Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-08-03/04 Ring Knutstorp BMWCS, BMWSC & PCSR.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
14 besök idag (40844 totalt)
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



Utställning och depå lördag - del 2.













































































































































_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



BMW Cup dag 1.

































































_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Stingra
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 36



Skickade dit BMW kompisar med familjer för att kolla och kanske bli medlemmar i framtiden. Efter detta bemötande kommer dom nog aldrig att bli medlemmar! Som en av dom sa " vem tror dom egentligen att dom är, STCC eller "

Trist men sant thumbs down

_________________
Ingemar Rasmusson
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3647



Får man fråga varför BOS ska vara inblandad i det hela överhuvudtaget?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



David E: Du tar riktigt fina bilder thumbs up

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Vilka var det egentligen som tog inträde, bmwcs eller bos?
Vart hamnar dessa pengar?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
90q20v
Halmstad
Här sen Jul 2010
Inlägg: 263



Halloj!

tack för en trevlig Söndag
Det blev mer körning än vad jag trodde från början...

Kolla de lite på racen med.

Ang porscheracet, och just om vissa detaljer som att vara i vägen och stoppkloss..

När jag tävlade i en annan förbundsidrott, så blev ibland de som varvades avplockade banan, just för att inte vara i vägen och förhindra.

Jag måste säga som före detta licensierad idrottsman att sättet som den svarta porschen betedde sig på var både osportsligt och oerhört oansvarigt.
Från bästa plats på resturangens tak så såg vi flertalet incidenter där denna förare utsatte både sig själv och andra för onödiga risker. Speciellt då kurvan hade gulflagg
Är det fel på bilen , kör av ...
Är det över din förmåga som förare, ja då har du överskridit din förmåga thumbs down
Kanske dags att lägga tävlandet på hyllan, eller om du nyss börjat på äldre dagar, tusan, det finns snygga båtar av mahogny att lägga pengarna på, eller
Blir någon stött av att läsa?
Sorry, det var sanningen från vad jag såg.

Annars tack för att trevligt arrangemang, ses snart igen

Med vänlig hälsning Emil , Halmstad

_________________
Emil Nilsson
Ordförande Audi Clubsport
Team Tidsoptimisterna Racing
Audi Club Sport
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Skoj med alla fina bilder, galet bra träff på alla vis, något mör är man allt efter 5 dagar på knutan men det har gett resultat och jag har träffat massa goa gubbar!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



David E skrev:







thumbs up Kul med lite bra bilder även på gatbilskörningen. Hade denna E92M3 huven halvöppen för bättre kylning?!

Har du fler bilder på Svarta E92 335i med omaka hjul får du gärna skicka eller "posta"?

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Ultura skrev:
Blev ju kanonväder! ganska matt efter helgen även om man bara var åskådare, ska sortera lite bilder imorrn, har nog bilder på nästan alla gatbilar och även cup/PCSR , så hojta till om ni undrar om jag har på er bil

BOS tog en avgift för att ställa ut som jag förstod det, om dom tog betalt från besökare så gjorde dom väldigt fel, sen måste jag säga att det inte var så trevligt i övre depå under lunchtid, höga basgångar som får en att må illa och att det slår lock för öronen är inte trevligt thumbs down .

Jaja den riktiga delen av evenemanget var kanon


Tack alla för en superbra dag!
Även om jag bara var på plats på den svala dagen (söndag) var det fullt tillräckligt varmt för mig...

Victor,
Har du någon bild på min Carbonsvarta E46 M3 med "GT-vinge" så skulle jag bli superglad om du ville posta här i tråden eller skicka till mig.
Tack på förhand!

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2236



Filmer från #69. Kortare än de borde...

Race 7 - Tight start, sedan mestadels solokörning



Race 8 - Omkörningsfest!




_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2243



Körde BMW klubbens gatbilar samtidigt (under träningspassen alltså) som tävlingsbilarna?

Inträde känns som hål i huvudet, dessutom inte förenligt med reglementet som någon påpekade.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



vince skrev:

Har du någon bild på min Carbonsvarta E46 M3 med "GT-vinge" så skulle jag bli superglad om du ville posta här i tråden eller skicka till mig.
Tack på förhand!


Visst har jag det! Kommer en i smakprovet nedan, har nog några till, kanske nån annan vinkel också, bara o skicka ett PM om du vill ha nån mer.

..............


Här kommer ett smakprov, ingen mästerfotograf direkt, var ett bar tag sen jag tog massa bilder också, men lite olika vinklar och jag har som sagt tagit på i stort sett alla bilar, både gatbilar och racebilar, så tveka inte att PM:a om ni vill ha nån bild, enda krav jag har är att ni nämner att det är jag, Viktor Starkman, som tagit bilden














_________________
Viktor Starkman
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



safe skrev:
Körde BMW klubbens gatbilar samtidigt (under träningspassen alltså) som tävlingsbilarna?

Inträde känns som hål i huvudet, dessutom inte förenligt med reglementet som någon påpekade.


Nej inga Gatbilar på banan när racebilar tränar eller race, någon race bil som är gatreggad kan förekomma bland gatbilar. Sedan har vi något som heter Time attack som innebär lite blandat kör. Kolla på http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/397/1/index.php?


Vad gäller inträdet så är det inte förenligt BMW SC verksamhet på banan då det körs som lokaltävling så vid eventuella propåer från förbund så hoppas jag att dessa mäniskor som drar igång det även tar hand om detta. vad sedan utställare håller på med är en helt annan sak.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



Sebastian Nyberg skrev:
David E: Du tar riktigt fina bilder thumbs up


Tack Sebbe! Jag försöker lära mig efterhand.


Här kommer Porschar från lördagen.













































_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



Gatbilar och TA från söndagen kommer här.



























































































































































_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Stingra
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 36



safe skrev:
Körde BMW klubbens gatbilar samtidigt (under träningspassen alltså) som tävlingsbilarna?

Inträde känns som hål i huvudet, dessutom inte förenligt med reglementet som någon påpekade.


Mmmm, all den BADWILL som skapades kostar troligtvis mycket mer på sikt än de pengar som drogs in!!

Sen lär det ju behöva betalas in extra för publiktävling också, eller det "glömmer" man kanske??

_________________
Ingemar Rasmusson
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Nu har jag landat lite mer från körningen och hunnit reflektera lite mer över helgen, Knutan seglar upp som nr 2 på favoritbanorna. Sjukt rolig att köra, lite tight på sina ställen för min stora bil, den trivs i lite öppnare kurvor än typ idioten. Känner mig nöjd med farten jag kunde hålla runt banan med tanke på att de var första gången med den bilen o andra gången totalt. Fina lastväxlingar och goa höjdskillnader thumbs up
Denna träffen är så jäkla rolig, gött med lite häng i stugorna på kvällen, mängder med trevligt folk överallt
Ni sköter arrangemanget ypperligt alla som var inblandade thumbs up

Sen undrar jag lite om det blev några bestraffningar i porsche racet på söndagen, Var en del omkörningar under gulflagg i kurvan efter start/mål rakan?

Och en önskan till fotograferna
Ni har inga bilder på min vita audi V8?
Fina bilder ni lagt upp i övrigt!
MVH Johan

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



S6_johan skrev:
Nu har jag landat lite mer från körningen och hunnit reflektera lite mer över helgen, Knutan seglar upp som nr 2 på favoritbanorna. Sjukt rolig att köra, lite tight på sina ställen för min stora bil, den trivs i lite öppnare kurvor än typ idioten. Känner mig nöjd med farten jag kunde hålla runt banan med tanke på att de var första gången med den bilen o andra gången totalt. Fina lastväxlingar och goa höjdskillnader thumbs up
Denna träffen är så jäkla rolig, gött med lite häng i stugorna på kvällen, mängder med trevligt folk överallt
Ni sköter arrangemanget ypperligt alla som var inblandade thumbs up

Sen undrar jag lite om det blev några bestraffningar i porsche racet på söndagen, Var en del omkörningar under gulflagg i kurvan efter start/mål rakan?

Och en önskan till fotograferna
Ni har inga bilder på min vita audi V8?
Fina bilder ni lagt upp i övrigt!
MVH Johan


Har märkt att många undrar över vad som händer under racen, om bestraffningar m.m. Vill ni få bättre inblick i hur det fungerar under race går det bra att ansluta till posteringarna och hjälpa till( efter kontakt med tävlingsledningen) man växer själv som förare genom detta. På din fråga, ja det blev bestraffningar.

_________________
olof Johansson
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



[quote="Ultura"]
Visst har jag det! Kommer en i smakprovet nedan, har nog några till, kanske nån annan vinkel också, bara o skicka ett PM om du vill ha nån mer.

..............


Här kommer ett smakprov, ingen mästerfotograf direkt, var ett bar tag sen jag tog massa bilder också, men lite olika vinklar och jag har som sagt tagit på i stort sett alla bilar, både gatbilar och racebilar, så tveka inte att PM:a om ni vill ha nån bild, enda krav jag har är att ni nämner att det är jag, Viktor Starkman, som tagit bilden




quote]

Toppklass Viktor, riktigt bra vinkel och tajming!
Kul att se hur bilen uppträder över krönet och vid belastning.
Med tanke på hur vänster bakdäck ser ut kanske det behövs ytterligare lite negativ camber?

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



vince skrev:

Toppklass Viktor, riktigt bra vinkel och tajming!
Kul att se hur bilen uppträder över krönet och vid belastning.
Med tanke på hur vänster bakdäck ser ut kanske det behövs ytterligare lite negativ camber?


Kul att du gillar den!
Den ser en aning ansträngd ut kanske, men du kör väl lite för fort
Bra fart i kärran!

_________________
Viktor Starkman
Citera
Eftersnack
2013-08-03/04 Ring Knutstorp BMWCS, BMWSC & PCSR.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
14 besök idag (40844 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande