Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Roadsport klubbtävlingar i skåne
2 besök senaste veckan (1913 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Ja, MGCC's klubbtävlingar alltså!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men eftersom det har skrivits en del i banbilsforumet etc om bilar som passar och planeras framföras, bla på Knutan 9 maj så måste vi bara starta en tråd om det, blir ju körsugen så att man smäller av

Jag har plockat bort allt motortrimm, viktar upp bilen och åker i Roadsport C i år. Goran obradovic åker väl Roadsport C med 924 turbo oxo. Fredrik och Ingemar Svensson åker Roadsport med 924 2.5 16V. Hoppas på Anders Holmquist i 924, Dennis Kullman i Miata samt Patrik Petersson med 924S i Roadsport C. Kanske även Göran Hackman i wankel mazda kommer. Säkert några jag glömde + några "smygläsare" som kommer

Suuuugen!!

_________________
Pär Hylander
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Nu vet jag inte om jag skall skriva om det här men KAK-S kommer ha bankörning också på knutan den 9maj. Detta arrangemang tänkte jag tänkte jag lura in mig på eftersom jag inte kan köra Roadsport i år .

Som jag har fattat det är KAK-S körning öppen för almänheten men informationen är bristfällig . Jag har varit i kontakt med klubben för att anmäla mig, det gick inte eftersom allt tydligen inte är spikat. Dock blev jag lovad att deras hemsida skulle uppdateras med utförlig info. Så vi får hålla utkik på http://kaks.just.nu/ sålänge.

Så jag hoppas att få både titta på härlig rejsing och KÖRA bana själv.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Nu vet jag inte om jag skall skriva om det här men KAK-S kommer ha bankörning också på knutan den 9maj. Detta arrangemang tänkte jag tänkte jag lura in mig på eftersom jag inte kan köra Roadsport i år .


Öhhvanudå?? Vaffödårå?

Sorry, glömde dig på listan ovan. Klubbtävling med MGCC kan du väl köra?

_________________
Pär Hylander
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Pär - säg te om du vill ha hjälp så kommer jag o mekar åt dig !

bor ju "granne" med Knutstorp

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Pär Hylander skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Nu vet jag inte om jag skall skriva om det här men KAK-S kommer ha bankörning också på knutan den 9maj. Detta arrangemang tänkte jag tänkte jag lura in mig på eftersom jag inte kan köra Roadsport i år .


Öhhvanudå?? Vaffödårå?

Sorry, glömde dig på listan ovan. Klubbtävling med MGCC kan du väl köra?


Jag har ju missat detta lite med kraven från MGCC sida ang. tävlingsverksamheten Min bil kvalar in i klubben samt vissa tävlingsarrangemang. Däremot inte jag ... jag saknar räserpyamas och en del övrig personlig skydsutrustning f.n. Så jag kämpar vidare för att få köra med KAK-S den 9maj.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Kör inte Södra BF sitt distriktmästerskap i racing då också?

Nån här som kör i DM? Verkar ju vara en bra instegsklass för sprintracing ..
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Visst är man sugen på att köra den 9/5

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Dennis Kullman skrev:
Visst är man sugen på att köra den 9/5


Hörde att det var många roliga bilar där och körde i slutet på förra sommaren. Tyvärr kunde jag inte komma dit.

En bekant i en röd Escort Cosworth ska visst kört rätt fort


Nån som vet vad det kostar att köra (behövs medlemskap?) och hur länge det varar?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
Dennis Kullman skrev:
Visst är man sugen på att köra den 9/5


Hörde att det var många roliga bilar där och körde i slutet på förra sommaren. Tyvärr kunde jag inte komma dit.

En bekant i en röd Escort Cosworth ska visst kört rätt fort


Nån som vet vad det kostar att köra (behövs medlemskap?) och hur länge det varar?


Medlemskap i MGCC kostar några hundrangar per år har jag för mig. Varje race kostar något liknande.

Kan rimligen inte varit med någon Escort vid det tillfället eftersom det inte är en sportvagn . Men Miata går alldeles utmärkt, passar bra i Roadsport C

Däremot så förra året så hade MGCC race på förmiddagen och KAK hade banmöte på eftermiddagen, antagligen blev många av gatbilsåkarna inspirerade av räserbilarna och skulle köra minst lika fort , det gick rätt vilt till i ca 15 min innan en bil blev en föredettabil genom att försöka köra rakt igenom muren efter NGK. Efter det blev tempot mer anpassat.... (iofs kanske det blev högre igen senare på eftermiddagen, jag vet inte för då var jag inte kvar)

_________________
Pär Hylander
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Pär Hylander skrev:
Patrik Rydh skrev:
Dennis Kullman skrev:
Visst är man sugen på att köra den 9/5


Hörde att det var många roliga bilar där och körde i slutet på förra sommaren. Tyvärr kunde jag inte komma dit.

En bekant i en röd Escort Cosworth ska visst kört rätt fort


Nån som vet vad det kostar att köra (behövs medlemskap?) och hur länge det varar?


Medlemskap i MGCC kostar några hundrangar per år har jag för mig. Varje race kostar något liknande.

Kan rimligen inte varit med någon Escort vid det tillfället eftersom det inte är en sportvagn . Men Miata går alldeles utmärkt, passar bra i Roadsport C

Däremot så förra året så hade MGCC race på förmiddagen och KAK hade banmöte på eftermiddagen, antagligen blev många av gatbilsåkarna inspirerade av räserbilarna och skulle köra minst lika fort , det gick rätt vilt till i ca 15 min innan en bil blev en föredettabil genom att försöka köra rakt igenom muren efter NGK. Efter det blev tempot mer anpassat.... (iofs kanske det blev högre igen senare på eftermiddagen, jag vet inte för då var jag inte kvar)


Jag vet vad MGCC är och innebär Är medlem.

Jag syftade på KAK:s träff som det diskuterades om tidigare i tråden.
Synd för Peugot-åkaren vars dag slutade i muren..

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Patrik Rydh skrev:
Synd för Peugot-åkaren vars dag slutade i muren..


den har jag på film......

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Pär Hylander skrev:
Ja, MGCC's klubbtävlingar alltså!

... Säkert några jag glömde + några "smygläsare" som kommer


Här är en smygläsare som kommer med 924 turbo i Roadsport C

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Patrik Rydh skrev:
Pär Hylander skrev:
Patrik Rydh skrev:
Dennis Kullman skrev:
Visst är man sugen på att köra den 9/5


Hörde att det var många roliga bilar där och körde i slutet på förra sommaren. Tyvärr kunde jag inte komma dit.

En bekant i en röd Escort Cosworth ska visst kört rätt fort


Nån som vet vad det kostar att köra (behövs medlemskap?) och hur länge det varar?


Medlemskap i MGCC kostar några hundrangar per år har jag för mig. Varje race kostar något liknande.

Kan rimligen inte varit med någon Escort vid det tillfället eftersom det inte är en sportvagn . Men Miata går alldeles utmärkt, passar bra i Roadsport C

Däremot så förra året så hade MGCC race på förmiddagen och KAK hade banmöte på eftermiddagen, antagligen blev många av gatbilsåkarna inspirerade av räserbilarna och skulle köra minst lika fort , det gick rätt vilt till i ca 15 min innan en bil blev en föredettabil genom att försöka köra rakt igenom muren efter NGK. Efter det blev tempot mer anpassat.... (iofs kanske det blev högre igen senare på eftermiddagen, jag vet inte för då var jag inte kvar)


Jag vet vad MGCC är och innebär Är medlem.

Jag syftade på KAK:s träff som det diskuterades om tidigare i tråden.
Synd för Peugot-åkaren vars dag slutade i muren..


Kan berätta att "peugot-åkaren" är igång med att fixa en Porsche 944 för banåka i PCS thumbs up

Han håller till i samma garage som mig, undrar vem som har fått i honom på Porsche spåret

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Ett ansenligt gäng som är sugna

Fredrik och Ingemar Svensson, Roadsport B, Porsche 924S
Anders Holmquist, C, 924
Göran Hackman, C, Mazda RX7 wankel
Patrik Petersson, C, 924S
Dennis Kullman, C, Miata
P-o Håkansson, C, 924
Björn Nilsso, A, 968 Evo
Edvin Persson, C, 944
Undertecknad, C, 924t

Väldans vilken tysk vattenkyld dominans i denna listan.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
KristianAE86 skrev:
Pär - säg te om du vill ha hjälp så kommer jag o mekar åt dig !

bor ju "granne" med Knutstorp


Vilket trevligt erbjudande , bor du i Kågeröd?

_________________
Pär Hylander
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Passar på och kapar tråden lite i all diskretion, vill helst inte sticka ut med dessa halvfärdiga funderingar. En tanke som "plågat" mig några dagar är att kanske min hobbybil skulle passa för Roadsports (C eller B) med de modifikationer jag ändå tänkt mig. Men då uppstår några initiala frågor (har ställt dessa på annat, mer officiellt, håll också tidigare idag):

-Klassar denna "GT" in som "sportvagn" egentligen? Se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6313 (Peugeot 504 Coupé). Vill gärna hänvisa till tex Alfa 1750 eller GTV för jämförelse, även om dessa nog är lite kvickare djur i grunden.
-Är det OK med bilar besiktade som "ombyggt fordon"?
-Kan man byta motor till en modernare från samma tillverkare?
-Får man absolut inte byta från en standard 4-växlad till en annan standard 5-växlad låda från senare årgång? om man trimmar, kan man inte heller då byta till en biffigare låda från samma familj som är "bolt on"?

Har läst genom reglementet hyfsat noga men hittade inte svar.

Till sist (en fråga som inte handlar om regeltolkning):

-Är det hyfsat "gentlemannamässig" racing som gäller i Roadsports? Att man oavsett vilket riskerar att skrota bilen och att saker kan gå sönder och bucklas fattar jag. Men bilen är ganska sällsynt och främst karossdelarna är dyra, så om det mer eller mindre är att räkna med panelreparation/byte efter var och varannan helg och karossbyte efter nån säsong, så är detta ingen ens kvartsvettig tävlingsbil.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Skriver vad jag tror....

    Motor får bytas, det finns ju sevenbilar med alla möjliga konstiga motorer, inkl mc-motorer.
    Jo, ombyggt fordon är nog vanligt
    Att man inte skulle få byta vvx har jag missat ivf


Jag har iofs bara åkt klubbtävlingar i roadsports fram till nu, men det jag sett med egna ögon och tycker mig har förstått så är det relativt gentlemannamässigt i sportvagnsseriens roadsports. Tror att dom allra flesta kör bilar som dom själva mekar med och det har väl en vissa dämpande inverkan. Men visst har många tävlingsbilar lite kvarstående "ärr" efter småkollisioner

_________________
Pär Hylander
Citera
Inför träffar
Roadsport klubbtävlingar i skåne
2 besök senaste veckan (1913 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande