Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 35i 2010 | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (30561 totalt) |
Stort tack till Oscar (gory) för hjälpen med att byta dammskyddet på min bil idag.
Efter demontering av oket på vänster sida så konstaterade vi att dammskyddet där var intakt och beslutade att låta det vara. Det var lite förbryllande då jag vid senaste bankörning mätte runt 130 grader högre temp på vänster bromsskiva än på den högra sidan och hela tiden misstänkt att det dammskyddet fallerat pga lite för varma bromsar. Nåväl Oscar monterade tillbaka oket och sen rev vi ner höger sida där dammskyddet var helt slut och att även packningen på kolven läckt (om än inte så mycket). Med hjälp av tryckluft var kolven strax ute ur oket och efter rengöring så började montering av inre packning och kolven var snabbt tillbaka i oket. Sen började problemet med att få dit dammskyddet vilket visade sig inte vara helt lätt. Läste medföljande instruktionsblad och konstaterade efter ett antal försök att dammskyddet kräver ett speciellt verktyg för att få på plats. Så nu stod vi där med en E89 på 3 hjul i hällande ösregn. Men som tur är så är inte Oscar den som ger upp i första taget och uppfann ett eget verktyg gjort av en tvåarmad avdragare, en slangklämma, två träbitar, en 10 mm hylsa och en plåtbit. Till slut gav dammskyddet med sig och satte sig på plats!l Men inte nog med det, för att få dammskyddet på plats var vi tvungna att montera allt i "fel" ordning. Så nu gällde det att få dit kolven utan att skada dammskyddet och inre packningen. Lite deja vu från första gången man använde kådis! Efter lite famlande med kådiset så satt alla delar på plats och med oket monterat på bilen så återstod luftning av systemet och nu har jag en stum bromspedal inför Knutstorp. Känns oerhört bra!! Oscar Att man sen fått se din välbyggda, fina M3 E36 Coupe var kvällens bonus! Se nu bara till att ta licensen nästa år så vi får se dig och din fina bil på träffarna. Mellan körpassen vill jag att du blir min Technical Chief i Team Shadow _________________ Per Englund _________________ Per Englund |
||
A. GARAGE
B. LYFT C. TID 1. Krängningshämmare 2. Kylning Bromsar. 3. Intercooler 4. Oljekylare 5. Avgassystem 6. Nerpipor m racekatalysatorer 7. Instrument 8. Dyra bromsar (billigare i längden) Tre fyra år sådär......... _________________ Per Englund |
||
Slut på det roliga...............vet inte hur jag skall kunna berätta för grabben (9 år) att Shadow är borta. Det var han som bestämde vilken färg vi skulle ha på bilen och interiören.
10-11 bilar upp i rök bara för skojs skull. Vad är straffet för mordbrand? Några samtal med en socialsekreterare! _________________ Per Englund |
||
Bedrövligt Per.
Ditt nuvarande vrålåk ser ut att ha checkat ut för gott. Jag skulle gissa att BMW OF erbjuder dig att hitta en annan "motsvarande" bil. Något som blir svår, och aldrig kommer att bli riktigt samma. _________________ BMW MC-klubben |
||
Sorry, inte en sportslig, är mycket värre än vad bilden visar. Allt är förvridet. Det blir att beställa en ny, det jävliga är att alla facelifts som kommit gör att jag inte kommer att få den look jag föll för.......... Förstår att du skojar, men är lite för låg just nu..... _________________ Per Englund |
||
Det var inte meningen att vara dum, satt och tänkte på hur jävligt det skulle vara att få sin egna bil nedbränd och bli tvungen att skaffa nytt, börja moddandet på nytt, etc. Jag lider med dig.
_________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||
Köpte nytt för att vara säker på att inte få något buskört och taskigt underhållen. Kommer inte att acceptera något "motsvarande" då jag tvivlar på att det finns någon sådan därute. Bytt olja/filter 6 ggr på 3år, polerade och vaxade drivaxlar, fjädrar mm mm mm (lite sjukt men får kuligare kommentarer) Va? Är den 3 år? Allt löser sig nog men trist att behöva hålla på med sånt här onödigt skit, när man bara vill ha kul..........Nu skall jag gå till systemet, sen hem och bryta ihop lite............... Och i morgon får man köra samma visa med gamla Bettan som också fick smisk på rumpan! Dom slog två flugor på en smäll...............köper ingen lott idag. Ha det så kul på Gelleråsen, både bana o party _________________ Per Englund |
||
No problem, är lite stingslig just nu _________________ Per Englund |
||
|
||
|
||
Sjukt tråkigt Per. Lider verkligen med dig. Vilket meningslöst fördärv och urvattnande av samhället. Straffet på mordbrant är upp till livstid, men inte troligt då det såklart finns "förmildrande omständigheter"
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||
Råkade för några år sedan ut för ett försök (knäckt ruta, långa och djupa brännmärken i säten och tak från tändarlåga) dock utan att det tog fyr, andra bilar på samma parkering hade inte samma tur..
Jag vet precis hur jag kände då, mord i sinnet... kan knappt föreställa mig hur stor din klump i magen är. Beklagar djupt, fy fan.. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||
Yepp, men just då så skulle det vara värt det! En stol, ett rep och en cigaretttändare. Kör ett varv för "Shadow" på Gelleråsen. Det är så mycket mer än en bil som brunnit upp................ _________________ Per Englund |
||
Tror inte att det hänger ihop med kravallerna, några finniga snorungar på automatlådemoppar har setts i krokarna. VNV sthlm _________________ Per Englund |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 35i 2010 | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (30561 totalt) |