Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum nytt pedalställ med våg = bye bye servo? | 5380 besök totalt |
Vad jag vet finns det inga eftermarknadsställ som är anpassade för att ha bromsservo. Däremot borde du i teorin kunna bygga en länk mellan det nya pedalstället och servot.
Normalt kör man utan bromsservo med ett eftermarknadspedalställ. Men detta kräver ok med tillräckligt stora kolvareor samt huvudcylindrar med storlekar anpassade för att ge rätt bromsbalans (eller en reduceringsventil till bakkretsen) Dimensionerar man systemet fel kan det bli väldigt tungbromsat. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
Jag fick precis hem ett pedalställ från OBP MOTORSPORT, i deras katalog som följde med finns några howto om bromsar och ABS.
http://www.obpltd.com/index.php?rout Vad har du för bekymmer med ditt nuvarande pedalställ ? , "värdelöst" säger ju inte så mycket. /b _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
problemet med mitt ställ är att alla pedaler är på tok för nära varandra samt att jag nu har gaspedalen så nära växellåds tunneln att jag inte kommer åt att gasa med lite större skor utan att röra bromspedalen också
_________________ erik nyberg |
Det självklara svaret är väl, kan du inte använda mindre skor? :-)
Pedalställl för racing brukar ju vara gjorde för man skall kunna toe-heal bromsa, då behöver broms och gas sitta nära varandra. En annan lösning är du lär dig vänsterbromsa ;-) Men vad är det för bil det handlar om ? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Nybörjarsvängåkaforum nytt pedalställ med våg = bye bye servo? | 5380 besök totalt |