Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
STAC (den gamla avslutade tråden)
<<   1, 2, 3 ... , 42, 43, 44   >>
2 besök senaste veckan (146885 totalt)
Skyracer
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 26



Supramannen skrev:
Skyracer skrev:
Tråkigt.

Och välkomna!

http://timeattacknu.se/2014/05/2097/

Mvh
Håkan


Kul att ni välkommnar bilar som inte inte alls passar in, eller kör ni på 105db dagar, tillåter ni rörhäckar, är det okey med bilar som inte sett bilprovningen nu plötsligt

Tanu,se kör sin grej och riktar sig åt sin målgrupp men STAC riktar sig åt helt andra bilar, dom snabbaste, fränaste vrål åken som finns i swe...Vi får hoppas att vi lyckas sy ihop nått ändå


Med "välkomna" menade jag personligen att jag personligen välkomnade och hoppades på fler likasinnade bilintresserade att köra tillsammans med mig på banan. Jag är inte "VI" på något annat officiellt sätt.

Mvh
Håkan

_________________
Håkan Skyracer Eriksson
http://www.facebook.com/ae86sweden
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239



Supramannen skrev:
Skyracer skrev:
Tråkigt.

Och välkomna!

http://timeattacknu.se/2014/05/2097/

Mvh
Håkan


Kul att ni välkommnar bilar som inte inte alls passar in, eller kör ni på 105db dagar, tillåter ni rörhäckar, är det okey med bilar som inte sett bilprovningen nu plötsligt

Tanu,se kör sin grej och riktar sig åt sin målgrupp men STAC riktar sig åt helt andra bilar, dom snabbaste, fränaste vrål åken som finns i swe...Vi får hoppas att vi lyckas sy ihop nått ändå


Hej Rickard!

Vi ville egentligen inte störa er arbetsro, men eftersom någon postade vårt inlägg och du svarat med frågor så kan vi självklart bistå med lite info.

Men vi vill bara understryka att ifall ni lyckas få ihop det i annan regi, så tänker vi inte försöka rekrytera folk bakom er rygg- du får lita på att vi bara har goda avsikter i att erbjuda ett alternativ som i slutändan förare får bestämma själva över. Vi har redan nu ett fungerande koncept, som dock är flexibelt och går anpassa om vi skulle få många fler som vill tävla.

1. Vi har ingen möjlighet till buller och har precis som Motorsport-Sverige nu börjat inse: Att vill man köra på helger på de finaste banorna i Sverige, så är det bara ned med ljudet.

Vi beklagar verkligen detta, men kan våra "värstingar" som t.ex. Valtonens RX-7 och Antonssons Supra klara 95dB med 800+HK så hoppas vi andra iaf. ger det ett försök. Vi står redo med tips etc på hur det är möjligt.
Men det är ett sorgligt faktum att bilar måste kvävas för att följa nya regler. Så är det.



2. Vi har alltid haft högt i tak med vad vi tror är bäst för sporten. När läget är som det är så ligger ett reglemente för en "Pro Unlimited Test" (PUT) klass redo att presenteras. Det beror på efterfrågan, men vår kvarvarande kalender med Mantorp + Karlskoga erbjuder banor där det finns "fysisk plats" för en extra klass att utvärdera, så kan vi tillsammans ta nya tag inför 2015.

Vi vill dock återigen ge er som satt ihop detta arbetsro att försöka rodda det i egen regi, så kan vi om efterfrågan finns sätta ihop en riktigt ball klass där ni får köra med vår utvärderings-bil för framtiden de två race som är kvar.

Hoppas det gav svar på frågorna, och vi kommer inte pusha någon att bestämma sig snabbt.

Det bästa är om vi alla försöker ha samspråk i att utveckla Svensk Time Attack. Jag tror det var det som Glenn hade i åtanke när HAN kontaktade oss, i hopp om att många förare utanför den "vrålåk" skara ni byggt upp vill hitta ett "plug & play" alternativ som vi faktiskt är. Det var inget mer än så.

All lycka till, kika gärna in på vår film från premiären. Visst kittlar tanken lite i att Valtonen m.fl. får sällskap av ännu fler i en ännu större produktion från Mantorp t.ex?

http://vimeo.com/95007723

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
zyklon
Tibro
Här sen Jun 2011
Inlägg: 583



Riktigt tråkigt det här

Verkligen sett fram emot att få köra STAC-serien i år.. Byggt om bilen o lagt åtskilda timmar i verkstan för att hinna, letat Sponsorer etc.

Så hoppas verkligen att det går att lappa ihop det här, så det kan bli någon typ av "serie".. Annars blir det bara ytterligare ett år med banträffar, och det var inte riktigt vad jag planerat.

_________________
Filip Åkeson

Kinnekulle: 56,59s
Mantorp Park: 1.23,31s
Gelleråsen: 1.10.76s
Knutstorp: 1.04,16s
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Inget ont om Er serie den fyller sitt behov, men STAC startades för att nått saknades i våra ögon...Finns många bilar där ute som inte ens kan nå 95db hur man än vill, hade ni kunna erbjuda ljudagar kunde det varit ett altenativ men nu när det ser ut som det gör måste vi försöka jobba vidare på att få till nått med STAC och uppläget vi hade...

Våra bilar är byggda på rejsbilar, gat bilar, man har kapat s2or och byggt porsche hjulupphängning med bmw motorer osv.. vi dömmer inte bilar på dess ursprung osv..inte hur många canards man har inte hur mycket effekt osv..Vi körde på en annan linje som verkade va väldigt uppskattad men nån stanns på vägen sjabblade Landracing bort detta tyvärr..

Så nu får vi försöka fixa det som fixas kan..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239



Supramannen skrev:
Inget ont om Er serie den fyller sitt behov, men STAC startades för att nått saknades i våra ögon...Finns många bilar där ute som inte ens kan nå 95db hur man än vill, hade ni kunna erbjuda ljudagar kunde det varit ett altenativ men nu när det ser ut som det gör måste vi försöka jobba vidare på att få till nått med STAC och uppläget vi hade...

Våra bilar är byggda på rejsbilar, gat bilar, man har kapat s2or och byggt porsche hjulupphängning med bmw motorer osv.. vi dömmer inte bilar på dess ursprung osv..inte hur många canards man har inte hur mycket effekt osv..Vi körde på en annan linje som verkade va väldigt uppskattad men nån stanns på vägen sjabblade Landracing bort detta tyvärr..

Så nu får vi försöka fixa det som fixas kan..


Accepterar till fullo ditt svar och vi beklagar att bullerdagarnas existens på helger är över för oss mindre arrangörer.
Vi har väldigt bra kontakt med alla banor vi bokat genom åren som vi kört Time Attack mästerskap, och vill man som vi verkligen prioriterat ha ett mästerskap på helger- så hjälper inte ens "stora plånboken" mera.

Vi svarade ovan ang. de andra ekipage som vi innan inte haft regler för.
Ett reglemente för PUT-klassen finns, men det är baserat på efterfrågan och just nu behöver ni "extrema" gänget gå till botten med allt innan vi spikar något. Fair?

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Jag tror att om ni tävlande vill..... så går det bygga ihop något med en kombo av timeattacknu.se och egna stac tävlingar i år som nödlösning nu...... och jobba ihop för en grym serie nästa år..... med både tanu.se och stacklassen i samma arrangemang.

Men det gäller att det faktiskt finns förare som vågar och vill stötta både fd stac evenemang som ricard lagt ut och även fler som ansluter sig till ta.nu tävlingarna på mantorp och karlskoga.... dom är inga motsatser utan se möjligheten i båda... så får ni en bra säsong ändå....

Men utan stöttande förare blir det inget stac alls i framtiden. .. ni har chansen nu....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Problemet med Ta,nu är endast Ljudet och vi kan inte få till 95db tyvärr annars hade det gått att få ihop nått..

Så vi jobbar på en annan lösning

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mail utskickat till alla STACare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
F.A
sthlm
Här sen Aug 2010
Inlägg: 6



Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen

_________________
Frank Andersson
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen


Tjena Frank

Är du med å kör?
Har du lagt ner massor av pengar och tid på att fixa en konkurrenskraftig bil och wheelat och dealat för att få ihop det? Om, Ja! Varför skriver du ni!? Om, nej....?

Här är det inte fråga om att skylla på någon. Alla intresserade jobbar på en lösning!

Vad gör du, Frank!?

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
prochargeroldsmobile
hofors
Här sen Feb 2011
Inlägg: 21



F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen

Jag håller med dig Frank!
skyll inte allt på Landracing ni var alla med på allt från start.
Alla hade höga förväntningar, problemen startade med Tierps Konkurs och STAC är inte ensam att drabbas av detta.
Så dämpa kommentarerna och tänk framåt om ni ska försöka starta med ngn annan raceserie.
Jag har också byggt för runt 105 DB inte 95DB så nu får man ladda om eller ladda ur.

_________________
björn wallgren
Citera
F.A
sthlm
Här sen Aug 2010
Inlägg: 6



torque skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen


Tjena Frank

Är du med å kör?
Har du lagt ner massor av pengar och tid på att fixa en konkurrenskraftig bil och wheelat och dealat för att få ihop det? Om, Ja! Varför skriver du ni!? Om, nej....?

Här är det inte fråga om att skylla på någon. Alla intresserade jobbar på en lösning!

Vad gör du, Frank!?


Hej!

Jag menar självklart inte ni som är med och kör och att ni ska ta ansvar. Jag menar att arrangörerna ovan skyller på landracing när dom själva har lika mycket ansvar. Jag är inte med och kör men jag hade varit besviken om jag som du kämpat och slitit för att få ihop en bil till en serie som blir nedlagt

_________________
Frank Andersson
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Tierps konkurs har inget med saken att göra, och bygga om till 105 dB fixar nog det flesta i detta gäng på några timmar Problemet är mer oviljan från arrangören att bita ihop och komma igen! Allt är inte friktionsfritt från början. Här krävs det engagemang!

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



F.A skrev:
torque skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen


Tjena Frank

Är du med å kör?
Har du lagt ner massor av pengar och tid på att fixa en konkurrenskraftig bil och wheelat och dealat för att få ihop det? Om, Ja! Varför skriver du ni!? Om, nej....?

Här är det inte fråga om att skylla på någon. Alla intresserade jobbar på en lösning!

Vad gör du, Frank!?


Hej!

Jag menar självklart inte ni som är med och kör och att ni ska ta ansvar. Jag menar att arrangörerna ovan skyller på landracing när dom själva har lika mycket ansvar. Jag är inte med och kör men jag hade varit besviken om jag som du kämpat och slitit för att få ihop en bil till en serie som blir nedlagt


Nja nu måste det klargöra några saker här

Landracing är/var arrangör till 100% och har haft det fulla ansvaret för denna serie hela tiden!
Pupp, Rickard och Insane har haft som enda uppgift att sprida informationen och ragga deltagare, allt som har med själva genomförandet att göra är helt Landracings ansvar!

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



prochargeroldsmobile skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen

Jag håller med dig Frank!
skyll inte allt på Landracing ni var alla med på allt från start.
Alla hade höga förväntningar, problemen startade med Tierps Konkurs och STAC är inte ensam att drabbas av detta.
Så dämpa kommentarerna och tänk framåt om ni ska försöka starta med ngn annan raceserie.
Jag har också byggt för runt 105 DB inte 95DB så nu får man ladda om eller ladda ur.


Jag ser inte din anmälan i papprena, ser jag fel...?

Allt är Landracings fel, då det är dom som va arrangörer ingen annan, sen att det finns vissa omständigegheter som tex Tierp är sant..

Vårt annsvar va att ragga ihop folk och vi raggade ihop 65 pers mer än nån annan serie.. sen va det upp till Landracing att dra det i mål..Så nått mer än annsvar än så hade vi EJ..men nu kliver vi upp och försöker styra upp Lands pannkaka och hoppas vi fixar det..

Signa upp dig fort och och visa intresse frank så ska vi nog se att det går att få ihop nått

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



När vi ändå är inne på Landracing, har någon fått tillbaka sina pengar som ni har satt in för serie, Mantorp och Tierp

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
F.A
sthlm
Här sen Aug 2010
Inlägg: 6



barth skrev:
F.A skrev:
torque skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen


Tjena Frank

Är du med å kör?
Har du lagt ner massor av pengar och tid på att fixa en konkurrenskraftig bil och wheelat och dealat för att få ihop det? Om, Ja! Varför skriver du ni!? Om, nej....?

Här är det inte fråga om att skylla på någon. Alla intresserade jobbar på en lösning!

Vad gör du, Frank!?


Hej!

Jag menar självklart inte ni som är med och kör och att ni ska ta ansvar. Jag menar att arrangörerna ovan skyller på landracing när dom själva har lika mycket ansvar. Jag är inte med och kör men jag hade varit besviken om jag som du kämpat och slitit för att få ihop en bil till en serie som blir nedlagt


Nja nu måste det klargöra några saker här

Landracing är/var arrangör till 100% och har haft det fulla ansvaret för denna serie hela tiden!
Pupp, Rickard och Insane har haft som enda uppgift att sprida informationen och ragga deltagare, allt som har med själva genomförandet att göra är helt Landracings ansvar!


Ok då ber jag om ursäkt. Då har jag missförstått från första början

_________________
Frank Andersson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



barth skrev:
När vi ändå är inne på Landracing, har någon fått tillbaka sina pengar som ni har satt in för serie, Mantorp och Tierp


Mitt tips, ligg på som IGLAR

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



torque skrev:
Tierps konkurs har inget med saken att göra, och bygga om till 105 dB fixar nog det flesta i detta gäng på några timmar Problemet är mer oviljan från arrangören att bita ihop och komma igen! Allt är inte friktionsfritt från början. Här krävs det engagemang!


Helt korrekt uppfattat.. Tierp har som sagt inget med saken att göra, som Arrangör så får man ju styra upp alternativ om det ser mörkt ut..2 grymma banor finns bokade och styra upp en tredje kunde man gjort men man fick väl kalla fötter när man märkte att man inte sköt det rätt och då var det enklare och dra sig ur..

Sen att skylla på 105db är tok löjligt, jag har inte hört från nån att det är ett problem.. 105db är mer än alla andra och det bästa som går att få att få i dagens läge

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



prochargeroldsmobile skrev:
F.A skrev:
Varför skylla ifrån sig allt på Landracing? Var ni inte alla med och drog igång detta? Ta ert ansvar och skyll inte ifrån er. Shit happens! ta nya tag och gör det bästa av situationen

Jag håller med dig Frank!
skyll inte allt på Landracing ni var alla med på allt från start.
Alla hade höga förväntningar, problemen startade med Tierps Konkurs och STAC är inte ensam att drabbas av detta.
Så dämpa kommentarerna och tänk framåt om ni ska försöka starta med ngn annan raceserie.
Jag har också byggt för runt 105 DB inte 95DB så nu får man ladda om eller ladda ur.



Har du läst utskicket..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Citat:


Nja nu måste det klargöra några saker här

Landracing är/var arrangör till 100% och har haft det fulla ansvaret för denna serie hela tiden!
Pupp, Rickard och Insane har haft som enda uppgift att sprida informationen och ragga deltagare, allt som har med själva genomförandet att göra är helt Landracings ansvar!


Måste bara lägga till här..

Du har uppfattat det hela helt rätt, men ändå så har Puppan

Styrt upp loggan
Fixat Facebook sidan
Styrt upp med Hemsidan
Bokat Gotland
Bokat färjan
Bokat hotellet

Allt detta för att det skulle hända nått ens..Och då skulle vi endast bara vara rådgivare/promotare på diverse forum..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Allmänt banåkaforum
STAC (den gamla avslutade tråden)
<<   1, 2, 3 ... , 42, 43, 44   >>
2 besök senaste veckan (146885 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande