Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-09-19 Höstrusket på Falkenberg med SVKG
5569 besök totalt
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare


Ännu en grym SVKG-träff genomförd, med som vanligt bra väder, snygg körning och glada deltagare!
Själv hann jag med dryga 60 varv idag, låga 53-tider mestadels med Speedstern på gatdäck. Riktigt skoj var det att både kämpa hårt mot "Frapps" BMW 328ti (gick väldigt lika) och även sista passet när vi var några speedstrar som jagade och höll jämt (och roligt) tempo!

Hoppas jag inte stressade någon på banan, det var många rutinerade ansikten i bilarna!

Hoppas någon har bilder, jag har bara en mobilbild som visar en av träffarnas dussinbilar, 6st Speedsters på rad

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Mer eller mindre vanlig, kalla det för halvdussinbil för det blev 6 st på raken av ren slump, färgkodat och allt...


Uppladdad med Rejsas Android-app.



Edit: Bytte till högre upplösning på bilden

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Det är väldigt bra med kalendern i outlook, men inte när en sån här träff hoppat till nästa vecka så jag missar den...

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Höstsolen kom fram även om det var rätt kallt. Planen var lufta min gamla Jeguar 87 sista gången för säsongen. Men ett inbrott i huset dagen före och med allt stök det förde med sig tog upp prepptiden. Så akutlösningen blev att ta "regnreserven" och nöja sig åka "gatebil", dvs min helt std Miata NC 2008. Den har gått på Falkenberg förut och betedde sig som vanligt. Dvs den är faktiskt hyfsat snabb men med standarsättning lite slängig och rullande i chikanen och i "Bettan Valley". Går inte stänga av all traktion elektronik heller så plötsliga avslag stökar till lite. Men i snabbare kurvor är bilen helt ok och motorn riktigt bra. Gatdäcken tröttnar lite efterhand och tjuter som i gamla tiders polisfilmer. Underhållande förstås... Fick skippa sista passet då det började bli alltför nära metall mot metall i bakre bromsarna.

Som alltid med SVKG fint flyt och inga större incidenter. thumbs up Sandfållan i chikanen fick ett besök ett pass som blev några varv gulflagg bara.

Fick följa Ojes Bubster (VW/Boxter) på nära håll några varv, ser bred och satt i aktern. Såg rätt bra ut på banan men synbart lite vinglig i inbromsning. En avåkning i kurvpartiet före rakan var väl det mest dramatiska jag noterade. Men han kom snabbt iväg igen. Nån som har bilder på Bubstern ute på banan? Claes Östbergs fina GT40 fick känna på bana första gången? En verkligt vacker och välbyggd bil. Lite av shake down blev det förstås. Efter fix av oljeledningar mm gick den i stort störningsfritt. Imponerande!

"Mini-Corvetten" Suzuki Cappucino ser så otroligt liten ut! Klassiskt concept med motorn fram och bakhjulsdrift. Men parkerad bakom en riktig Corvette i depån såg den helt sanslös ut, lite som en bil i helt annan skala Enda "seven" (utöver Smörgåsnisses Lotus Seven Roadsport A-bil som tyvärr var lite för högljudd tydligen), var en mc-motoriserad sak med friliggande framhjul thumbs up Min erfarenhet av biltypen är att sten alltid skjuts skapligt bra från framhjulen, måste vara spännade sitta bakom hjälmvisiret med helt fria hjul...

Som sagt mkt välarrangerat som vanligt och SVKG tycks ha tumme med vädret återigen.

Synd bara 95 dB krav gör det svårt för riktiga bilar kunna köra. Olle Bergkvists klassiska Lotus 23 skulle jag velat se mer av ute på banan.

Några få bilder här




_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1195



Tack för en riktigt fin eftermiddag/ kväll i Falkenberg.

Ett bra minne i vinter i garaget.

Uffe

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Vill också tacka för en osedvanligt trevlig träff! Välorganiserat. Premiär på banan för min del och vilken bana sen! Nära nog den bästa i landet?!?! Stämningen var iaf magisk denna vackra höstkväll och minnena lär värma gott i vintermörkret. X-tra tack till Figgz för tips om spårval och kul körning ihop thumbs up

Bjuder på lite bilder från kvällen.
Klicka för större bilder!
thumbs up

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Måns Viktorson
Sjömarken
Här sen Jun 2013
Inlägg: 7



Hej!

Jag vill också tacka för en härlig kväll i SVKGs regi. Lysande väder, roliga bilar, svår och härlig bana, bra körning och toppenfint arrangemang.

Fina bilder ovan!

/Måns

_________________
---------------------------
Måns Viktorson
2012 Ford Mustang Boss 302

Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Kul o se att det blev så lyckat .

Någon som vet vem som körde den pyttelilla Suzuki Cappoccino:n ??

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
lagolag
Göteborg- Askim
Här sen Apr 2009
Inlägg: 15



Det gjorde jag, Lars Lagström, liten och kul, men lite motorsvag på rakan.
Vill instämma med övriga att det var en kanon eftermiddag & kväll.

_________________
Lars Lagström
Citera
Måns Viktorson
Sjömarken
Här sen Jun 2013
Inlägg: 7



Tyckte jag såg många kameror.. ingen som har några actionbilder att dela med sig av?

Mvh/Måns

_________________
---------------------------
Måns Viktorson
2012 Ford Mustang Boss 302

Citera
Eftersnack
2013-09-19 Höstrusket på Falkenberg med SVKG
5569 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande