Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
lyfta en smula på innerhjulet är tufft
<<   1, 2, 3, 4 ... 104, 105, 106   >>
88 besök senaste veckan (490680 totalt)
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Här är en till OT-bild, från Shakedownen i New Zealands VM Rally.


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Lennart Jarmyr skrev:
Här är en till OT-bild, från Shakedownen i New Zealands VM Rally.



Jösses, ser ut som han fick in fel hjulpar i sänkan
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Niklas Sandström skrev:
Nisse skrev:
Att alla hjul är kvar i marken här torde vara ett smärre under...

Citroen Ami6 är faktiskt en av mina favoriter. Jag tycker det är helskoj med fula och udda bilar och det torde vara svårt att hitta något värre.

Vänster fram verkar leva ett behagligt liv.



Hur tusan byter man hjul på en sån Bilen måste ju hissas flera meter innan hjulen lättar från marken


Lyfter med en gaffeltruck?

_________________

--VVTS--
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Vinnaren av DTM -93


_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator



Här kan man snacka om dynamiskt chassie...

Tur att Michelin"X" i 115x380 dimension (?) är lika okänsliga för camberförändringar som gamla cykeldäck av ballongtyp.

_________________

Rice and shine
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535




_________________
Helena Lindin


Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402



Maciek Matwiejczuk skrev:
Niklas Sandström skrev:
Nisse skrev:
Att alla hjul är kvar i marken här torde vara ett smärre under...

Citroen Ami6 är faktiskt en av mina favoriter. Jag tycker det är helskoj med fula och udda bilar och det torde vara svårt att hitta något värre.

Vänster fram verkar leva ett behagligt liv.



Hur tusan byter man hjul på en sån Bilen måste ju hissas flera meter innan hjulen lättar från marken


Lyfter med en gaffeltruck?


Är det inte på Citroen man trycker på knappen för att hissa billen, ställer in en pallbock på sidan man skall byta, sänker bilen från kupen och när bilen märker att det tar emot hissar den upp hjulen på den sidan man har pallbockenoch så kan man byta i lugn och ro (vissa modeller iallafall)

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Då klämmer jag till med en Volvo

_________________

--VVTS--
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Pär Hansson skrev:
Väcker en gammal tråd med ½OT-bild, eftersom inte heller detta är att lyfta "en smula"!



---------------

Pär... visst e det en Pugg 504 4 dörrs ?

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Calle Frid
Norrköping
Här sen Dec 2003
Inlägg: 22





Bjuder på lite lyft me Celican i Superstage!

_________________
| Calle Frid | Toyota Celica GT -87 | VW Bora V6 4Motion -00 |
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Framhjulslyft på Falkenberg...

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



Helena skrev:

Hmm...
Tror att det är den karten som jag köpte av Racemus -97. Ska nog ta och ringa mannen och be honom förklara ett och annat. Har för mig att han sa att det här chassit har jag knappt kört med. Kolla undersidan, inte en repa!! Som nytt!!
Tror f-n det. Den undersidan har ju aldrig varit i närheten av marken


_________________
S tefan Ir lander
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Kunta skrev:
Vinnaren av DTM -93



Snacka om gigantisk OT varning, det var juh innerhjulet som skulle lyftas, inte alla fyra
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Andrew Petrykowski skrev:
Kunta skrev:
Vinnaren av DTM -93



Snacka om gigantisk OT varning, det var juh innerhjulet som skulle lyftas, inte alla fyra



Sorry
Kul att se hur mycket bilen fjädrar ut när den är luftburen...

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



S.Irlander skrev:
Helena skrev:

Hmm...
Tror att det är den karten som jag köpte av Racemus -97. Ska nog ta och ringa mannen och be honom förklara ett och annat. Har för mig att han sa att det här chassit har jag knappt kört med. Kolla undersidan, inte en repa!! Som nytt!!
Tror f-n det. Den undersidan har ju aldrig varit i närheten av marken



hehe...gör så.
Vincent Caro som har tagit bilden, hade kommit fram till pappa efter heatet och sagt att han hade 32 likadana bilder på Rasmus i samma kurva. Heatet var på 32 varv.

_________________
Helena Lindin


Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



volvo360 skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Niklas Sandström skrev:
Nisse skrev:
Att alla hjul är kvar i marken här torde vara ett smärre under...

Citroen Ami6 är faktiskt en av mina favoriter. Jag tycker det är helskoj med fula och udda bilar och det torde vara svårt att hitta något värre.

Vänster fram verkar leva ett behagligt liv.



Hur tusan byter man hjul på en sån Bilen måste ju hissas flera meter innan hjulen lättar från marken


Lyfter med en gaffeltruck?


Är det inte på Citroen man trycker på knappen för att hissa billen, ställer in en pallbock på sidan man skall byta, sänker bilen från kupen och när bilen märker att det tar emot hissar den upp hjulen på den sidan man har pallbockenoch så kan man byta i lugn och ro (vissa modeller iallafall)


Jodå, fast inte på den häringa modellen, den har järnfjädring, nästan som på en 'vanlig' bil

Fast bara en per sida förståss En dragfjäder i tröskeln, som sammanlänkar bak och fram.

Här ser ni en Citroen som går ganska hårt, men inte lyfter den på hjulen fördet


Citroener har som bekant en vana att behålla alla hjul på backen, oavsett hur mycket det lutar, nästan, här kommer lite bilder på en DS som demonstrerar Citroens aktiva krängningshämmare från sextitalet (båda bilarna kör lika fort)

Utan 'aktiva'
Med 'aktiva'

Läs mer på
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/a/antigite.html


Vanligaste orsaken taii att bilar lyfter på ena bakhjulet i kurvorna är för hård krängningshämmare bak i förhållande till fram, och i förhållande till spårvidd, en framtung bil bör vara bredare fram, för att ta upp det högre krängande momentet.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator



Fråga mig inte vad det är för bil bara.
Folkavagn av nåt slag?



Volvos med rätthjulsdrift

_________________
Daniel Steiner
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311




_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



KristianAE86 skrev:
Pär Hansson skrev:
Väcker en gammal tråd med ½OT-bild, eftersom inte heller detta är att lyfta "en smula"!



---------------

Pär... visst e det en Pugg 504 4 dörrs ?
Sent svar, men nej, det är en 505 Turbo fyrdörrars.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310




_________________
Christian Waltgård
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Kolla, Sune!

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Bilder o videos
lyfta en smula på innerhjulet är tufft
<<   1, 2, 3, 4 ... 104, 105, 106   >>
88 besök senaste veckan (490680 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande