Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mytomspunna sk rekordtider på Svenska banor..?!
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12   >>
11 besök senaste veckan (29630 totalt)
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



Puppan skrev:
GustafB skrev:
Puppan skrev:
Jepp enligt Carl-Olov så banan hal när vi var där senast och han kunde inte hålla normalt tempo.
Sen är ju N2 slicksen lite svårare att prestera på. Så mkt under 1.16,8 tror jag inte på förr cup bilarna.
Tror inte heller på några överraskningar från TTA för lite erfarenhet på Mantorp för det..


Är det en ny blandning? Kör man inte S8 längre?

Hmm har personligen svårt att tro att ett TTA-team inte skulle kunna få koll på inställningarna på en ny bana under en komplett helg med träning osv.


Yes ny blandning i år. "N2" tidigare "N1".. Erfarenheten är att det e svårare att få temp i N2!
Erfarenheten visar att det går fortare med tiden, därav min kommentar om TTA.


Tta bilarna kör ju på deras egna hankook däck

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
jonaslarsson skrev:
Puppan skrev:
GustafB skrev:
Puppan skrev:
Jepp enligt Carl-Olov så banan hal när vi var där senast och han kunde inte hålla normalt tempo.
Sen är ju N2 slicksen lite svårare att prestera på. Så mkt under 1.16,8 tror jag inte på förr cup bilarna.
Tror inte heller på några överraskningar från TTA för lite erfarenhet på Mantorp för det..


Är det en ny blandning? Kör man inte S8 längre?

Hmm har personligen svårt att tro att ett TTA-team inte skulle kunna få koll på inställningarna på en ny bana under en komplett helg med träning osv.


Yes ny blandning i år. "N2" tidigare "N1".. Erfarenheten är att det e svårare att få temp i N2!
Erfarenheten visar att det går fortare med tiden, därav min kommentar om TTA.


Tta bilarna kör ju på deras egna hankook däck



Ang däck så gällde det CUP bilarna!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91


Imponerande av Z4 oxå!!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Puppan skrev:
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91


Imponerande av Z4 oxå!!


Verkligen thumbs up

Min bil är rätt lika dessa gt3 vagnar så målet och drömmen är att nå dessa tider någon gång..Men vi får ta en siffra i taget, är på 1,17 jakt först

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

Och då är ändå 1,15,98 med en bil som enligt swedish-gt.se "anpassats i prestanda för att bli någorlunda jämförbar med de mer "standardbetonade" Challenge-bilarna". Men det är väl en massa annat som blivit bättre sen 2011, undrar hur fort det gått utan "anpassningar"?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



undra om swedish gt kör efter balance of performance?

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fredrik Nyström skrev:
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

Och då är ändå 1,15,98 med en bil som enligt swedish-gt.se "anpassats i prestanda för att bli någorlunda jämförbar med de mer "standardbetonade" Challenge-bilarna". Men det är väl en massa annat som blivit bättre sen 2011, undrar hur fort det gått utan "anpassningar"?


Verkar ju va en sanning med modifikation, ska fråga runt lite mer

Challange 458 verkar ligga 1,6s efter så det tyder på att det inte funka eller att dom inte gjort nått

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Fredrik Nyström skrev:
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

Och då är ändå 1,15,98 med en bil som enligt swedish-gt.se "anpassats i prestanda för att bli någorlunda jämförbar med de mer "standardbetonade" Challenge-bilarna". Men det är väl en massa annat som blivit bättre sen 2011, undrar hur fort det gått utan "anpassningar"?


Anpassningen gjordes väl först till årets säsong då SBF beslutade att GT3 klassen var för snabb för svenska banor?
2011-12 kördes väl efter det riktiga GT3 reglementet?

Angående tider på Spalding M3 så hade det varit intressant att se vad den bilen skulle prestera på nya slicks av årets modell, tex samma som Carrera Cup kör på...

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Supramannen skrev:
Fredrik Nyström skrev:
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

Och då är ändå 1,15,98 med en bil som enligt swedish-gt.se "anpassats i prestanda för att bli någorlunda jämförbar med de mer "standardbetonade" Challenge-bilarna". Men det är väl en massa annat som blivit bättre sen 2011, undrar hur fort det gått utan "anpassningar"?


Verkar ju va en sanning med modifikation, ska fråga runt lite mer

Challange 458 verkar ligga 1,6s efter så det tyder på att det inte funka eller att dom inte gjort nått


Ska försöka kolla hur det där ligger till egentligen nu i helgen. (ska till Mantorp)

Som jag förstått det tidigare har det varit så i alla fall men att det inte gjorts tillräckligt. (uppenbarligen)

2011-12 kördes de i GT3-klassen utan några strypningar bortsett från ljuddämpare. Z4:an kördes med raka rör i GT Masters.

Det kommer uppgraderingspaket till GT3:orna och jag är osäker på hur det är med de som körts här. Har för mig att Z4:an uppdaterades mellan 2011 och 2012 för att hänga med i GT Masters. Kan se om Arne kan kommentera det istället. Han har rimligen bättre koll än vad jag har.

_________________
Martin Öberg
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



TPR skrev:
Fredrik Nyström skrev:
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

Och då är ändå 1,15,98 med en bil som enligt swedish-gt.se "anpassats i prestanda för att bli någorlunda jämförbar med de mer "standardbetonade" Challenge-bilarna". Men det är väl en massa annat som blivit bättre sen 2011, undrar hur fort det gått utan "anpassningar"?


Anpassningen gjordes väl först till årets säsong då SBF beslutade att GT3 klassen var för snabb för svenska banor?
2011-12 kördes väl efter det riktiga GT3 reglementet?

Angående tider på Spalding M3 så hade det varit intressant att se vad den bilen skulle prestera på nya slicks av årets modell, tex samma som Carrera Cup kör på...
carrera cup slicks året modell är inte lika snabba som förr.. Och däcken då va nog stråt vassare då man fick ha den där Goa giftiga oljan då

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Obizzz skrev:
Supramannen skrev:
Fredrik Nyström skrev:
Supramannen skrev:
Dom är ruggit lika dessa r8or

1,15,98 mot 1,15,91

Och då är ändå 1,15,98 med en bil som enligt swedish-gt.se "anpassats i prestanda för att bli någorlunda jämförbar med de mer "standardbetonade" Challenge-bilarna". Men det är väl en massa annat som blivit bättre sen 2011, undrar hur fort det gått utan "anpassningar"?


Verkar ju va en sanning med modifikation, ska fråga runt lite mer

Challange 458 verkar ligga 1,6s efter så det tyder på att det inte funka eller att dom inte gjort nått


Ska försöka kolla hur det där ligger till egentligen nu i helgen. (ska till Mantorp)

Som jag förstått det tidigare har det varit så i alla fall men att det inte gjorts tillräckligt. (uppenbarligen)

2011-12 kördes de i GT3-klassen utan några strypningar bortsett från ljuddämpare. Z4:an kördes med raka rör i GT Masters.

Det kommer uppgraderingspaket till GT3:orna och jag är osäker på hur det är med de som körts här. Har för mig att Z4:an uppdaterades mellan 2011 och 2012 för att hänga med i GT Masters. Kan se om Arne kan kommentera det istället. Han har rimligen bättre koll än vad jag har.


Tror det stämmer att den uppgradersdes till 2012 spec..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



WestCoast Z4an var uppdaterad till senastre spec förra året (2012). I år har den inte körts.
Har för mig att iaf Alfabs R8 var uppdaterad till senaste ifjol, tror tom. de hade lite bättre bärarmar än vad som egentligen var homologerat (kan ha varit 2011).
2012 körde SweGT enligt FIAs Balance Of Perfomance för GT3
Tyvärr har ju bara Brunstedt kört GT3 i år, vet inte hur mycket SweGT har begränsat den dock.

_________________
/Arne Lindgren
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



I våras var banan cirka 1 - 1.5 sekunder snabbare än 2012 men nu senast vi körde så var vi tillbaks på 2012 nivå igen. Vet inte om det var tillfälligt halt under PCSR finalen eller om det är permanent tillbaks till 2012 års nivå. Var en hel del oljeutsläpp dagen innan vi var där tror dock inte att det gällde parisern utan mer slutet på rakan och Mjölby. Parisern var sämre nu i höstas än i våras.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Verkar stämma, gäller BMW cup med.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Minns att det skrevs en del här för ett par år sedan om tvekampen mellan Supramannen och Fursten. Fick han ihop Subarun? Blev det någon tid satt på Mantorp?

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Mr C skrev:
Minns att det skrevs en del här för ett par år sedan om tvekampen mellan Supramannen och Fursten. Fick han ihop Subarun? Blev det någon tid satt på Mantorp?


Såklart fick han inte det!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Men nu har ju alla en tid att slå iaf! thumbs up
Hur snabbt åkte Time Attack på Mantorp?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Lillen skrev:
Men nu har ju alla en tid att slå iaf! thumbs up
Hur snabbt åkte Time Attack på Mantorp?


Dom körde inte där i år

Snabbast nån av dom kört som kör i serien är 1,23,7 om jag minns rätt

På R däck

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Supramannen skrev:
Lillen skrev:
Men nu har ju alla en tid att slå iaf! thumbs up
Hur snabbt åkte Time Attack på Mantorp?


Dom körde inte där i år

Snabbast nån av dom kört som kör i serien är 1,23,7 om jag minns rätt

På R däck


2011 vann jag med 1.24,6(diket körde utom tävlan locost bygge)
http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?s=d22935bbfa44a5d1357d53b6 . . . .

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Puppan skrev:
Supramannen skrev:
GustafB skrev:
Supramannen skrev:
Obizzz skrev:
http://www.swedish-gt.se/?p=731 i helgen kan det komma lite nya referenstider från R8:orna om vädret är bra.

Ska också bli intressant att se vad TTA-bilarna presterar på Mantorp.


Ska bli super intressant


TTA verkar prestera ungefär likvärdigt med Carrera Cup på övriga banor? Men Mantorp borde passa TTA-bilarnas aero något bättre.


Jag tippar på låga 1,16 på TTA


Mmm kanske.. Frågan är om dom lyckas justera in bilarna så bra eftersom det är första gången dom kör på Mantorp? Med CarreraCup finns det ju massor av erfarenhet att gräva ur!

Satsar på mitten 1.16!!

/Pete

/Pete



Jaaa än så länge har jag oförskämt rätt! ;-)
Linus Ohlsson Polestar Racing Volvo S60 1:16.517
http://www.stcc.se/results/?section=stcc


Men antar att dom bör kunna ta i lite till på kval! :-)


/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Allmänt banåkaforum
Mytomspunna sk rekordtider på Svenska banor..?!
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12   >>
11 besök senaste veckan (29630 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande