Letar främst input från er som har provkört den. Den verkar ju onekligen lovande.
_________________ /Daniel Azzarri
Älska varje varv!
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
05 Jul 2013 14:41
Re: A 45 AMG, är det något att ha?
dstr skrev:
Letar främst input från er som har provkört den. Den verkar ju onekligen lovande.
ok kanske ännu ett av min OT inlägg på rejsa..
Jag såg den testas nere på ringen i höstas och föll för bilen direkt, den gick ruskigt bra, lådan växlade grymt snabbt och den ser klart cool ut. Vill ha faktorn är oroväckande hög, som tur är är jag inte ens i närheten ekonomiskt att kunna införskaffa en sån. Senast förra veckan såg jag en omkringrullandes i Moheda av alla ställen på jorden. Nu i verkligheten färdigutvecklad så var den klart läcker även i alla detaljer.
Jag är nyfiken på om det är närmre Seat Leon än Evo VI. I EVO menade de att det var första AMG som inte vill överstyra.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Trådstartare
28 Aug 2013 20:44
Re:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag är nyfiken på om det är närmre Seat Leon än Evo VI. I EVO menade de att det var första AMG som inte vill överstyra.
Eftersom jag haft både en Leon Cupra och Evo VI så blir det lätt att svara på så snart jag klarat av inkörningen.
Det enda jag läst/sett på youtube är att detta verkar vara första haldexen som inte understyr.
Älska varje varv!
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
28 Aug 2013 20:56
Re:
dstr skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Eftersom jag haft både en Leon Cupra och Evo VI så blir det lätt att svara på så snart jag klarat av inkörningen.
Det var anledningen till att jag nämnde just dem.
Vet inte om du har haft fler fyrhjulsdrivna småbilar att jämföra med.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
29 Aug 2013 11:26
Re: A 45 AMG, är det något att ha?
Johan Sjöström skrev:
dstr skrev:
ok kanske ännu ett av min OT inlägg på rejsa..
Jag såg den testas nere på ringen i höstas och föll för bilen direkt, den gick ruskigt bra, lådan växlade grymt snabbt och den ser klart cool ut. Vill ha faktorn är oroväckande hög, som tur är är jag inte ens i närheten ekonomiskt att kunna införskaffa en sån. Senast förra veckan såg jag en omkringrullandes i Moheda av alla ställen på jorden. Nu i verkligheten färdigutvecklad så var den klart läcker även i alla detaljer.
+ 1 !
_________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Trådstartare
29 Aug 2013 16:20
Re:
Lennart Mäkinen skrev:
En första spaning kring rondellattacker så här efter 19 körda mil placerar den till höger om Evo'n med ESP'n i Sport-läge. Evo'ns AYC är dock en 13 år gammal produkt, så egentligen kanske inte så rättvist att jämföra.
Älska varje varv!
ted.brink
Eslöv
Här sen Mar 2004
02 Sep 2013 06:05
Re:
dstr skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Det enda jag läst/sett på youtube är att detta verkar vara första haldexen som inte understyr.
Vill bara upplysa om att den inte har Haldex fyrhjulsdrift, dock har Golf GTIn Haldex aktiva diffbroms.
Golf R kommer bli en riktig utmanare till A45an med lite mindre effekt men med aktiv dämpning vilket gör mycket.
Vill bara upplysa om att den inte har Haldex fyrhjulsdrift, dock har Golf GTIn Haldex aktiva diffbroms.
Om den inte har haldex, vad har den då?
Älska varje varv!
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
02 Sep 2013 20:43
Re:
ted.brink skrev:
dstr skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Golf R kommer bli en riktig utmanare till A45an med lite mindre effekt men med aktiv dämpning vilket gör mycket.
Tror du blandar ihop saker här.
Golf GTi har inte haldex , Golf R har Haldex och 4x4.
_________________ Jocke Hellqvist.
ted.brink
Eslöv
Här sen Mar 2004
03 Sep 2013 15:19
Re:
dstr skrev:
ted.brink skrev:
Om den inte har haldex, vad har den då?
Jag är ganska säker på att det är österikiska Magna som gjort Mercedes system. Principen med konstant drivning på framaxeln och inkoppling av bakaxeln delas dock med vissa Haldex-system så likheter finns!