Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3855 besök totalt |
Köpte min hos: http://www.skyltfabriken.net/ i Huddinge
Går att få i alla storlekar och kostar nån hundring eller två. _________________ Andreas Zolnir |
||
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Re: Självhäftande reg.skylt
Regskylten är ju en kanonbra grund för en rejäl frontspoiler, bara att bredda lite utåt sidorna ![]() Bara en liten ordningsfråga, jag trodde det var ett stort no-no med "egenpåhittad" regskylt hos SBP och Farbror Blå, men på era inlägg får man inte den känslan? Är det ok med sådan skylt? _________________ Pär Hylander |
||
Nä ok är dom inte. Har inte blivit stoppad nång gång för skyltens skull, fast håller man hastigheten så blir man sällan stoppad.
Har för mig att det är samma böter att köra utan skylt som att köra med en hemmagjord. Med andra ord, endast skylar utfärdade av Vägverket är godkända för gatbruk _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Är inte böterna för att köra utan skylt ganska dyra? Har hört att det höjts till ca 2000:- sen kameraskåpen dök upp.. _________________ /Arne Lindgren |
||
om reglerna inte har ändrats sen jag kollade upp det för något år sedan så är det betydligt högre böter om du kör omkring med hemmagjord skylt än ingen alls. Man åker nämligen dit för falskskyltning...
|
||
I samband med dom nya skyltarna vi fick för nått år sen gjordes detta om. Jag hade en mindre skylt på min nuvarande räcer.
Det jag gjorde var att kolla upp vad som gällde då så jag lät min sponsor tillverka en i reflexmaterial och något mindre. Dock med samma Sida/höjd förhållande. Besiktade utan problem i 2 år tills det nya skyltreglementet kom o då fick jag anmärkning direkt. Tidigare så hade dom faktiskt berömt skylten för att faktiskt uppfyllde kriterierna. Åka utan skylt = 200 böter. Tydligen poppis o plocka av skyltarna fram numera så det ligger en motion om att höja straffsatsen. Däremot så kan man inte åka dit för falskskyltning om man inte anger fel regnummer. Det är dock böter på felaktig skylt om polisen är petig. Läs vv.se för mer info _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Klisterlappsskylt renderade i mitt fall "1:a" på besiktningen, men inga böter, ännu.
![]() NB: Klisterlappsskyltar väger mindre än kålfibrerskyltar. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Det finns lagliga klisterskyltar, men de får tydligen bara monteras på snöskotrar, ATV:s o dyl.
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3855 besök totalt |