Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Bojkotta Trygg Hansa
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (19185 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Har du numret till "original försäkringar" så man kan kolla den egna osså?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Magnus Thomé skrev:
Har du numret till "original försäkringar" så man kan kolla den egna osså?
De har 08-541 706 90. Finns även på www.originalforsakring.com .

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Lennart Mäkinen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Har du numret till "original försäkringar" så man kan kolla den egna osså?
De har 08-541 706 90. Finns även på www.originalforsakring.com .


Huga!! På bägge mina bilar blev det nästan dubbla premien jämfört med Länsförsäkringar!!

M3 -87
325 cab -95

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 487



Hejsan!
Jag har precis hittat detta forum, nog om det.

Jag har själv haft en hel del funderingar om vad som gäller om
jag skulle sätta pärlan i räcket på tex Ringen.

Mvh

Pelle M

_________________
Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Har ringt runt till försäkringsbolagen idag och fått följande svar: Folksam och Dial(BMW-Försäkring) säger att försäkring gäller även bankörning. Länsförsäkringar, Trygg-Hansa samt Sockenbolagen säger att försäkringen inte gäller bankörning.

För mig stod alltså valet mellan Folksam och Dial och Folksam var billigast. Allra billigast var dock Trygg-Hansa men när deras villkor inte gällde bankörning blev det thumbs down

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



PelleM skrev:
Hejsan!
Jag har precis hittat detta forum, nog om det.

Jag har själv haft en hel del funderingar om vad som gäller om
jag skulle sätta pärlan i räcket på tex Ringen.

Mvh

Pelle M


Ringen räknas som allmän väg, alltså gäller försäkringen. Däremot får du själv betala reparationerna om räcket blir skadat!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993


Trådstartare
Sörpan skrev:
PelleM skrev:
Hejsan!
Jag har precis hittat detta forum, nog om det.

Jag har själv haft en hel del funderingar om vad som gäller om
jag skulle sätta pärlan i räcket på tex Ringen.

Mvh

Pelle M


Ringen räknas som allmän väg, alltså gäller försäkringen. Däremot får du själv betala reparationerna om räcket blir skadat!

Varför skulle inte försäkringen täcka skadorna på räckena på ringen?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Sörpan skrev:
Har ringt runt till försäkringsbolagen idag och fått följande svar: Folksam och Dial(BMW-Försäkring) säger att försäkring gäller även bankörning. Länsförsäkringar, Trygg-Hansa samt Sockenbolagen säger att försäkringen inte gäller bankörning.


Jag ringde och frågade LF när jag skulle köpa min M3, "tantan" jag snackade med visste först inte riktigt, hon började babbla ngt om ngn motorsport-försäkring, sen dröjde det ngn minut, hon kom tillbaka och började läsa i villkoren. Jodå, så länge det inte handlar om tävling eller träning inför tävling så klassas bankörning som förarutveckling/körträning/kurs (typ). Så långt vart det grönt!

Sen kan man ju undra var gränserna dras när man börjar ta tid (laptimers), montera kamera i bilen och filma samt deltar i events som superstage, master driver/master starter (som BMWCS brukar arrangera). Men det där tog jag inte upp med "tantan" på LF... BMWSportClub brukar ju påpeka det där med laptimers och säger klart och tydligt att de frånsäger sig allt ansvar i försäkringsfrågor.

Bara för sakens skull ringde jag wasa/bilsport också där jag har min 325 entusiastförsäkrad. Han sa utan en sekunds tvekan att Jepp! försäkringen gäller! Han brydde sig inte ens om att ta reda på att jag var kund hos dem.

Här på forumet har det sagts att man bör ha det skriftligt. Häftet med villkoren borde väl duga isf, det står ju präntat där (?)

Fast det är klart sen är det ju det där med laptimers, superstage mm...

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Peeter skrev:
Sörpan skrev:
PelleM skrev:
Hejsan!
Jag har precis hittat detta forum, nog om det.

Jag har själv haft en hel del funderingar om vad som gäller om
jag skulle sätta pärlan i räcket på tex Ringen.

Mvh

Pelle M


Ringen räknas som allmän väg, alltså gäller försäkringen. Däremot får du själv betala reparationerna om räcket blir skadat!

Varför skulle inte försäkringen täcka skadorna på räckena på ringen?


Det undrar jag också, men jag har hört att vissa har fått betala skadorna på räcket själv, men jag kan ju ha hört fel?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Staffan Bergholm skrev:
Alla skador som inträffat på Porsche klubbens banmöten har blivit ersatta av de olika försäkringsbolagen. Så tydligen anses deras upplägg så pass seriöst att försäkringsbolagen inte tar dom här casen till rätten, utan betalar efter lite knorr.

IMHo, om försäkringsbolagen hittade ett sätt att kunna slippa betala när skadan skett på bana så skulle dom inte betala ut en spänn.


Det kan ju även vara så att försäkringsbolagen gör en bedömning, vad är mest lönsamt, betala ut pengar för den här skadan, och behålla kunden, eller fölora kunden, och förmodligen ett antal kunder till, med eventuella extra försäkringar.

Jag hade tidigare ett försäkringsbolag som förlorade ca 25 tusen kronor i premier på mig och en bekant, första året, efter att de vägrat betala ut ca 5 tusen för skador på dörr och inredning efter ett bilinbrott. (de betalade för de saker som stulits).

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Sparade trådar/FAQ
Bojkotta Trygg Hansa
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (19185 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande