Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1664 besök totalt |
2 dörrarsbil med sportstolar?
Hur gör ni andra som bara har två dörrar men även baksäte på denna punkt? Jag har i nuläget bara en Sparcostol på förarsidan, tycker att detta känns lite väl simpelt och billigt ut. Är det någon som har ett bra tips på hur man ska göra om man fortfarande vill kunna komma in i baksätet? MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||
Sparco har ett fällbart underrede. Kostar iofs ~900kr har jag för mig.
om man monterar ett sådant på passagerarsidan så borde ju problemen vara lösta. Problemet är att man karnske inte kan fälla fram stolen tillräckligt långt för att det ska funka bra. Har iofs kastat ut mitt baksäte för gott men om jag skulle ha det kvar så hade nog ett sådant underrede varit bästa lösningen. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Tar inte stolen i taket om man försöker fälla upp/fram stolen? _________________ Jonas Edling |
||
jag byggde om ett peugeot underrede till min momostol på passagerarsidan...
bara för att upptäcka att stolen nästan gick i taket direkt... Har 15 cm glipa mellan bakersta delen av dörren och ryggstödet... vill någon åka med är det ju deras problem att komma in där ![]() Fast kommande vinter åker baksätet ur... enklare så ![]() |
||
Smidighet brukar vara ett krav för att överhuvudtaget kunna sitta i baksäktet på många 2 dörrars sportbilar ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1664 besök totalt |