Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1243 besök totalt |
Montera videokamera i bilen.
Ska montera in videokamera i bilen inför sommarens bankörningar och undrar om ni som har gjort det i era bilar kan ge mig lite tips angående fastsättning av kameran. Bilen har ingen störtbåge . Har tittat lite i affärer med kamera tillbehör men hittar ingen vettigt variant på lösningen , när jag ställer frågan till försäljaren så frågar dom direkt om bågen(antar att det är lättaste lösningen dom kommer på)?. Tänkte placera kameran mitt imellan framsätena så att det syns vad man sysslar med under ett körpass. Så kom gärna med tips och kommentarer ![]() Maciek.M. _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Jag har letat ett vettigt stativ för bil i flera år.
I fredags lackade jag ur, åkte till Baushaus och köpte en planka för 5 kr och ett gäng bultar (M6) så jag kan skruva fast det mellan nackskydden. Fungerar kanske inte till alla bilar, men det får duga. Bättre än ingenting. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re: Montera videokamera i bilen.
Hej. På denna länk finns mycket matnyttigt att läsa. Om du ![]() Med vänlig hälsning obekväm :) _________________ /Klas Pihl |
||
I farsansbil gjorde vi ett fäste för en portabel dvdspelare av ett gamalt kamerastativ som vi helt enkelt plockade bort benen på och skruvade fast "mittklumpen" (den som benen sitter i) i golvet.
|
||
Tycker inte att du är obekväm , sökte på MONTERA VIDEOKAMERA I BILEN men fick 0 träffar därför skrev jag en tråd om detta eftersom jag vet att det är många på Rejsa som har gjort detta , tack för tipset ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Hej!
Jag körde med en vanlig profil med borrade hål i som fästs mellan framstolarna. Tog sedan en bult med stor skalle som jag slipade skallen rund på och klämde fast med en platta i mitten. Det funkade kanonbra tills gängorna (plast-skit) i kameran pajade ![]() Sedan dess har jag inte orkat bry mig men jag tror på konceptet. _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
_________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
http://www.autoxcam.com är bra. Används av GIS bl.a.
![]() Lita inte på de andra, det här är det dyraste sättet ![]() http://www.move-n-shoot.com _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Jag tog ett vanligt stativ, och drog ut två av benen max, och satte dom benen på var sida kardantunneln i golvet, det tredje benet satte jag i baksätet och justerade så att stativet stod rakt.
Sen tod jag spännband från stativ och ner till bältesrullarna för framsätet, och ett band från stativ och bak till övre infästningen för bältena bak. Hur det blev: http://www.wastegate.se/movies/bmw16 _________________ mvh. Fredrik Eklöf wastegate.se |
||
Sök på: montera AND video* så ska du se ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1243 besök totalt |