Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E92 335i - Black edition
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
80 besök senaste veckan (142315 totalt)
mariusc
Oslo, Norge
Här sen Mar 2012
Inlägg: 36



Godt å se det er flere som pröver å lage raske banebiler av 335i.

Du skrev at du endret toe til toe in. Hva hadde du för det? Jeg kjörer med litt toe out, men det er jo ikke helt perfekt når man kjörer på gata...

_________________
Marius Christoffersen
2009 BMW E92 M3 DKG
2010 BMW E90 335i N54
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654


Trådstartare
mariusc skrev:
Godt å se det er flere som pröver å lage raske banebiler av 335i.

Du skrev at du endret toe til toe in. Hva hadde du för det? Jeg kjörer med litt toe out, men det er jo ikke helt perfekt når man kjörer på gata...

Ja några är vi som försöker komma överens med våra 335or på bana
Det är kul bilar. Speciellt som kompromiss för viss gatkörning.

Jag har laborera lite med hjulvinklar men toe in har jag inte kört fram på länge vad jag kan minnas. Nu var det länge sedan jag ställde vinklarna men vill minnas att jag satte lite negativ toe fram och runt - 3,1 camber fram. Idag känns det som jag har fått mer negativ toe så borde kontrollera. Bak hoppas jag dock att det är lite toe in. Annars blir det nog lätt slingrigt.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



En sådan spak vill jag också ha... Viktmässaigt, hur ligger det nya svänghjulet till mot org?
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654


Trådstartare
alindquist skrev:
En sådan spak vill jag också ha... Viktmässaigt, hur ligger det nya svänghjulet till mot org?

Drygt 9 kilo så inget superlätt hjul. Men original vägde drygt 14 kg vill jag minnas.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654


Trådstartare
alindquist skrev:
En sådan spak vill jag också ha...

Kanske blev lite kortfattad om spaken. Jag hoppade på chansen att köra en tidig utgåva av RTD Shifters långa spak som monteras utan krav på modifikation av centerkonsoll eller kardantunneln. Det finns 3 hål som är igensmetade med typ butyl som används vid montering. Det är som att de är gjorda för ett spakställ iaf. Används för automat kanske?!




Spaken är vad de kallade "V1 race" (lång) utan låsning för backen då standard lås fungerar bra för mig. Knopp valde jag en svart delrin. Låsning finns på spak i liknande tappning men då tar spakstället lite mer plats.

Länk till senare utgåva men ser lika ut för mig men med fler tillval:
http://rtd-motorsports.com/product/rtd-bmw-shifter-e8x-e9x/
Monterade även deras förstärkta växellänk (DSSR).
Finns motsvarande för övriga BMWs.

Har bara kört bilen en 15 mil kring Stockholm än så länge men spak och koppling känns ok. Spaken kräver lite mer tid att bli van vid. Lägena är mkt distinkta och korta. Ett visst metalliskt "klink" när man växlar vilket är ganska ballt. Ska justera läget för centreringen något mot förarsidan men i övrigt sitter den bra som den hamnade.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E92 335i - Black edition
<<   1, 2, 3 ... 15, 16, 17
80 besök senaste veckan (142315 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande