Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-08-03/04 Ring Knutstorp BMWCS, BMWSC & PCSR.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
21 besök idag (40829 totalt)
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1317



Rolfson skrev:
Många fina bilder från helgen finns det här thumbs up

Men nu undrar jag om det möjligtvis finns någon som har en eller flera bilder från vårt lila " haveri " på Lördagens kval. Alla bilder är av intresse, haveriet, plåtåkat eller reparationen



Lyfter detta thumbs up

Då vi ämnar göra ett kolage, om både med och motgångar

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Inga på avåkning men väl på nederlaget:



_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Mitt bidrag, filmen från Lördagen försvann spårlöst så här kommer filmen från Söndagen.

Här finns det mesta, Skakig körning,bra körning, våghalsiga omkörningar, lätta knuffar och lite till fångat på film.


_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011
Inlägg: 169



Ulrich skrev:
I'm feeling hot hot hot

Kul att få vara med igen, över ett år sedan man rattade TTn senast. Positivt var att det var som att cykla, några varv så kom det mesta tillbaka. MAO lite lagom ringrostig.

Stort Tack till BMWSC och alla era frivilliga funktionärer, ni gör ett grymt bra jobb. Stå och svettas i den gassande solen så vi andra får köra. Finns ingen tumme stor nog till er. thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Som alltid gött snack i depån och väldigt väluppfostrat ute på banan, ber redan nu om ursäkt då jag vet att jag gick in i "race" mode några ggr och kanske låg lite väl tight i hasorna. Glömde kort av att det var trackday och inte tävling, skyller det på värme alzheimer.

Och en liten extra hälsning till mina ACS kompisar, gud va man har saknat dösnacket och körningen med klubben, lite "komma hem" känsla. Nu siktar vi mot ett grymme evenmang den 17e på Sviesta. ACS 10 ÅR FTW!

>Ultura, har du bilder så upp med dem inget att hålla på, allra helst inte om du lite på min svarte...

//Nöjd och belåten återfallsförbrytare


Ulrich,
kvick liten rackare den där TT,n eller kanske det är chauffören Jag körde lite gräsklippare när du fick en släng alzheimer, svor som en borstmakare över dig. Ingen skada skedd och uppskattar att du tar upp det här på forumet.

Alla andra,
jag ber om ursäkta att jag aldrig släppte förbi en enda bil på söndagen, måste ha sett roligt ut med en lång karavan av bilar som fisåkte runt banan. Hoppas jag kommer att köra bättre om sådär en 15 år! Förhoppningsvis kommer jag då också ha förstått våra enkla regler vid bankörning och inte bli sur för att det finns bilar snabbare än min!
Ber också om ursäkt att jag putsade lite på bilen i depån mellan passen. Kommer dock att fortsätta med det oavsett om det är roligare att "köra så fort som möjligt än att putsa"

Annars kan jag bara hålla med andra om att det var en superkul träff och rolig bana.

Tack till arrangörer, funktionärer och ALLA deltagare till en förbaskat rolig helg!

Haft dåligt med tid men hoppas snart få upp lite videosnuttar från tävlingen......jag menar träffen. Ser fram mot den 21/9 nu, skall prova att åka utan cruise control då!

Och med de orden så har jag inget mer att tillägga!




_________________
Per Englund
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



shadow skrev:

Ulrich,
kvick liten rackare den där TT,n eller kanske det är chauffören Jag körde lite gräsklippare när du fick en släng alzheimer, svor som en borstmakare över dig. Ingen skada skedd och uppskattar att du tar upp det här på forumet.


thumbs up Letade efter dig i depån efteråt, men hittade bara bilen å ingen chaufför. Men det vara kanske tur för mig att jag inte hittade dig.

Skönt att det gick bra iaf.

Och det är bara bilen som är kvick, muttern bakom ratten har mkt att lära.


//U

_________________
Citera
shadow
Sthlm
Här sen Jun 2011
Inlägg: 169



Ulrich skrev:
shadow skrev:

Ulrich,
kvick liten rackare den där TT,n eller kanske det är chauffören Jag körde lite gräsklippare när du fick en släng alzheimer, svor som en borstmakare över dig. Ingen skada skedd och uppskattar att du tar upp det här på forumet.


thumbs up Letade efter dig i depån efteråt, men hittade bara bilen å ingen chaufför. Men det vara kanske tur för mig att jag inte hittade dig.

Skönt att det gick bra iaf.

Och det är bara bilen som är kvick, muttern bakom ratten har mkt att lära.



//U


jag tror nog att du är herre över bilen och du gjorde inget fel, bara skrämde skiten ur mig. Jag kanske är för rädd om bilen för att köra bana men det är ju så jävla kul. Uppskattar att du tog upp det i forumet. Har inga hard feelings mot dig, snarare glad att att se förståelse för en nybörjare.

Mina ironiska meningar är inte ämnade för dig utan kommer av att jag själv sökte upp en förare, vilket urartade till kommentarer på sandlådenivå. Locket på!

Hoppas på att få till lite bättre chassi och bromsar till nästa år så att jag kanske kan hänga på dig i svängarna.

_________________
Per Englund
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Är det ingen som har bilder från träningarna för tävlingsbilarna. hade varit kul o se bild med både BMW o Porsche på bilden.

_________________
olof Johansson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Vätterleden Racing skrev:
Är det ingen som har bilder från träningarna för tävlingsbilarna. hade varit kul o se bild med både BMW o Porsche på bilden.


Jag tog lite under söndagsträningen, ska kolla om jag har något med både bmw och porsche på

Edit: gick visst fort o kolla, allt va bara på enskilda bilar

_________________
Viktor Starkman
Citera
Lars Johansson
Maglehem
Här sen Aug 2006
Inlägg: 48



Har laddat upp bilder på länken nedan.

Det sägs att en bild säger tusen ord, så dessa bilder säger...

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.299597550184921.1073741829.1 . . . .

_________________
Lars Johansson
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Här kommer lite bilder från min avåkning på Lördag em, blev sista passet....hm, för alla

Påbörjade inbromsning inför NGK krönet, sa PANG sen va bromspedalen i botten....Ups, kom i för hög fart över...blev kraftigt överstyrt vänster, lyckades parrera men sen kom returen...Tack å hej, bara att hålla i sej

Tack Per Harström som var snabb med kameran, riktigt spektakulära bilder thumbs up
Ett speciellt tack till Johan Sjöström, Rikard Ahlin å Chrille Sundin (BOS) för snabb support till en något förvirrad Daniel
Å förstås till alla Ni som stod å Hejjade på Lördagskvällens mekande
Ola Starkman hittade senare det stackars belägget som var mer än tokslut....

Tur man hade hela garaget med sej å kunde få ihop bilen igen inför söndagens TA, å sen köra hem den till Sthlm!

Percistency får bli ledorder för helgen...The Show must go On



_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



du kom billigt undan under omständigheterna. Det var väl sista gången du körde med dåliga belägg misstänker jag.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Johan Sjöström skrev:
du kom billigt undan under omständigheterna. Det var väl sista gången du körde med dåliga belägg misstänker jag.


Jo, väldigt billigt...kunde gått hur illa som helst!!
Man får va glad över returen jag fick...man brukar smälla i räcket annars va?
Kom ju rätt långt innan jag fick stop på bilen...drog handbromsen till slut!
Nja, beläggen ska köras slut...vet väl du

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2071



DanSol skrev:
Spektakulär bildserie
Tur i oturen där! Är imponerad av stressmeket så du kunde köra dagen efter! thumbs up Jag hade gett upp och möjligen fått ihop bilen så jag kunde tagit mig hem, inget mer.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1125



DanSol skrev:
Johan Sjöström skrev:
du kom billigt undan under omständigheterna. Det var väl sista gången du körde med dåliga belägg misstänker jag.


Jo, väldigt billigt...kunde gått hur illa som helst!!
Man får va glad över returen jag fick...man brukar smälla i räcket annars va?
Kom ju rätt långt innan jag fick stop på bilen...drog handbromsen till slut!
Nja, beläggen ska köras slut...vet väl du


Jag tror att det är andra returen som brukar peka rakt ut i räcket där, idealiskt är att åka rakt fram över gräset om man åker av. Du kom ju rätt väg men genom en liten piruett om jag ser rätt på bilderna.

Mycket tur i oturen, kunde blivit räcket eller att bilen rullade över när den gick sidledes...

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



BMW-DJ skrev:
DanSol skrev:
Johan Sjöström skrev:
du kom billigt undan under omständigheterna. Det var väl sista gången du körde med dåliga belägg misstänker jag.


Jo, väldigt billigt...kunde gått hur illa som helst!!
Man får va glad över returen jag fick...man brukar smälla i räcket annars va?
Kom ju rätt långt innan jag fick stop på bilen...drog handbromsen till slut!
Nja, beläggen ska köras slut...vet väl du


Jag tror att det är andra returen som brukar peka rakt ut i räcket där, idealiskt är att åka rakt fram över gräset om man åker av. Du kom ju rätt väg men genom en liten piruett om jag ser rätt på bilderna.

Mycket tur i oturen, kunde blivit räcket eller att bilen rullade över när den gick sidledes...


Kanske dags att skaffa en bil och kliva in i Cupen i stället där inte åka hem objektet berörs utan man lastar upp det man åkt av med

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Hm, men de e ju halva sporten....att även ta sej hem med skräpet sen

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



DanSol skrev:
Hm, men de e ju halva sporten....att även ta sej hem med skräpet sen


Linka hem ja men ta sig till jobbet da...

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Björnes skrev:
DanSol skrev:
Hm, men de e ju halva sporten....att även ta sej hem med skräpet sen


Linka hem ja men ta sig till jobbet da...


Jag jobbar hemifrån då

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
Eftersnack
2013-08-03/04 Ring Knutstorp BMWCS, BMWSC & PCSR.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
21 besök idag (40829 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande