Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 501, 502, 503 >> 575 besök idag (2501978 totalt) |
Jag kommer möta slöa simpla Svensson bilar på Gotland
Gt2rs med 620hk, lättad och trimmad limiterad utgåva på 500 st R8 GT med 560hk, lättad och trimmad limiterad utgåva på 333 st Audi S1 med 600hk+ där originalet bara byggdes i 20 ex. Mot min stora tunga klumpiga direktörs vagn som hade 340hk och byggdes i massa ex. Tur att det kommer några vanliga bilar också som en trimmad och moddad BMW M4 och en Tesla P85D = dussin bilar Nä hoppas jag hinner få ihop bilen för det blir nog kul _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
JA JA JA, fast Audi byggde ju bara 20bilar med kylaren bak av totalt flera miljoner, så om det är så bra så borde väll fler Audi ha kylaren bak Det får bli uppgradering år 2020, fast då blir det nog dubbla motorer så kylaren bak blir till bakre motorn, så fram kylaren får sitta kvar ändå till främre motorn _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
En undran.. ni som kör el-servo kör ni med riktig stålarmerad hydral slang? Eller vad kör ni för slang?
Har ni grövre retur ledning eller är bägge lika grova? Vet ni vilken inv dimension ni kör med? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Okej, bra. Då lär dom ju bli minst 20mm utv. Måste nämligen klura på vart jag kan dra slangar hela vägen bak och in i bagaget. Sen ska man hitta en lämplig pump också.. Jag var och kollade på lite hydral slangar.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Tips...överdriv returslang diameter så du inte får nån tröghet där...inte bra om en del av pumptrycket ska gå åt till att få oljan tillbaka igen...
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||
Inte lätt att få plats med 2 grova hydral slangar i kardan tunneln
Vill ju helst ha dom överst ovanför kardanen. Går att dra förbi stödlagret på passagerar sidan men sen måste den över till förarsidan innan bak axeln men det går inte för det är knappt 1cm mellanrum upp mot karossen. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Dra över kardan känns som en jättedum idé rent spontant!
Klamra dem tätt, under/på sidan om kardanen i tunneln istället! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Du ska väl ha dubbelt avgassystem där också så av värme och utrymmes skäl skulle jag dragit dom längs sparklådan inne i bilen.
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||
Det satt ju värme alu plåtar över så jag hade hoppats det fanns mer plats än vad det gjorde..
Stödlagret har dom förskjutit mot förar sidan som ni ser på bilden, jag vet ej om det är för att få rakare kardan eller för att få en vinkel på knutarna. så den skulle man ju vilja ändra på så den satt förskjuten mot passagerar sidan istället. Nu sitter kardan inte fast i lådan utan hålls bara upp av en pallbock typ i mitten och då är det bara en lätt vinkel på kardanen mot förar sidan. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Här är det gått om plats på passagerarsidan.
Men här ser man problemet vid bakaxeln, knappt så tunna bromswiren går förbi på passagerarsidan. Däremot på förar sidan finns plats för där går ju även avgassystemet, så kardanen skulle behöva flytta över till passagerarsidan i tunneln så slangar går att dra på förarsidan hela vägen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
precis, men du vill väl inte ha hydraulslangarna över kardenen
för att sedan gå under bakaxeln för att sedan gå över i bagaget? det måste väl bli en stor smäll när slangarna häktas i kardanen och pumpen dras igenom bagagerumsgolvet? ett alternativ är väl att bulta pumpen direkt i karossplåten med stiva bultförband typ m12. fast då kommer den väl att låta för mycket? klok av skada, dra slangarna på ett lätt tillgängligt ställe och låt det vara så öppet som möjligt. ingen olja inne i bilen, ingen olja i närheten av avgassystemet någonstans. _________________ Truls Herland |
||
Okej eller ej, men hydraulslang inne i bilen går ju hur fint som helst. Vad skulle kunna göra någon skada på den liksom?
1/2" tryck och 3/4" retur borde räcka mer än väl, vet du vilket flöde pumpen ger? MVH _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23. |
||
Nä nu vet jag ju hur man sanerar _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Finns plats vänster bak för en pump, här satt från början: cd-växlare, telefon modul och gps modul i och ovanför denna.
Är ju även ventilerat utrymme så på med ett lock så blir ju det bra Men då behöver man en liggande pump. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Nu satte jag dit allt framme vid lyset för att se om det fanns någon plats att klämma dit en stående Astra el-servo pump.
Har ju platsen bakom lyset ner förbi ic'n där servo burken suttit där finns ett litet hål neråt på typ 10x10cm brett och 30 cm högt. Någon som vet någon smal pump som skulle få plats där? Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 501, 502, 503 >> 575 besök idag (2501978 totalt) |