Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES Bilar
KÖPES: 4wd turbo bil för bana
2143 besök totalt
x6rs
skoghall
Här sen Apr 2009
Inlägg: 204


Trådstartare
KÖPES: 4wd turbo bil för bana

I första hand ute efter en färdigbyggd turbobil, v.a.g ligger närmast tex Audi s3, golf 4motion el likn.
Effekt över 450hk i första hand.
0709983552

_________________
Richard svensson
Audi Urquattro
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992




_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
x6rs
skoghall
Här sen Apr 2009
Inlägg: 204


Trådstartare
Ja kanske det, låg lite över min budget, är ute efter nåt som går att drifta med på tex gatebil, gärna med bur osv. Hur funkar dsg lådorna ihop med mycket effekt? Tänker 800+? Vet att boba kettler kör dragracing med dsg men vad behöver göras för att det ska funka?

_________________
Richard svensson
Audi Urquattro
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



Drifta med 4wd är väl inte optimalt?

Antar att nåt sånt här kan vara nåt?
Bara ett exempel...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=89758&highlight=

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
x6rs
skoghall
Här sen Apr 2009
Inlägg: 204


Trådstartare
Re:

galaxi skrev:
Drifta med 4wd är väl inte optimalt?

Antar att nåt sånt här kan vara nåt?
Bara ett exempel...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=89758&highlight=


Drifta med 4wd är optimalt:) är skitkul rent ut sagt,mer fart mer rök, åka bredare... Har redan en urquattro som görs iordning, är i första hand ute efter ngt med tvärställd motor och haldex, dels för viktfördelningen men även för att kunna använda handbromsen och slippa att det bryter i hela drivlinan i depån...

_________________
Richard svensson
Audi Urquattro
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Re:

x6rs skrev:
galaxi skrev:
Drifta med 4wd är väl inte optimalt?

Antar att nåt sånt här kan vara nåt?
Bara ett exempel...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=89758&highlight=


Drifta med 4wd är optimalt:) är skitkul rent ut sagt,mer fart mer rök, åka bredare... Har redan en urquattro som görs iordning, är i första hand ute efter ngt med tvärställd motor och haldex, dels för viktfördelningen men även för att kunna använda handbromsen och slippa att det bryter i hela drivlinan i depån...


Här har du en, iofs bara halvbur och rätt långt ifrån dina önskade 450hk men den är tvärställd med haldex iaf.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=83421&postdays=0&postor . . . .




Ja,ja egen reklam är hutlös fel men måste ju försöka iaf. (pris i annons kan mer än väl diskuteras)

//U

_________________
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108



Varför inte skaffa en Japansk 4wd räcer
Mitsubishi evo med acd, eller Subaru impreza sti med dccd.
Båda dom bilarna har ju activ centrum diff, som fri kopplar centrum diffen automatiskt vid användande av kryckan
Och som av en händelse har jag en fin svensksåld Evo 8, som jag ska av yttra för nya bil planer
Mycket roliga delar till den finns också, du kan titta på den på min garaget sida www.garaget.org/fricke

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Fredrik H
Tomelilla
Här sen Feb 2006
Inlägg: 31



Har en escort cosworth om det kan vara något?

Lite info om min bil här på forumet.
Skall försöka hinna köra på så många trackdays som jag hinner
Kommer fler bilder under resans gång

Exteriör:
Omlackerad i originalkulören Mallardgrön
Frontläpp med hockeysticks
Mörktonade baklysen
Morette dubbelljussats
Cupspeglar
100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck
Aluminium tanklock.


Interiör:
Helt rensad på inredning
Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade
Dragracingbur
Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump.
Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen (justerbara på original underreden)
Sabelt 3" fyrpunktsbälten
Sparco pedaler
Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp
Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor
All övrig inredning är i kolfiber
Startknapp
Ford racing 5" varvräknare med shiftlight
Autometer 2,5 bar laddtrycksmätare
Autometer bränslenivåmätare
Autometer avgastempmätare
Autometer oljetrycksmätare
Innovative LC-1 bredbandslambdamätare


Chassi och bromsar:
GAZ Gold coilovers
Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen
Röda polyuretanbussningar till chassiet
Camber shims för rakare hjulvinklar bak
Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg
Fram 330mm ap-racing



Drivlina:
Ny Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak
Original diffar
Vibratech växellådsfäste
Planat och moddat svänghjul
Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment
Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna)


Motor osv:
Original 200 block, borrat och planat
Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad
Verdi vevstakar
CP kolvar
Blocket moddat för långa topplocksbultar
Ny oljepump med högtryckskit
WRC topplockspackning
Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar
Gatportad med matchportade insugningsrör.
BD16+ insugningskamaxel
BD16 avgaskamaxel
Kent cams blåa ställbara kamdrev
TG racing plenum
3" spjällhuskit
Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage
Turbosmart Progate 45mm wastegate
Precision SC6262 a/r0,68 T4
Värmeskydd till avgashuset på turbon
BMC dubbelkon luftfilter
Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar
Pro alloy vevhusventilationsburk (från bägge sidor av blocket samt återrinning)
3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage
Turbosmart Vee-port dumpventil
16 gallon fuelcell med tankmätare
Aeromotive Eliminator bränslepump och filter
AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken
Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator
Bosch 1700cc bränslespridare
Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning
CDI tändspolar
Magnecor 8,5mm tändkablar
Escort Cosworth T25 fördelare
Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar
Rött Optima batteri
Samco silikonslangar till hela motorn

_________________
Fredrik Hansson
Tel:0704-565284
E-mail: Fredrik-Hansson@hotmail.com
Citera
KÖPES Bilar
KÖPES: 4wd turbo bil för bana
2143 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande