Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2013-08-10 Slalom KSVK, SYAB Kalmar.
2901 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Den 10/8 är det slalomdags igen. Då vi de senaste åren sett ett ökat intresse kör vi nu en extra körning UTANFÖR den ordinarie smålandscupen. Det ger oss möjlighet att testa ett lite annorlunda stuk, mer om det nedan.

Vi kör på max 35 startande, varav 15 platser viks åt folk utanför klubben. Fyller inte medlemmarna upp de 20 platserna tillfaller de eventuellt väntande utomstående. Vill du som gäst vara säker på att få åka kan du betala in startavgiften på postgiro 465083-4 så kliver du galant före i kön. Annars är det först till kvarn som gäller. Medlemmarna rullar som vanligt bara in, men var på plats 09,45 så vi vet.
Jag kan ge er utanför föreningen ett tips, om du tänkt köra både denna och nästa körning, den 31/8, så blir de startavgifterna lika mycket som inträdes och årsavgiften i år, och i dem ingår två gratis körningar. Dessutom blir det ju billigare även kommande år.

Så alltså, körningen är gratis för medlemmar med körbiljetter. 100:- för de som redan kört upp dem (gäller väl bara Bosse Karlsson i dagsläget) och 200:- för folk utanför klubben.

Tidsplan:

08,30 grindarna öppnar

09,45 Stopp-tid för medlemmar och förarmöte

10,00 Det första demo-varvet rullar och sen är det RACE!

15,30 Vi överväger att packa ihop.

16,00 Vi blir utslängda med våld om vi inte redan är ute.

Skarpögda noterade nu "Det första" i meningen ovan. That's right folks, vi kommer att ge oss på att köra 3 olika banor under dagen. Eller rättare sagt, vi kommer lägga till svårigheter. Det ger variation för ringrävarna och en bättre möjlighet för inlärning för de ovana.
Tanken är att alla får tre omgångar och så bygger vi om, sen tre nya osv. Gissningsvis blir den sista banan den mest uppskattad, så den nöter vi vidare på dagen ut.

Vi kör ingen klassindelning, så alla slåss emot alla, eller i alla fall sig själv.

Hjälm, bomullskläder och bälte är minimum. Slåssvantar och heltäckande klädsel rekommenderas. Är inte bilen besiktigad och godkänd kan vi begära att få kolla upp att den är säker.

Är det första gången du kommer hittar du så här http://www.syab.se/riskutbildning/vagbeskrivning

En sak till, vi kommer att, tja, kräva din hjälp ett tag. Som banan ser ut så behövs det konvakter på några ställen, och det behöver vi hjälp med. Så vi kommer att inventera behovet när vi sätter upp banan, och sen kommer det att ligga en lista vid inskrivningen där du SKALL skriva in dig på en tid när du kan stå och kolla. Som jag skrev efter förra racet, detta gäller inte Erik och Henrik, ni gjorde mer än vad som behövdes den gången.

Frågor?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Är man garanterad plats om man blir medlem, d.v.s. hur gör ni om det kommer fler än 20 medlemmar (kanske mest ett teoretiskt resonemang)?

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Ganska så teoretiskt, ja

Men visst, medlemmar har förtur, så är det. I alla fall de som är där i tid.
Låt oss säga att vi fyllt upp körningen med 18 medlemmar och 17 utomstående och medlem kommer indrällande 10,15 och vill vara med. Njaaa, då är det högst osäkert om man släpps in i leken. Om det nu inte dyker upp någon som kör sönder tidigt och då släpper ifrån sig sin plats... Står det 23 medlemmar och 15 utomstående och rycker i grinden på morgonen får vi väl ta en diskussion. Jag lär få köra när vi sätter banan och kommer vara rätt upptagen under dagen med funktionerande, detsamma brukar gälla Jocke, så det kan dyka upp lite extra körtid att spela med.

Klart som korvspad, eller..?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Lagt in en betalning för medlemskap, lika bra det thumbs up

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534



Jag passade också på att bli medlem

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Mitt smeknamn när rejsa var ungt var "medlemsvärvaren from hell", det känns som om jag är på väg tillbaka Har ni facebook kan ni söka tag på oss där med (Magnus är väl redan med har jag för mig?).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Femdygnsprognosen ser riktigt bra ut. Vilka härifrån funderar på att komma? För utsocknes kan jag tipsa om att det är Kalmar stadsfest i helgen, så ta med familjen, dumpa dem i stan och kom och lek hos oss istället http://www.kalmar.com/sv/Se--Gora/stadsfest/program/

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Jag kommer (om det inte framgick av att jag har löst medlemskap)

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det var en ledtråd Viktor, det var det Jag har för mig att jag räknat ihop 10 som sagt att de kommer så här långt, men vi vet ju att intresset är större än så. T.ex. hade jag en kille ifrån Stockholm som ringde efter förra körningen och undrade hur man gjorde för att få vara med... Tyvärr försvann hans namn ur minnesbanken lika fort som det hamnade där.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534



Jag kommer också, Ska bara göra lite "midseason service" först

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det är samma här. Bakvagnen skruvades fast i de flesta punkter igår, nu skall bara drivaxlar, nav och bakbromsar ihop. Och avgassystem, startmotor och handbromsmekanism sättas fast. Plus en hjulinställning...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534



Jag har bara bytt bromsar fram, monterat en stol, ska byta ventilkåpspackning samt minst ett däck innan lördag också, Lite finlir bara

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Lycko dig...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Att jag kommer och släpper loss hela stallet med 110hk är väl självklart

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 588



Jag kommer också upp och kör lite.

_________________
Matthias Karlsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Dennis räknas nästan som inventarie vid slalomkörningar numera

Mattias, så upplevelsen i våras gav mersmak?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Jag kommer och kasar lite med

_________________
Jon Rolfsson
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534



Vad gäller angående klädsel? Är det ok att komma med piratbyxor o t-shirt så länge de är i bomull?

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Heltäckande är att föredra, men något formellt krav har vi inte.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Inför träffar
2013-08-10 Slalom KSVK, SYAB Kalmar.
2901 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande