Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 501, 502, 503 >> 77 besök idag (2500305 totalt) |
Nä jag vet deras svar var väldigt konstigt? men om du sätt websidan så.. för där skrev dom att detta var uppdaterings skivor för RS6 för att få fullflytande och inget om att det måste ändras något? Men även därför jag sedan frågade på forumet om någon verkligen körde med dessa på sin RS6 för att bli säker innan köp.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Det finns ju flera modeller och olika broms ok... Dom modellerna Zimmermann visade är ju helgjuten stål skiva och andra dimensioner.. Så det går ju inte att lita på att dom har samma inpressning som denna skivan, för hade jag gått på dom måtten och det blivit fel så hade ni ju bara skrivit att det där är ju inte samma skiva _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Det var ingen som fick fram måtten på dessa skivor, kollat både i ETKA & ELSA och frågat VW handlaren, även frågat om dom kunde ta hem så jag kunde mäta men det ville dom inte för då måste dom betala retur avgift om jag inte köper dom.
Det är inte heller bara på 1 sida det står om dessa för RS6 här är ett av alla inlägg om bättre skivor för RS6: The best rotors are rumored to be the full floating rotors from a Phaeton W12 Här på en helt annan sida: I have looked at this swap before. The rotors ar 365x34 or an exact swap for ours. Det går även att se en del av texten på Google som oemplus företaget skrev om dessa för RS6 och här är början av texten: Floating Brake Rotors - Phaeton W12 [3D0615301N] - If you want the benefits of a 2-piece rotor for your RS6, these front rotors ... Så det fanns ingen som hade mått på dessa däremot en som sa att han körde med just dessa på sin bil.. + detta företag oemplus som sålde dom till RS6.. Så om både företag annonserat dessa i över 5år och en säger att han monterat och kört med dessa i flera år så är det svårt att inte tro på detta, men nu stämde det ändå inte _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Dem der bygger biler af stumper fra mange forskellige modeller vil altid komme til at bestille noget forkert på et eller andet tidspunkt, man lærer jo af sine fejl. Dem der aldrig laver fejl er dem der ikke laver noget KEEP UP THE GOOD WORK
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Då kan vi gå vidare med vad jag gjorde...
När jag provmonterade så tog skivan i bromskylnings skölden, men som tur var räckte det med lite hammarslag på skölden sen gick skivan fritt. Så då var det bara broms oket som måste komma längre in och ni som kommer ihåg så fick jag göra egna adapters från början för att få dit RS6 bromsarna på S8 benen, dessa adapters var ju dock väldigt enkla, bara ett plattjärn i rätt tjocklek och sedan hålen förskjutna för rätt inpressning. Här är gamla adaptern när den gjordes 2013 Även dom svarvade skivorna syns och då utan sprickor, men sen har dom levt hårt i 2år. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Det som var tur nu var att oket skulle flyttas åt rätt håll, alltså jag behövde inte dra isär hålen ännu mer utan tvärtom
Så nu kunde jag använda ett smalare plattjärn. Hålen blev nästan i rak linje men inte helt. Här gamla omålade som körts med i 2år mot nya adaptern som fick lite zinkspray på sig. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Jag är alltså skyldig dig en vintersocka. det var bara en metafor utan nån som helst vetenskaplig beräkning. alla är vi rädda om livet på olika vis. Jag ser till att kunna stanna iaf. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Jo jag gillade inte heller hur skivorna såg ut, så därför jag letade nya...
Otroligt nog hittade jag nu i min dator en skärmdump från oemplus sidan med Phaeton skivorna. Här ser ni att jag gått in på RS6 och valt performance och då dyker detta upp, kan någon tolka infon på annat sätt än att dom passar rakt på RS6 ? Och med tanke på att dom annonserat detta i över 5år! så är det ju svårt att inte tro på det. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
||
Då mina Cup1 r-däck inte blev så fina efter Gotlands körningen med avåkningen så ville jag köpa nya och då testa Cup2
Tyvärr var min dimension slut sålt i hela Europa och enligt återförsäljare hade dom leverans tid först i juli = 2 månader efter Gotland och jag ville inte slänga ut pengar på något annat under tiden så det var bara att vänta.. Men jag passade på att maila Michelin då o då tack vare det fick jag besked senare att dom blir klara tidigare så då var det bara att jaga på Skanstulls däck att beställa hem 4st 265/35-18 till mig. Så en månad tidigare än först utlovat hade jag dom. Här monterat o klart 3 juni Valde att sätta dom på mina slicks fälgar 18x10" Team Dynamics Pro Race och jäklar vad imponerad jag blev av balansen i fälgar och däck max vikt på en fälg är det som syns på bilden nämligen 10gram någon annan fälg låg på bara 5 gram Stor skillnad mot mina Rota fälgar med Federal RS-R däck som jag kör med på gatan där är det runt 60 gram eller om det var mer.. på vissa fälgar trots att det också var helt nya däck o fälgar. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Hade också väldigt gott om vikter när jag monterade Federal 595 RS-R en gång i tiden. Det gjordes på nya Compomotives, många gram vikter per fälg blev det.
Annat var det med Dunlop SP Sport Maxx RT på mina TSW Nürburgring, hade en fälg helt utan balansvikter, och max var 15g. _________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||
15 juni var det dags för bandag igen, nu på Sviestad.
Jag hade inte gjort något med väghållningen sen Gotland för jag ville testa nu på Sviestad om den var överstyrd o lynnig även här. Men nu var det stekande sol = varm asfalt samt nya däck. Och nu var bilen helt normalt understyrd.. Jag vet dock ej om Sviestads kurvor går att jämföra med Gotlands ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Första passet blev ett litet värma upp däcken körning för att tömma ur lite luft.
Så här är första gasandet fick dock slå av efter 10 varv för att tömma ur lite mer luft. Har klippt ner hela filmen till bara 4min action. 15 juni 2015 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
En längre film från nästa snabbaste passet.
Tyvärr bara samma tid som jag körde förra året med Cup1 däcken. Bakbroms kylningen fungerade bra och även vatten kylningen trots värmen, så nu ska jag bara få in bättre flyt igenom banan samt våga hålla fullt igenom högfarts vänstern och igenom kurvan på lång rakan sen så kan det bli riktigt bra tider. Så jag hoppas på många körtillfällen på Sviestad nästa år. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Eftersom bromskylningen funkade bak så ville jag montera en slang även fram.
Men där hade jag ju nu skivan under motorn med luft utsläpp och trångt med plats.. Köpte lite olika prylar för att se vad som går dit.. Fick bli denna lösning: Problemet här är att slangen måste gå ovanför balken och sedan direkt ner under skivan, men med denna skopa som sticker ner halva så borde det skyffla upp luft till slangen. Och skopan var lätt att sätta fast med buntband. Rakt framifrån ser man bara nedre delen av skopan. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 501, 502, 503 >> 77 besök idag (2500305 totalt) |