Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Hur bred är en bana? | 2721 besök totalt |
Läste att de ändrat reglerna i UK på hur bred en bana är.
Vad tycker folk rejsa.nu om hur brett man får köra? _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
oj, vad dom ska få ha att göra domarna på avgöra vad som är nödvändigt utanför och inte utanför....
eller så får dom helt enkelt göra som palmermotorsport har i sina skolbilar.... gps som stänger av effekten i 2 sekunder om man genar utanför.... då är det självjusterande...... men nuvarande system tror jag kommer skapa massa tråkiga avgöranden av domarna som gör tävlingarna sämre.... iaf om man pratar F1 ..... småserier kommer ju aldrig ha möjlighet iaf att kontrollera det..... |
||||
|
||||
Eller så ger man tävlingsledningen ett verktyg att undvika problem. När någon konsekvent är långt utanför, kanske även efter tillsägelser så finns det nu bättre möjligheter att låta denna ta en paus. Racing i England är en hel rad snäpp tuffare än racing i Sverige det är utan att skämta på liv och död. _________________ Roland Johansson |
||||
PS: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Snart hundra sidor tråd _________________ Magnus Thomé |
||||
Jo, man vill väl styra upp den konstanta körning på "låggreppsunderlag".
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Vettigt upplägg på straff IMHO Lite man kan "prova sig fram" var just den dagens domare sätter gränsen. Om man nu är sån _________________ Magnus Thomé |
||||
Brukar de inte annars vara att ena hjulparet måste vara på banan och även kerbs räknas som bana?
De blir lite mer rally då! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Nja, kerbs har så vitt jag vet aldrig räknats som del av banan.
Sen tror jag det är ganska få ställen det lönar sig att gena så mycket att man riskerar straff. De få ställen där det ändå gör det brukar de lösa saken med att sätta upp någon form av hinder (däcktravar, plastpinnar, koner mm.) Jag tycker det är bra att det finns i skrift, annars riskerar man en massa tolkningsfrågor. Det är upp till varje tävlingsledning att använda sig av reglerna för att straffa eller strunta i det om man inte anser att det behövs. _________________ Fredrik Moberg |
||||
Men det var ju förr, nu är det sandfålla istället (olika säkerhetstänk över tid) http://www.youtube.com/watch?v=9RC-2 |
||||
Nu pratar vi inte "gening" om jag förstår dig rätt, utan "running wide".
Jag menade ju inte att det inte fanns några ställen, jag menade som jag skrev att det är ganska få ställen sett till hur många banor och kurvor det finns i världen. Och att där är sandfålla nu beror kanske delvis på säkerhetstänk, men det kan ju också vara ett sätt att ta bort möjligheten att köra där. På samma bana (fast GP-slingan då) finns det ställen där det står pinnar på insidan av kurvor och rör man dem så är inte de engelska domarna nådiga. Personligen tror jag inte på avåkningszoner med asfalt, jag tycker att ett misstag ska straffa sig och extra-asfalt inbjuder i min mening till ojust körning (förvisso även till rolig racing, så där är jag lite kluven )
_________________ Fredrik Moberg |
||||
Det här måste väl vara en regel som kommit till då fler och flre banor får asfalterade avåkningszoner ?
På dom Svenska banorna är det ju inget stort problem. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det händer att man släpper ut rallyförare på banor med. Inte ok i England mao? _________________ Daniel Steiner |
||||
Allmänt banåkaforum Hur bred är en bana? | 2721 besök totalt |