Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24
14 besök idag (245458 totalt)
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Frallan2 skrev:
https://www.burtonpower.com/quaife-atb-differential-cosworth-4wd-rear-qualsd7-23.html





Ser väldigt trevligt ut och låg vikt.


Najs!!

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Frallan2 skrev:
En fråga som jag är nyfiken på svaret, vad för dimensioner däck för gata och bana har du köpt?
Har gått igenom din tråd "alldeles för ofta och lång tid" och njuter, men den informationen ser jag inte.

Passar på att tacka för all underhållning!


Tack! Sorry för sent svar:
Toyo Proxes R888, 255/40-17 bak samt 205/40-17 fram. Har faktiskt kört med detta med gott resultat då det inte blivit av med så mycket bankörning på grund av Roddbygget som blev mer prioriterat....
Jag håller på med att lägga upp en komplett spec som kommer på hemsidan alldeles snart.

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Byggspec uppladad - ej komplett men ändå..
https://grandicki.se/wordpress/nova-r2-reynard-inverter/byggspec/

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Ford33 skrev:
Frallan2 skrev:
En fråga som jag är nyfiken på svaret, vad för dimensioner däck för gata och bana har du köpt?
Har gått igenom din tråd "alldeles för ofta och lång tid" och njuter, men den informationen ser jag inte.

Passar på att tacka för all underhållning!


Tack! Sorry för sent svar:
Toyo Proxes R888, 255/40-17 bak samt 205/40-17 fram. Har faktiskt kört med detta med gott resultat då det inte blivit av med så mycket bankörning på grund av Roddbygget som blev mer prioriterat....
Jag håller på med att lägga upp en komplett spec som kommer på hemsidan alldeles snart.


TACK TACK TACK!!!
Jag blev extra glad då dessa mått stämmer bra med min kommande verklighet. Var hyfsat säker på att det inte var 13" men osäker på om det var 15" eller 17".

Följdfråga, men det kanske är för tidigt innan du kört mer, hade du gjort det annorlunda i annan storlek, om du byggt nytt idag?
Mina funderingar hos mig är om jag är mer styrd av utseende än funktion. Fördelar kontra nackdelar att gå från 13" som är det mest populära till BEC.
Roterande vikt, behov av greppet som större diameter och bredd ger mot en lättare fälg/däck på en så lätt bil.
Sedan är det ju inte en ultimat tävlingsbil i varken ditt projekt eller i mitt blivande, och då spelar kanske inte den optimala prestandan lika mycket roll?

TACK TACK TACK för jobbet du gör att dela med dig så detaljerat och nu specen. Seriöst!

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Då jag en längre tid funderat på vad jag tycker är roligast att göra så har jag efter ett noga övervägande kommit fram till att det är att bygga bil som är roligast så därför är min Reynard Inverter/NovaR2 till salu för den som är intresserad. Jag närmar mig 60 och vill gärna bygga Rodden klar också: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119604

Annonsen på Reynarden finner Ni här:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1656073#1656073
Samt all annan info på min hemsida: www.grandicki.se

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Förstår dig till fullo. Bra annons! Supertydlig.
Har insupit din tråd ett par gånger till nu och som komplement med byggspecifikationen, så är jag så väldigt tacksam för det du delat.
Lycka till med -33an och seriösa intressenter.

Är du kvar på KOE?

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Ford33
Skåne
Här sen Dec 2009
Inlägg: 636


Trådstartare
Frallan2 skrev:
Förstår dig till fullo. Bra annons! Supertydlig.
Har insupit din tråd ett par gånger till nu och som komplement med byggspecifikationen, så är jag så väldigt tacksam för det du delat.
Lycka till med -33an och seriösa intressenter.

Är du kvar på KOE?


Tack.
Är det något så skicka bara ett PM - inga problem - hjälper gärna till när jag kan och har tillfälle att göra så.
Nej, jag slutade på Koenigsegg för några år sedan, så jag är inte kvar där idag.

_________________

Reynard Inverter-såld
Super 7 med R1 motor-såld
Ford -33 Coupe i plåt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24
14 besök idag (245458 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande