Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES Bilar
![]() |
1 besök senaste veckan (4642 totalt) |
Hahaha ja som rubriken lyder så letar jag efter en Daf 66 eller volvo 66 som den så fint heter här eller kanske ska jag skriva Remjohan?
Helst körbar men inget krav dock får karossen gärna vara frisk! Tänkt att göra är följande: Eftersom massor av delar passar från R5orna som jag har överflöd på... Alpine NA motor med Gr2 insugsrör och liggande Weber 40 Sen eventuellt 340/360 bakvagn för att få redig låda! ![]() Så om ni har nån stående så hör av er.... Tänk dock på att jag inte är miljonär och inte har körkortt för släp så gärna inom 20-30 mil från Örebro!! ![]() PMa funkar annars funkar jmmy.r5racing@gmail.com alternativt 0730885696 _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Man blev ju enormt sugen på en Daf !!!
Det var 25 år sen som jag stoppade ner en B14 i en Daff66:a. Vilka minnen ![]() |
||
Jo jag hittade några på blocket oxå men dom flesta var alldeles för långt att åka eftersom jag måste lura med farsan då jag inte har mer än B kort och våran kärra är lite väl tung :P
Jo de är nu man skulle haft kvar 300hk motorn med turbo som jag hade stående ett tag ![]() Den ena kombin var riktigt rätt i prisbild men typ 50 mil enkel resa njae... Den andra kombin var alldeles för dyr för min arbetslösa plånbok ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Jobbade med en kille för ca 10-år sen, han var motorkonstruktör, en väldigt duktig sådan... Han hade en DAF 66 Coupe. Huven fram öppnades åt sidan
![]() _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Coolt
![]() Min ska bli rejäl standard look a like.... Ska till och med ha plåtfälgar ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Nej,nej, nej. Inte posta sådana länkar. ![]() ![]() ![]() Tur att jag varken har ork eller plats. ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||
Plats för länkar har alla
![]() så det finns alltså fler som vill ha ![]() Har fått ett tips som jag ska spåra vidare på och se vad jag hittar! _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Nej, men skit nu i 66'an.
Ska du ta ut svängarna och bygga en sådan tokbil kan du väl bygga på Tjorven ....?! Eftersom jag arbetar hos DAF (lastbilar dock ...) i Norge besöker jag nu och då DAFs museum i Eindhoven där det finns otrolig många roliga variomatic bilar - det grymmaste är väl en Williams F1a som körts av Couthard. Kan väl inte minnas att man tävlade med den. http://www.dafmuseum.nl/EN/Pages/Mus Minns jag inte fel tävlade väl även Bo Brastad här hemma med en vrålsnabb 66a coupe med remmar. Såg denna "salooncar" till salu utan motor/variomatic för ett par år sen. BYGG EN TJORV ....... SNÄLLA!!!! _________________ Vidar Melleby |
||
Tanken på en tjorven slog mig men har inte lyckats hitta nån sådan...
Jo det tävlades närmare bestämt med 3 Daf 66 coupe åtminstone 2 för den 3e kunde vara en vanlig... Jag är inne på Kombi bara för att kunna använda den till racingen och sådant.... Och åker man för fort in i sväng med en tjorven så välter man antagligen så då kan man ju inte vara instruktör på gelleråsen med den ![]() ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Tjorven dyker ju upp på Blocket stup i kvarten - visst vore det ballt?! Välter och välter ........ mentalt välter man väl om man kör en sådan liten stålmus också, eller hur? ![]() _________________ Vidar Melleby |
||
Det vaf länge sedan det dök upp en tycker jag...
Jag har inte lyckats än iallafall, det är inte om man välter utan när man välter! ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Vad menar du med blåbär?
Nog för att min bil är blå men den rullar ju inte automatiskt, föraren är inget blåbär heller direkt om det var den du syftade på.... _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Nej, det var väl inte precis föraren jag syftade på utan tycker mig minnas att stålmusen är blå ....... ![]() Det dök upp en skitfin DAF coupe på Blocket i går om du inte sett den. Lite för fin för att göra busbil av kanske och kanske inte 55'an funkar med dina grejer. _________________ Vidar Melleby |
||
de var de jag fundera på men enligt experter så är den turkos så den kallas numera för den missbildade smurfen istället för stålmusen
![]() Jo jag kika på den med, men en del tar ju bra betalt för dom.... Vet inte om Kombin jag hitta för 3k är kvar för den var riktigt fin faktiskt och lite mer rätt i min prisklass, eller ja just nu finns nog inget i min prisklass för jag har lite för många bilar som kräver pengar... Man kanske skulle börja samla frimärken istället... ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
||
Jaha, så den är turkos ........ det kanske är min sotade backspegel som gjorde att jag tog fel ..... ![]() Visst är det så att en skitfin orginalbil inte ska förstöras och priset var inbjuder inte till att bygga racebil. Kan allt om det där med att ha för många bilar - just nu äger jag 10 stycken (eller var det 11?) och har 3 hojar också. Låter lyxigt, men en ska säljas, en är på väg till skroten och en får bli folkracebil - då blir det ju i alla fall lite bättre plats i garaget. Det tråkiga är ju att racebilen fick stå still hela sommaren i år eftersom tiden inte fanns - får omprioritera. Får du en adrenalinkick av frimärken så lycka till! Bygg en DAF du! ![]() _________________ Vidar Melleby |
||
![]() |
KÖPES Bilar
![]() |
1 besök senaste veckan (4642 totalt) |