Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tierp i konkurs
<<   1, 2, 3   >>
24667 besök totalt
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



Fredrik - SLC skrev:
Oldman skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Oldman skrev:
Mange skrev:
http://www.unt.se/tierp/tierp-arena-gick-for-20-miljoner-3049016-default.aspx

Billigt?!?!?!..


Absolut billigt! Vilket klipp! Grattis till Sturup!
Det troliga är att de fixat lånelöfte på sina befintliga anläggningar + Tierp.

Eftersom det är proffs som köper så borde det gå att komma igång till sommaren.
Kul!


eftersom det är Cemoni, så betalar han nog kontant med det han har som handkassa

Cemoni är en otroligt duktig och hårt jobbande som varit väldigt framgångsrik och bygga upp sin affärsrörelse från nästan ingenting.... jag jobba åt han när han var fiat-handlare i tranås....

så han gör ingenting utan att ha koll på finanserna.... iaf min erfarenhet av honom. .... och inte lätt att göra affärer med... efter ha sålt och köpt tävlingsbilar fram och tillbaks mellan oss


Ännu roligare i så fall. Låter som helt rätt person!
Då är det bara att köra.
Kan du få fram när det går att boka banan igen?


tror nog dom släpper den infon officiellt så fort det är klart till alla...... såg att den kvinnliga ägaren till Sala motorpark hade överklagat försäljningen... för att hon hade lagt högre bud som avslagits tidigare av banken... känns mer som surt och onödigt spel nu... för varför var hon inte med och la riktigt but om hon hade pengarna till det nu?... istället för att omedelbart efter budgodkännande överklaga....??


Om det verkligen är skälet till överklagan så har de ingen chans. Detta är ju en offentlig auktion. Det budet gäller oavsett tidigare inlämnade bud på bankkontor.

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



HÄRLIGT med en motorkille som Cemoni.
Hoppas han är lika vass på driva som han var vass i rallyskogen! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



De gamla Sala Raceway-tomtarna verkar bra skumma, måste jag säga.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



Oldman skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Oldman skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Oldman skrev:
Mange skrev:
http://www.unt.se/tierp/tierp-arena-gick-for-20-miljoner-3049016-default.aspx

Billigt?!?!?!..


Absolut billigt! Vilket klipp! Grattis till Sturup!
Det troliga är att de fixat lånelöfte på sina befintliga anläggningar + Tierp.

Eftersom det är proffs som köper så borde det gå att komma igång till sommaren.
Kul!


eftersom det är Cemoni, så betalar han nog kontant med det han har som handkassa

Cemoni är en otroligt duktig och hårt jobbande som varit väldigt framgångsrik och bygga upp sin affärsrörelse från nästan ingenting.... jag jobba åt han när han var fiat-handlare i tranås....

så han gör ingenting utan att ha koll på finanserna.... iaf min erfarenhet av honom. .... och inte lätt att göra affärer med... efter ha sålt och köpt tävlingsbilar fram och tillbaks mellan oss


Ännu roligare i så fall. Låter som helt rätt person!
Då är det bara att köra.
Kan du få fram när det går att boka banan igen?


tror nog dom släpper den infon officiellt så fort det är klart till alla...... såg att den kvinnliga ägaren till Sala motorpark hade överklagat försäljningen... för att hon hade lagt högre bud som avslagits tidigare av banken... känns mer som surt och onödigt spel nu... för varför var hon inte med och la riktigt but om hon hade pengarna till det nu?... istället för att omedelbart efter budgodkännande överklaga....??


Om det verkligen är skälet till överklagan så har de ingen chans. Detta är ju en offentlig auktion. Det budet gäller oavsett tidigare inlämnade bud på bankkontor.


Såg på ABC nyss. Han slantade cash mycket riktigt. Det var också villkoret från kk-förvaltaren. Han bedömde inte de tidigare buden som kontantbud och därför mindre intressanta.
Och om Sala-ligan kom med någon slags upplägg att det skulle komma pengar senare när de tjänat in dem så är de tvärkörda i en öppen fogdeauktion. DÅ är det cash på bordet som gäller. Snyggt jobbat av den nye ägaren.

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17345



Noterade detta på Nitroz Klotterplank
Annelie Häggqvist skrev:

Jag blir både ledsen och sårad av er som skriver osanningar om mig överallt på nätet. Jag kommer INTE att överklaga försäljningen av Tierp Arena. För det första så är jag inte behörig att göra det. Det är endast fordringsägare och sakägare som kan överklaga detta. Det jag sa till journalisten var att "det är säkert någon som kommer att överklaga detta" och menade då fordringsägarna kanske reagerar eftersom budet var så lågt. Jag representerade en grupp människor som älskar motorsport lika mycket som er andra. Vår grupp la ett underhandsbud på 35 Mkr som hade gett en större utdelning till fordringsägarna. Dock valde kronofogden att anta ett kontantbud. Vi är jätteglada att Cemoni köpte arenan och han kommer att se till att anläggningen utvecklas och blir en fin multiarena. Vi i vår grupp önskar Cemoni all lycka till och vi kommer att ses på Tierp Arena när tävlingarna drar igång. Är det några som har frågor eller synpunkter om mig så ring mig gärna på 0739 - 545 148 istället för att skriva skit och osanningar om mig på nätet. Trevlig helg!


Ni som skriver och verkar veta så mycket om Sala Racing Park - läs detta! Det är inte Annelie Häggqvist som äger eller har ägt motorbanan i Sala någonsin. Det är Patrik Andersson som är fastighetsägare och det är han som har fastigheten på exekutiv auktion. Ta reda på fakta innan ni anklagar och skriver felaktigheter på nätet. Kontakta gärna Kronogogden i Eskilstuna, Robert Janeling så får ni reda på fakta om anläggningen. Sala Racing Park arrenderade motorbanan men tvingades flytta när fastigheten skulle säljas på exekutiv auktion. Vill ni har mer information tvisten mellan Annelie Häggqvist och fastighetsägaren, vänligen ring till mig på 0739 - 545 148. Tacksam om ni slutar sprida lögner och förtala mig på nätet. Mina barn tar mycket illa vid sig. Hälsningar Annelie Häggqqvist

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
jag förstår iaf inte... om man budar 35miljoner och får nej till det..... blir man inte skitglad över att vara på en budgivning där enda budet är 20miljoner och istället lägger ett på 20,5 ? .....

eller var det så att dom inte hade pengar och la ett bud på 35 om dom fick låna pengar av banken?

jaja..... skönt iaf , nu finns det en ägare som iaf har råd att driva anläggningen vidare ..... däremot så är det synd om fodringsägarna... jävlar vad pengar som försvann....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Imponerande att Cemoni betalade kontant.
Han verkar ju driven i affärer helt klart.
Målinriktad som i sin motorsportsatsning förr. thumbs up

Är det nån som hört eller läst vad han har för plan för Tierp den närmaste tiden?
Utveckling av själva banåkningsbanan eller andra planer?

Fanns det tidigare nån uttalad plan eller ritning på en utbyggnad?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
LÖL
Enköping
Här sen Sep 2008
Inlägg: 134

Namndispens
Namndispens

Lillen skrev:
Är det nån som hört eller läst vad han har för plan för Tierp den närmaste tiden?


Var det inte nåt om en berg och dal bana?










_________________
#68
Porsche 911
BMW S1000 RR
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Det var nåt om nåt smidigt betalkort också va?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



LÖL skrev:
Lillen skrev:
Är det nån som hört eller läst vad han har för plan för Tierp den närmaste tiden?


Var det inte nåt om en berg och dal bana?











Haha , jasså det var dig den skulle den från Nurburgring

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Lennart Mäkinen skrev:
Noterade detta på Nitroz Klotterplank
Annelie Häggqvist skrev:

Jag blir både ledsen och sårad av er som skriver osanningar om mig överallt på nätet. Jag kommer INTE att överklaga försäljningen av Tierp Arena. För det första så är jag inte behörig att göra det. Det är endast fordringsägare och sakägare som kan överklaga detta. Det jag sa till journalisten var att "det är säkert någon som kommer att överklaga detta" och menade då fordringsägarna kanske reagerar eftersom budet var så lågt. .....


http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.7002742-arenan-mitt-bud-star-f . . . .
arbetarbladet.se skrev:
...Arbetarbladet har tidigare berättat om en av intressenterna, Annelie Häggqvist, som drivit en motorsportbana i Sala. Hon ville försöka få budet på 20 miljoner kronor överklagat bland annat genom att kontakta några av fordringsägarna ...


http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6976201-tierp-arena-sald-for-2 . . . .
arbetarbladet.se skrev:
... Anneli Häggqvist undrar också vad Konkurrensverket säger om att en och samma ägare har två stora motorsportanläggningar så nära varandra. ....

Helt fritt från, åtminstone, lite märkligt agerande och hårklyverier verkar det inte vara om man ska tro AB.

Fredrik - SLC skrev:
...eller var det så att dom inte hade pengar och la ett bud på 35 om dom fick låna pengar av banken?

.....

arbetarbladet.se skrev:
... Häggqvist ingår i en grupp som la ett underhandsbud på 53 miljoner kronor innan auktionen. Budet godkändes av konkursförvaltaren men fick nej av Swedbank. Direkt efter auktionen, när Swedbank konfererade om Sturup Raceways bud på 20 miljoner kronor, lämnade hennes grupp ett nytt bud på 35 miljoner kronor som även det avslogs av Swedbank.
- Jag ifrågasätter Swedbanks agerande, säger Anneli Häggqvist till Arbetarbladet. Vi har bekymmer att få fram handpenningen, men med vårt bud skulle en större del av fordringarna kunna betalas.
. ....

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6185



53 eller 35 miljoner, so what. När man inte ens kan skaka fram handpenningen...BS.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Kolja skrev:
53 eller 35 miljoner, so what. När man inte ens kan skaka fram handpenningen...BS.


+1

Till skillnad mot köparen som betalade cash.
Och garanterat kunnat betala betydligt mer kontant åxå OM det krävts.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



20 fåglar i handen, eller 35 - 53 i skogen...

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6185



Top Notch skrev:
20 fåglar i handen, eller 35 - 53 i skogen...


Säljer du bilen till köparen med 20 lax i näven eller till den som säger sig vilja betala 35 OM hon får ta hand om bilen, men inte har 3500:- till handpenning just då?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Kolja skrev:
Top Notch skrev:
20 fåglar i handen, eller 35 - 53 i skogen...


Säljer du bilen till köparen med 20 lax i näven eller till den som säger sig vilja betala 35 OM hon får ta hand om bilen, men inte har 3500:- till handpenning just då?


OM jag kan tänka mig att ta en förlust genom att sälja bilen för 20' så ja, jag säljer den hellre för det, än att lämna bort den till någon som lovar att jag ska få 35' någon gång i framtiden, när/om dom hittar en bank som finner vederbörande kreditvärdig, men som inte ens kan skaka fram 3,5' till en handpenning

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



http://www.unt.se/tierp/lagt-arenabud-overklagas-3091670.aspx

Det här kanske inte är så bra för oss, som vill dit i sommar...hmm....

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Är det inte konstigt att en i gamla styrelsen kan överklaga?
Efter konkursen är det väl konkursförvaltaren som har hand om allt eller har jag missat något när jag läste affärsjuridik( kan ju ha varit trött och missat och det var ju 20 år sen också, faen vad gammal man är)!

_________________
Erik König
Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



König skrev:
Är det inte konstigt att en i gamla styrelsen kan överklaga?
Efter konkursen är det väl konkursförvaltaren som har hand om allt eller har jag missat något när jag läste affärsjuridik( kan ju ha varit trött och missat och det var ju 20 år sen också, faen vad gammal man är)!


Tänkte på samma sak. Men det troliga är att UNT totalt har missuppfattat hur sånt här fungerar. Personen i fråga är garanterat själv fordringsägare på kk-boet och har överklagat i den rollen - vilket han absolut har rätt till i så fall.

Nu kan han rimligen inte vara en av de största fordringsägarna så hans röst borde väga lätt i sammanhanget. Det otäcka för honom är naturligtvis om han själv gått i personlig borgen för bankernas fordran. Vilket är ganska vanligt. Då tar banken ett litet ackord - stoppar pengarna i fickan och kräver denne man på hela borgensåtagandet som återstår. Då minimerar banken sin förlust men killen maximerar sin.

Så att UNT beskriver honom som befintlig styrelseledamot i ett sedan länge konkursat bolag är mest komiskt. För det var alltså ett bra tag sen han satt i den styrelsen.

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288




_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Tierp i konkurs
<<   1, 2, 3   >>
24667 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande