Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 501, 502, 503 >> 67 besök idag (2500710 totalt) |
Tyvärr är alla dessa gjorda för båt, alltså dom har inga bra skyddskåpor och dessutom är dom stora. Dom har en där med kåpa men den är gjord för totalt max 70A och med små M4 Jag behöver en liten enkel med 1 bult som den jag visat innan med kåpa över, men även den blir lite problem att få plats med då jag sedan måste ha separata säkrings hållare, så bäst skulle vara en liten dubbelsäkrings hållare men då för stora 70A säkringar som AGU eller MAXI säkringar. Och då bäst om alla kablar gick in från samma sida eller + in på sidan bredvid och inte rakt över. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Denna kolfiber dekal lägger ju tyvärr på vikt, så listerna blir ju inte lättare
Och flera hundra kilo lär det inte bli, men över 100kg hoppas jag. Jag kör ju inte timeattack utan bara hobby leker lite så det blir ingen kolfiber insutrumentbräda, kolfiber dörrsidor eller något annat för den delen i riktig kolfiber utan nu blir det ju bara lite lättning av original delarna i bilen. Jag ska väga bräda och dörrsidor så det kommer mer om dessa i helgen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Men du snackade vikt på kolfiberskruvar till insuget..? _________________ Tommy Göransson Audi S8 -97, biturbo comming up! Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303261 |
||
Då har jag ändå tidigare tagit bort passagerar airbagen och bara den vägde ju flera kg.
Men det är även en stor alu balk som håller upp allt. Men den håller även rattstången, sen går luftkanalerna i denna, så inte så lätt att ersätta den med något annat. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Från brädan går det luft via denna anslutning ut i dörren och där går en kanal till B stolpen som är för luftblås munstycke till baksätes passagerarna, men där ska ingen sitta
Så jag gjorde lock för utblåsen på brädan. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Efter lite rensning så halverade jag vikten till 3kg
Tycker det inte är värt att gjuta nya i kolfiber, dessa är ju dessutom trevliga att se på Listen borttagen för där ska också bli kolfiber look så kanske dörrsidan blir ännu lättare _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Då borde 4 rutor hamna på strax över 5kg Fram ca 80x50cm sen lite trekantiga. Bak ca 70cm nertill och 50cm upptill sen 50cm hög. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Och om man byter till plast rutor så slipper man ju elhiss mekanism på nästan 3kg per dörr.
Så 5kgx4st = 20kg rutor minus 5kg för plast = 15kg 3kgx4st = 12kg 15+12 = 27kg minus lite skruv och annat för plast rutor borde ge en viktbesparing på ca 25kg Hinner dock inte göra detta nu, utan det får nog bli någon annan gång om ingen Rejsa läsare är sugen på att såga och montera plast rutor? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Rutorna kapar du med vinkelslip, sticksåg och en fil att putsa kanterna med. Behöver inte va mer avancerat då du har rut ram.
Känner du någon på arla plast så är macrolon billig och har då nån beläggning som inte är så repkänsliga. Gav kanske 500 för alla mina rutor och bakrutan är stoor. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 501, 502, 503 >> 67 besök idag (2500710 totalt) |