Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-07-14 TPC @ Ring Knutstorp
1, 2, 3, 4   >>
8 besök senaste veckan (12726 totalt)
John Averhäll
Nybro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72


Trådstartare
Vill bara skriva ett snabbt tack här och be om ursäkt för att vi kom igång lite sent.
Tack alla som kom. Tack för den härliga stämningen.
Framförallt TACK till alla er som hjälpte till och var flaggvakter! Ni är mina hjältar! Utan er ingen körning.

Tack åter igen.

// John

_________________
John Averhäll
Citera
Lupo1.8t
Varberg
Här sen Jul 2011
Inlägg: 347



Kanon träff som vanligt!
Tack för en otroligt rolig dag!

_________________
Henrik Dahl
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1186



Tack för en kanondag!

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
Hellström
Röstånga
Här sen Feb 2010
Inlägg: 4



Alltid lika trevligt på era trackdays ! Tack för bra initiativ och arrangemang
Idag hade ni ju tom fixat perfekt väder ! Inte för varmt, inte för kallt !


Kim Hellström
BMW 325 e36

_________________
Kim Hellström
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Mycket trevligt, och kan bara hålla med om vädret! thumbs up

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



En perfekt start på semestern Tack TPC för en kanondag på banan!

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3354



Håller med tidigare inlägg - en riktigt kanonträff med mycket körning. Tror det blev närmare 90 varv idag för min del - enda haveriet idag var att växelspaken gängade upp sig lite...

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Tack för idag,

Första gången med TPC och första gången på Knutan, snyggt arrangemang och kul bana så det blir repriser på båda delarna

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Schaedoren
Vinslöv
Här sen Mar 2006
Inlägg: 476



Härlig dag!
Första gången på bana för både mig och bilen.

Tack för dagen

_________________
Tobias Ohlsson
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Vill också passa på att rikta ett stort tack till arrangörerna av dagens trackday. Vet att det under TPCs tidigare bandagar delats ut en hel del ris efteråt. Efter dagens evenemang tycker jag dock att det är på sin plats med ett stor skopa ros Verkligt bra kämpat, speciellt med den begränsade mängd personal det fanns att tillgå. Och som tidigare sagt; ett jättetack till de som hoppade in som flaggvakter thumbs up

Förbättringsbart är att verkligen första bil rullar ut 09.00. Banan kostar väl ca 150:- / minut trots allt.. ? Sist och inte minst, stort tack till alla seriösa förare som höll sig PÅ banan. Det sågs inte till en bråkdel av förra årets gula och röda flaggor thumbs up

Ögonblicksbild:
Inte alla klarar Knutans svängar, backar och krön lika bra..

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Olof Danred
Malmö
Här sen Feb 2013
Inlägg: 20



Stort TACK till alla Er på TPC som låg bakom arrangemanget! En trevlig och välordnad bandag med härlig blandning och positiv stämning!

_________________
Olof Danred

BMW-Alpina
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



hihi =)

Det så kallade kräkdjuret har nått Skånes slätter...

Tack alla för idag och stort tack till den gröna radicalbilen som drog mig till ett nytt personbästa på 1.08,18 =)

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3354



En liten film från min bil idag:


_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Tack för en som vanligt kul träff på knutstorp. Lätt favoritträffen på hela året! thumbs up

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



TPC träffen växer från år till år, det finns några saker att fila på men helheten var riktigt bra i år. Bra väder, bra körning och allmänt sett bra flyt. Träffen har blivit en klassiker som man inte vill missa.

jag gillar den fina bredden på fordon och att man tillåter en del som man ofta inte är van vid på trackdays.
Slicks, medåkare,tidtagning osv..

Själv var jag flaggis på förmiddagen och linkade runt lite med min lytta compact på eftermiddagen.

Förresten var man kan skriva upp sig till nästa års träff?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
RS-Jonas
Älekulla
Här sen Jan 2009
Inlägg: 99



Håller med föregående talare! thumbs up

_________________
Jonas Ferm
Citera
Henrik F
Malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 235



Jag har inte kört på knutstorp på 12 år, och hade innan det inte heller någon vidare rutin där. Att få åka bakom en mer erfaren förare i början av dagen var ett mycket välkommet inslag för iaf för min del!
Sen har jag inte så mycket erfarenhet av bankörning heller, och jag har inget negativt att anmärka på. Tydligt förarmöte, enkla regler (långsamma till vänster, snabba till höger =går inte att ta fel på).

Sen tycker jag det är trevligt med en klubb som hittat balansen mellan att ha säkerhetsregler, utan att för den sakens skull gå över gränsen och bli FÖR byråkratiska. Har jag en bil att köra nästa körning kommer jag absolut att försöka åka!

_________________
Henrik Frberg



M535i
Citera
Johan.Abrahamsson
Norrköping
Här sen Jan 2006
Inlägg: 42



Tackar för en kanon upplevelse!!
Kul att få göra premiär med både bil och att köra bana på ett så bra tillfälle!
Det blev totalt 50 varv utan haverie så jag är supernöjd
Väldigt kul att träffa både nytt och gammalt folk.

Finns mycket att slipa på tiden men är väldigt nöjd med att lyckas köra 1:16.37 som bäst och 1:16.63 som näst bäst.

Tack ännu en gång till TPC!!

_________________
Johan Abrahamsson
RX-8 Clupsport
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009
Inlägg: 147



Precis lika bra träff som tidigare år! Mixen av bilar, möjligheten till passagerare, trevliga arrangörer, följa John i början + mycket mer gjorde ni riktigt bra!

_________________


BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



Även stort tack från mig för en kalaslyckad dag! Försenat förarmöte och lite förvirring kring passindelningen/schemat oroade mig lite till en början men kort därefter blev det ordning på skutan och jag tyckte genomförandet var kanon. Trots många bilar kunde jag stå över ett pass då och då och ändå köra mig trött innan dagens slut.

Stor eloge för uppförandet ute på banan också! Tror inte jag varit på någon träff tidigare där folk varit så duktiga på att kika i bakspegeln och släppa förbi. Visst hade mer blinkers underlättat ytterligare men över lag kunde man få oväntat bra flyt på körningen trots antalet bilar på banan och den stora spridningen på tempot.

Min egen körning är jag väl inte supernöjd med. Det tog ovanligt lång tid att få upp temp i framdäcken och jag körde allmänt väldigt inkonsekvent under dagen. Bästa-tiden på 1.07.71 sattes redan pass 2 med en opt-tid på 1.06.62, sen fick jag aldrig riktigt till det efter det. Men vad gör det för kors i taket vad kul jag hade!


_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



xtimmyx skrev:
Även stort tack från mig för en kalaslyckad dag! Försenat förarmöte och lite förvirring kring passindelningen/schemat oroade mig lite till en början men kort därefter blev det ordning på skutan och jag tyckte genomförandet var kanon. Trots många bilar kunde jag stå över ett pass då och då och ändå köra mig trött innan dagens slut.

Stor eloge för uppförandet ute på banan också! Tror inte jag varit på någon träff tidigare där folk varit så duktiga på att kika i bakspegeln och släppa förbi. Visst hade mer blinkers underlättat ytterligare men över lag kunde man få oväntat bra flyt på körningen trots antalet bilar på banan och den stora spridningen på tempot.

Min egen körning är jag väl inte supernöjd med. Det tog ovanligt lång tid att få upp temp i framdäcken och jag körde allmänt väldigt inkonsekvent under dagen. Bästa-tiden på 1.07.71 sattes redan pass 2 med en opt-tid på 1.06.62, sen fick jag aldrig riktigt till det efter det. Men vad gör det för kors i taket vad kul jag hade!



Riktigt snyggt rattat, stod med din farsa och kikade på dig när vi var flaggisar i NGK krönet.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eftersnack
2013-07-14 TPC @ Ring Knutstorp
1, 2, 3, 4   >>
8 besök senaste veckan (12726 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande