Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Roadsport klubbtävlingar i skåne | 3 besök senaste veckan (1916 totalt) |
Ja, MGCC's klubbtävlingar alltså!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men eftersom det har skrivits en del i banbilsforumet etc om bilar som passar och planeras framföras, bla på Knutan 9 maj så måste vi bara starta en tråd om det, blir ju körsugen så att man smäller av Jag har plockat bort allt motortrimm, viktar upp bilen och åker i Roadsport C i år. Goran obradovic åker väl Roadsport C med 924 turbo oxo. Fredrik och Ingemar Svensson åker Roadsport med 924 2.5 16V. Hoppas på Anders Holmquist i 924, Dennis Kullman i Miata samt Patrik Petersson med 924S i Roadsport C. Kanske även Göran Hackman i wankel mazda kommer. Säkert några jag glömde + några "smygläsare" som kommer Suuuugen!! _________________ Pär Hylander |
||||||||
Nu vet jag inte om jag skall skriva om det här men KAK-S kommer ha bankörning också på knutan den 9maj. Detta arrangemang tänkte jag tänkte jag lura in mig på eftersom jag inte kan köra Roadsport i år .
Som jag har fattat det är KAK-S körning öppen för almänheten men informationen är bristfällig . Jag har varit i kontakt med klubben för att anmäla mig, det gick inte eftersom allt tydligen inte är spikat. Dock blev jag lovad att deras hemsida skulle uppdateras med utförlig info. Så vi får hålla utkik på http://kaks.just.nu/ sålänge. Så jag hoppas att få både titta på härlig rejsing och KÖRA bana själv. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Öhhvanudå?? Vaffödårå? Sorry, glömde dig på listan ovan. Klubbtävling med MGCC kan du väl köra? _________________ Pär Hylander |
||||||||
Jag har ju missat detta lite med kraven från MGCC sida ang. tävlingsverksamheten Min bil kvalar in i klubben samt vissa tävlingsarrangemang. Däremot inte jag ... jag saknar räserpyamas och en del övrig personlig skydsutrustning f.n. Så jag kämpar vidare för att få köra med KAK-S den 9maj. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Hörde att det var många roliga bilar där och körde i slutet på förra sommaren. Tyvärr kunde jag inte komma dit. En bekant i en röd Escort Cosworth ska visst kört rätt fort Nån som vet vad det kostar att köra (behövs medlemskap?) och hur länge det varar? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Medlemskap i MGCC kostar några hundrangar per år har jag för mig. Varje race kostar något liknande. Kan rimligen inte varit med någon Escort vid det tillfället eftersom det inte är en sportvagn . Men Miata går alldeles utmärkt, passar bra i Roadsport C Däremot så förra året så hade MGCC race på förmiddagen och KAK hade banmöte på eftermiddagen, antagligen blev många av gatbilsåkarna inspirerade av räserbilarna och skulle köra minst lika fort , det gick rätt vilt till i ca 15 min innan en bil blev en föredettabil genom att försöka köra rakt igenom muren efter NGK. Efter det blev tempot mer anpassat.... (iofs kanske det blev högre igen senare på eftermiddagen, jag vet inte för då var jag inte kvar) _________________ Pär Hylander |
||||||||
Jag vet vad MGCC är och innebär Är medlem. Jag syftade på KAK:s träff som det diskuterades om tidigare i tråden. Synd för Peugot-åkaren vars dag slutade i muren.. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||||
Här är en smygläsare som kommer med 924 turbo i Roadsport C Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - Polestar 2 |
||||||||
Kan berätta att "peugot-åkaren" är igång med att fixa en Porsche 944 för banåka i PCS Han håller till i samma garage som mig, undrar vem som har fått i honom på Porsche spåret _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Ett ansenligt gäng som är sugna
Fredrik och Ingemar Svensson, Roadsport B, Porsche 924S Anders Holmquist, C, 924 Göran Hackman, C, Mazda RX7 wankel Patrik Petersson, C, 924S Dennis Kullman, C, Miata P-o Håkansson, C, 924 Björn Nilsso, A, 968 Evo Edvin Persson, C, 944 Undertecknad, C, 924t Väldans vilken tysk vattenkyld dominans i denna listan. _________________ Pär Hylander |
||||||||
Passar på och kapar tråden lite i all diskretion, vill helst inte sticka ut med dessa halvfärdiga funderingar. En tanke som "plågat" mig några dagar är att kanske min hobbybil skulle passa för Roadsports (C eller B) med de modifikationer jag ändå tänkt mig. Men då uppstår några initiala frågor (har ställt dessa på annat, mer officiellt, håll också tidigare idag):
-Klassar denna "GT" in som "sportvagn" egentligen? Se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6313 (Peugeot 504 Coupé). Vill gärna hänvisa till tex Alfa 1750 eller GTV för jämförelse, även om dessa nog är lite kvickare djur i grunden. -Är det OK med bilar besiktade som "ombyggt fordon"? -Kan man byta motor till en modernare från samma tillverkare? -Får man absolut inte byta från en standard 4-växlad till en annan standard 5-växlad låda från senare årgång? om man trimmar, kan man inte heller då byta till en biffigare låda från samma familj som är "bolt on"? Har läst genom reglementet hyfsat noga men hittade inte svar. Till sist (en fråga som inte handlar om regeltolkning): -Är det hyfsat "gentlemannamässig" racing som gäller i Roadsports? Att man oavsett vilket riskerar att skrota bilen och att saker kan gå sönder och bucklas fattar jag. Men bilen är ganska sällsynt och främst karossdelarna är dyra, så om det mer eller mindre är att räkna med panelreparation/byte efter var och varannan helg och karossbyte efter nån säsong, så är detta ingen ens kvartsvettig tävlingsbil. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Skriver vad jag tror....
Jo, ombyggt fordon är nog vanligt Att man inte skulle få byta vvx har jag missat ivf Jag har iofs bara åkt klubbtävlingar i roadsports fram till nu, men det jag sett med egna ögon och tycker mig har förstått så är det relativt gentlemannamässigt i sportvagnsseriens roadsports. Tror att dom allra flesta kör bilar som dom själva mekar med och det har väl en vissa dämpande inverkan. Men visst har många tävlingsbilar lite kvarstående "ärr" efter småkollisioner _________________ Pär Hylander |
||||||||
Inför träffar Roadsport klubbtävlingar i skåne | 3 besök senaste veckan (1916 totalt) |