Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES Bilar
![]() |
2143 besök totalt |
KÖPES: 4wd turbo bil för bana
I första hand ute efter en färdigbyggd turbobil, v.a.g ligger närmast tex Audi s3, golf 4motion el likn. Effekt över 450hk i första hand. 0709983552 _________________ Richard svensson Audi Urquattro |
||||
Här har du exakt vad du söker: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Ja kanske det, låg lite över min budget, är ute efter nåt som går att drifta med på tex gatebil, gärna med bur osv. Hur funkar dsg lådorna ihop med mycket effekt? Tänker 800+? Vet att boba kettler kör dragracing med dsg men vad behöver göras för att det ska funka?
_________________ Richard svensson Audi Urquattro |
||||
Drifta med 4wd är väl inte optimalt?
Antar att nåt sånt här kan vara nåt? Bara ett exempel... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
Re:
Drifta med 4wd är optimalt:) är skitkul rent ut sagt,mer fart mer rök, åka bredare... Har redan en urquattro som görs iordning, är i första hand ute efter ngt med tvärställd motor och haldex, dels för viktfördelningen men även för att kunna använda handbromsen och slippa att det bryter i hela drivlinan i depån... _________________ Richard svensson Audi Urquattro |
||||
Re:
Här har du en, iofs bara halvbur och rätt långt ifrån dina önskade 450hk men den är tvärställd med haldex iaf. ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Ja,ja egen reklam är hutlös fel men måste ju försöka iaf. (pris i annons kan mer än väl diskuteras) ![]() ![]() //U _________________ ![]() |
||||
Varför inte skaffa en Japansk 4wd räcer
![]() Mitsubishi evo med acd, eller Subaru impreza sti med dccd. Båda dom bilarna har ju activ centrum diff, som fri kopplar centrum diffen automatiskt vid användande av kryckan ![]() Och som av en händelse har jag en fin svensksåld Evo 8, som jag ska av yttra för nya bil planer ![]() Mycket roliga delar till den finns också, du kan titta på den på min garaget sida www.garaget.org/fricke _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Har en escort cosworth om det kan vara något?
Lite info om min bil här på forumet. Skall försöka hinna köra på så många trackdays som jag hinner Kommer fler bilder under resans gång Exteriör: Omlackerad i originalkulören Mallardgrön Frontläpp med hockeysticks Mörktonade baklysen Morette dubbelljussats Cupspeglar 100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck Aluminium tanklock. Interiör: Helt rensad på inredning Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade Dragracingbur Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump. Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen (justerbara på original underreden) Sabelt 3" fyrpunktsbälten Sparco pedaler Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor All övrig inredning är i kolfiber Startknapp Ford racing 5" varvräknare med shiftlight Autometer 2,5 bar laddtrycksmätare Autometer bränslenivåmätare Autometer avgastempmätare Autometer oljetrycksmätare Innovative LC-1 bredbandslambdamätare Chassi och bromsar: GAZ Gold coilovers Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen Röda polyuretanbussningar till chassiet Camber shims för rakare hjulvinklar bak Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg Fram 330mm ap-racing Drivlina: Ny Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak Original diffar Vibratech växellådsfäste Planat och moddat svänghjul Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna) Motor osv: Original 200 block, borrat och planat Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad Verdi vevstakar CP kolvar Blocket moddat för långa topplocksbultar Ny oljepump med högtryckskit WRC topplockspackning Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar Gatportad med matchportade insugningsrör. BD16+ insugningskamaxel BD16 avgaskamaxel Kent cams blåa ställbara kamdrev TG racing plenum 3" spjällhuskit Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage Turbosmart Progate 45mm wastegate Precision SC6262 a/r0,68 T4 Värmeskydd till avgashuset på turbon BMC dubbelkon luftfilter Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar Pro alloy vevhusventilationsburk (från bägge sidor av blocket samt återrinning) 3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage Turbosmart Vee-port dumpventil 16 gallon fuelcell med tankmätare Aeromotive Eliminator bränslepump och filter AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator Bosch 1700cc bränslespridare Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning CDI tändspolar Magnecor 8,5mm tändkablar Escort Cosworth T25 fördelare Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar Rött Optima batteri Samco silikonslangar till hela motorn |
||||
![]() |
KÖPES Bilar
![]() |
2143 besök totalt |