vara uppskattat! _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1051 besök totalt |