Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Öppen träningskörning Nürburgring --> resultat här nu
<<   1, 2
7326 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
hehe, min bil blev lite lite sne i FÖRSTA kurvan... Det var inte läge att stanna o fixa den då bara (plus att när jag vart in i räcket så visste jag inte om den var okej.... Lite pillig blev den o köra men det var bara o kämpa tills jag (naturligtvis) drog av lite senare igen....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Att jag tog mig tid att köra shift-R kom sig av att jag snurrade på krönet av Ex-Mühle.

Min bil kändes också lite konstig, men det kompenserade jag genom att vilja vinna!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Man blir ju inte mindre sugen av att köpa gpl när man hör det här och när jag väl hittade det hade jag glömt plånboken hemma , för det är väll nån gammal röd bil på kartongen och står gpl eller gran prix legends på den? Jaja får väll göra ett litet återbesök imorn och inhandla.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



hade glömt bort hur kul det här är, hade inte kört på ett år så det var extra tufft att hålla sig på banan, lärde mig snabbt att man inte kan klia sig på hakan när man kör GPL

Tyckte ändå jag hade bra flyt, tror jag hade typ 8.55 respektive 8.44 dom sista två varven men ledarduon drog ändå ifrån med 30 sekunder under dom här varven. Ni är rackarns snabba, vad har ni för personbästa, jag har 8.25

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



DanielB skrev:
Gud vad sist jag blev!

Daniel


Misströsta inte.
Jag misstänker att det finns människor på jorden, ja till och med här på forumet, som svårligen kan ta sig runt ringen utan att snurra så våldsamt så de landar upp och ned. När jag fått till snitsen lite bättre på det skall jag försöka vara med jag också och leka.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hehe, ingen av de på pallplats kom nog runt något enda varv utan vissa hhrrmmm... missöden...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



staffanbe skrev:
Tyckte ändå jag hade bra flyt, tror jag hade typ 8.55 respektive 8.44 dom sista två varven men ledarduon drog ändå ifrån med 30 sekunder under dom här varven. Ni är rackarns snabba, vad har ni för personbästa, jag har 8.25
Mitt personbästa är 8.34:05 och jag körde 8.34:75 som bäst under racet trots avåkning även under det varvet (om jag minns rätt). Jag hade nog lite mer attack än jag brukar när jag kör själv.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Micke Holmström skrev:
DanielB skrev:
Gud vad sist jag blev!

Daniel


Misströsta inte.
Jag misstänker att det finns människor på jorden, ja till och med här på forumet, som svårligen kan ta sig runt ringen utan att snurra så våldsamt så de landar upp och ned. När jag fått till snitsen lite bättre på det skall jag försöka vara med jag också och leka.


Det som irriterar mig mest är att jag under bara en dryg månads fråvaro från spelet kör som en kratta. Jag tränade GPL på nordslingan senast på tider kring 9 minuter. Nu var jag ju närmare 10. Jag hade iofs en defensiv strategi och ner mot fuchsröre låg jag tvåa på första varvet efter ett antal spektakulära krascher av övriga. Sen fastnade jag i räckena vid mis-hit-mis och fattade inte att det bara var att backa ur. När jag sen låg fetsist efter ytterligare lite jordbruk så kändes det lite uppgivet, men jag är med igen när som helst!!!!

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



DanielB skrev:
Sen fastnade jag i räckena vid mis-hit-mis och fattade inte att det bara var att backa ur. När jag sen låg fetsist efter ytterligare lite jordbruk så kändes det lite uppgivet, men jag är med igen när som helst!!!!

Daniel


Räckena känns lite luriga när det egentligen är förklädda häckar. Magnus!!!
Det är inte ofta man kan backa loss utan man blir för det mesta tvungen att "Shift-R:a"

Jag är också med om det blir någon mer körning! Dock i rätt bil och med lite uppvärmning först.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Mäkinen skrev:
Mitt personbästa är 8.34:05 och jag körde 8.34:75 som bäst under racet trots avåkning även under det varvet (om jag minns rätt). Jag hade nog lite mer attack än jag brukar när jag kör själv.


Det är bra tid för att inkludera avåkning.
Magnus och Nisse vad har ni för personbästa ?

Är helt klart med på nästa ringen race, ska ta och träna lite.
Tar en stund att få tillbaka feelingen i gasfoten, tror att jag ska ha lite mindre broms bak också, det snurrade lite väl mycket i inbromsningarna.

En liten fråga, gasar och bromsar ni samtidigt in i kurvorna ?
Upptäckte att gas och broms sitter på samma "axel" på mina pedaler, har för mig att man skulle ha dom på separata axlar ?

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
8:19 som bäst. Men det gör jag inte varje dag. Fast även det varvet hade sina mindre missar

Gas o broms på separata axlar! Jepp!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



8:32 har jag som bäst, men det var längesedan jag var nere på sådana tider. Igår vet jag inte vad det blev som bäst. Vet du Magnus?
Replayen är lite för stor för mig att ladda ner.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Jag har alldeles nyligen rotat om i datorn för att få separerade axlar i GPL. Det blir lite bättre när jag kommer ihåg att inte släppa gasen för att jag ska bromsa in fronten i böjarna.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Bj.o.rn

Här sen Jan 2003
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Arghhh... Missat detta totalt..

Hej förresten!

GPL-are sen det kom ut... Hade varit skitkul att va med häromkvällen, blev tipsad av det här forumet av Torkel, (vet inte om han är aktiv här..)

personbästa på ringen är en 8.09 (ferrari)

Brukar hänga på VROC när jag är spelsugen..

/B
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
8:09

Niiiiiiiice!


Jag kör en Ringenkväll igen VÄLDIGT snart

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bj.o.rn

Här sen Jan 2003
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jo, jag är på mörka sidan... -14.9 tror jag..

/B
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
+5,5

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bj.o.rn

Här sen Jan 2003
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hähä.. var tvungen att kolla lite, uppdaterade å vips så vart det -15,4 Allt satt i en Ferrari..
Citera
Racingsimulatorer
Öppen träningskörning Nürburgring --> resultat här nu
<<   1, 2
7326 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande