Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld!
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 31, 32, 33   >>
30 besök senaste veckan (334810 totalt)
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412



"Jag ska försöka hinna redigera "in-car" filmerna och ladda upp inom kort."
Hur länge skall man behöva vänta..

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3679



Mattias A skrev:
GustafB skrev:
Å tusan, är riktigt förvånad!


Trodde också man skulle ha "in" bak, körde ca 2mm toe in halva förra året. Sen provade jag att vinkla ut och bilen styrde in bättre men var fortfarande stabil i hög fart och i inbromsningarna.

Trial and error. thumbs up
Men så har du ju inte 968:ans bakvagn kvar heller. (Jag körde 0°11' på min förra 968:a.)
Och GRATTIS förresten.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Mattias A skrev:
Tillsammans med "mycket" camber ska man väl alltid ha toe out? (däcket deformeras till en "kona" som strävar inåt)

1 - josåärdetvälsåvittjagvet (men just som du säger nedan som brasklapp)


Mattias A skrev:
Sen om man har mjuka bussningar i hjulupphängningarna så kanske man måste ha toe in för att inte få för mycket toe out vid hård broms...

2 - jupp (men lite ut funkar väl också lite beroende på bil och tycke och smak. Många som kör auto-x i usa gillar toe ut överallt )



MVH
Gatbilsåkare med originalbussningar

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



997 cup

5 grader camber bak och 4mm toe in inge toe out

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356



Kanonbra körning, Snyggt bygge, kul med eget tänk med motorplacering, inte dom Us bolt on grejerna som är vanligast.

Sten Jarl

_________________
Sten Jarl
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Supramannen skrev:
997 cup

5 grader camber bak och 4mm toe in inge toe out


Nu är jag bara i spekulationsläge så jag ber om ursäkt för det men på elvorna så har ju just bakdäcken enormt mycket mer vikt och därmed sidokrafter att ta hand om in i kurvan jmfrt med bilar med motorn fram, så toe in kanske är pga det? Att inte få en för yvig bakvagn i svängen?

Sorry för att jag fortsatte på lite off topic trådurspårning Jag är nu tyst

_________________
Magnus Thomé
Citera
SimlingRacing
Strängnäs
Här sen Aug 2012
Inlägg: 20



GRATTIS!!

Tyckte jag kände igen bilen, och dig, men kom aldrig fram och hälsade för jag var inte säker.
Jag var ju in och titta på den förra året som hastigast i ditt garage tillsammans med Anton när vi var på väg hem från ett av våra NSHC race.

Grymt bygge, kul att det funka så bra!
Lycka till på resten av deltävlingarna.
/Per

_________________
Per Sandberg
#74 Simling Racing
www.simlingracing.se
www.facebook.com/SimlingRacing
Citera
PE
Strängnäs
Här sen Dec 2006
Inlägg: 71



Grattis Mattias,

Har du fått tag på någon ny kamaxelgivare och när är nästa race?

_________________
Peter Einarsson

PCS 7739
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
Supramannen skrev:
997 cup

5 grader camber bak och 4mm toe in inge toe out


Jaja, 911:orna får ha vad dom vill.
Detta funkar bra för min körstil och bil.

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
SimlingRacing skrev:
GRATTIS!!

Tyckte jag kände igen bilen, och dig, men kom aldrig fram och hälsade för jag var inte säker.
Jag var ju in och titta på den förra året som hastigast i ditt garage tillsammans med Anton när vi var på väg hem från ett av våra NSHC race.

Grymt bygge, kul att det funka så bra!
Lycka till på resten av deltävlingarna.
/Per


Tack!
Jo, jag såg er fina Toyota också, men minns nog inte heller utseendet på er som var med Anton förra sommaren... får väl skylla på gammeln...

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
PE skrev:
Grattis Mattias,

Har du fått tag på någon ny kamaxelgivare och när är nästa race?


Tack!
Jo, rätt sensor har kommit nu, så räkna med minst 100hk mer till nästa race om två veckor...
Just kidding!!!

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
StenJarl skrev:
Kanonbra körning, Snyggt bygge, kul med eget tänk med motorplacering, inte dom Us bolt on grejerna som är vanligast.

Sten Jarl


Tack!
Synd med er "incident" så ni inte kunde vara med i racen...

Gillar inte riktigt den "bolt-on" lösningen... motorn för högt upp och långt fram!

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
MVH
Gatbilsåkare med originalbussningar


När ska du börja rejsa med en bil utan orginalbussningar?? Är väl på tiden snart?

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Sammanfattning av förra helgen?


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
GIII Racing
Ingarö
Här sen Jan 2013
Inlägg: 74



thumbs up

_________________
Anders Gustavsson
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
Har lyckats hålla mej ifrån garaget i nästan en vecka - riktigt skönt!!

Har försökt redigera "in-car" filmerna, men det går inge bra... tror det är en kombination av stora filer och en gammal och trött dator... Ska försöka med en annan.

Så, nu i helgen började jag se över bilen ordentligt efter premiären. På "att göra listan" finns:

- Fixa upphängningen till ljuddämparen (gummina gick ju av under race 1)
- Se över och fetta om drivaxelknutarna (skulle gjort detta innan premiären, men hann ej)
- Lämna in höger fram-dämpare till Finess för att se om de kan fixa läckan i "sviveln". Har ibland läckt lite i vissa lägen, men efter/under Gelleråsen läcker den massor... Har fått svivel o-ringarna bytt förr på denna dämpare, men det har aldrig varit 100% tätt... (är detta läckage vanligt på Öhlinare??)
- Byta bromsskivor bak. Dom förra sprack rätt mycket under "bromsningen" (mappningen). Som tur är har jag ett par fina begagnade ligger och väntar.
- Göra fler hål så att aggressivare vinkel kan uppnås på bakvingen
- Montera Kamaxel-sensorn. Ändra till sekventiell tändning/insprutning. Finjustera bränslemappen lite (gick lite väl fett i vissa punkter på "åsen")
- Montera däck som är på väg hem (hittade nya Pirelli 265/645 på Blocket till vettigt pris). Hoppas de får plats! (var ju tight med 250 breda...)
- Tvätta och putsa, om man hinner...

Det är ju bara knappt två veckor kvar till Kinnekulle tävlingen, så det gäller att jobba på nu så man slipper nattarbeta dagarna före...

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
Ronny Norkvist skrev:
"Jag ska försöka hinna redigera "in-car" filmerna och ladda upp inom kort."
Hur länge skall man behöva vänta..


Hade lite problem med redigeringsprogrammet... Mappen som jag lagt filmfilerna i hette Gelleråsen men den fick tydligen inte heta nåt med å, ä, ö...

Döpte om den och nu funkar det!

Inte så kul film när man ligger ensam och kör... så jag börjar med en kortis av de fyra första varven i race2:



Kanske klipper ihop en "förnedringsfilm" med alla varvningarna lite senare... då händer ju i alla fall nåt!

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
GIII Racing
Ingarö
Här sen Jan 2013
Inlägg: 74



Kanonrulle! thumbs up

_________________
Anders Gustavsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Jävlar vad det går thumbs up Men det känns som du är ensam på hela Gelleråsen


Vad hade du för lucka bakåt under racet?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 967



Jösses vad det skickar på!
Det skall bli oerhört kul att se framfarten på lite banor i sommar!

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3679



ÅMG!!!
Vilken respons när du kliver på gasen vid startlinjen. thumbs up

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld!
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 31, 32, 33   >>
30 besök senaste veckan (334810 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande