Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 500, 501, 502 >> 63 besök idag (2494124 totalt) |
Den skumma är om dom gjort som Rolle skrev i inlägget ovan mitt.. Alltså varför skulle dom vilja öka styrkan på dessa platser? Så det kan ju vara så som du skriver istället, dock är ju fortfarande då frågan hur man löser upp denna stenhårda matta? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Efter lite googlande så kanske jag fann en ledtråd till varför.. värmeisolering.
eftersom alu leder värme en hel del bättre än stål, så kan de ju utvecklat en ny isolermatta som även ska isolera mot värme en del. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Så skulle det kunna vara, dock efter att kollat lite gamla bilder så ser det ut som en sådan matta även ligger på förar golvet ut mot tröskellådan?
Och varför fortsatte dom då inte med den värmemattan på resten av kardantunneln? för bakåt som ni ser är det vanlig matta. Här ser man ytterligare en variant i dörren. Sen dessutom varför sitter den inte i mitten under baksätet över kardan tunneln där värmen är? Nu sitter den mer på sidorna och där sitter bensintanken under.. Många frågetecken blir det _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Grotta inte ner dej så hårt i varje detalj, posta dom uppdaterimgar du gjort istället, mer intressant än en dämpmattas vara eller inte vara
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Ha ha. Om ni LÄSER dagens inlägg så ser ni att jag skrev bara ett inlägg om att jag nu testat etanol (som en annan tipsat om) men det löste tyvärr inte upp dämpmattan.
Då hade Rolle en idé om varför mattan är så hård som jag svarat på. Sedan hade Patrick en annan idé som jag också svarat på.. Så grottat ner mig har jag inte gjort utan bara frågat om tips att lösa upp dämpmattan och sedan skrivit svar på andras frågor. Och nu vill du istället ha gamla bilder och inte ge råd om det som är aktuellt just nu Jag har lite äldre grejer du kan få läsa om så småningom, men du får hålla dig _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Nä just därför jag inte svarat på hela 5st inlägg på denna sidan inkl 2 från dig Men tyckte ditt googlande var bra och lät som en bra förklaring dock var det ju skumt varför mattorna då satt där dom sitter och det måste man ju skriva om _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Så tillbaka till bur bågen.
Ett problem med fastsättningen av plattor om man limmar är ju det som hamnar under blir svårt att få bort den dagen det skulle behövas.. I den breda vita rännan som sticker upp mitt i första bilden, där sitter det ju bromsrör på undersidan _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Inte för att vara negativ eller gnällig
Bestäm dig för vad du ska ha bilen till. Bygg den som du vill ha den när du kommer till "the point of no return" acceptera detta försök inte tänka på att bygga tillbaka den igen. Skaffa en bil som du kan göra det du vill med utan att behöva tänka på att återställa. Lägg energin på att bygga inte skriva. _________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||
Nej helt återställning kommer det aldrig att bli av denna bil, men buren måste ju bultas och det är detta som är frågan hur man gör det på bästa viset.. Alltså jag kan ju behöva byta ut bromsrören en dag då dom rostat sönder eller något annat hänt så då kan jag inte limma fast dom.. Så en plåt som blir limmad över dom på undersidan funkar ju bara om inget lim hamnar i denna rännan. Men denna ränna såg ju även bra ut att dra bult igenom när man bara tittade från ovansidan.. Och jag har ingen bur och vet inte hur lådorna ska göras så då är det svårt att bygga.. och många har tidigare tyckt att en byggtråd ska vara för att fråga om hjälp och det är ju det jag nu gör? Så bygg energin får jag spara tills jag vet hur eller ens om det går att lösa med en bultad båge på ett bra sätt _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Men!! Dra bromsrören på insidan istället då slipper du risken att få de skadade då du åker av.
_________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||
Du ska ha plats att dra dom i bilen också, kan bli lite bök framme vid förarfötterna att dra ut bromsrören på bra ställe i torpeden, men kan gå.
Dock har du ännu mer problem på passagerar sidan.. Inne går strömkablarna till batteriet, dom kan man ju dra nya och lägga på annat ställe. Men värre är det i rännan under på den sidan för där går bränsle rören.. Och dra bränslerör inuti bilen brukar inte vara populärt.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Pratade med Finess idag.
På tex Corvette med aluminium kaross så svetsar dom aluminium förstärkningar och sågar hål i tröskeln utifrån för att komma åt, så dom bultar buren genom golvet och ut i tröskeln. Han tyckte jag skulle svetsa fast aluminium lådor med mutter stycken i att bulta bågen på. Han hade dock ingen rekommendation på grovlek på materialet utan sa bara att allt över 3mm är godkänt, så tunt tänker jag dock inte ha, men frågan är om 10mm tjockt material behövs eller om man kan ha tunnare gods på lådorna ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Kolla hur tjockt materialet du ska svetsa mot är, är det kanske 2mm så blir allting över 3mm sämre än tunnare material.... _________________ Roland Johansson |
||
Ja och det är ju ett problem, för det är ju tunt utom just i vecket mellan golv och tröskel för där är det tjockt och även svetsat.
Dock var ju tanken att lådan sitter mot större plåtar och dessa svetsas eller limmas mot tröskel och golv. Fördelen är att broms och bränsle rören kan gå i sina kanaler utan problem på undersidan samt inga bult skallar som sticker ner under bilen. Gäller ju bara att det blir bra, skulle helst vilja ha ett lim istället för att svetsa. Och om man limmar så kan ju lika gärna låda med plattor vara i 3mm stål.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Jag har fixat en huvudbåge nu, fick bli koppar rör
Tyvärr räckte den inte runt så får skarva den lite.. Frågan är ska den vara helt rak på sidorna från golvet som den på bild trots att den då hamnar minst 8cm från karossen hela vägen upp till sidorutan o lite till eller ska man göra bock utåt direkt vid framtida lådan ut mot karossen så den går nära dörrsidan hela vägen upp? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Har testat Aceton, hällde på en bit flera gånger men hände inget. Har lagt en annan bit i bromsvätska men hände inget på några timmar, dock ligger den kvar där så får se någon annan dag om något hänt. Sprayade även Label off på en bit i flera omgångar, men hände inget då heller.. Så gissar att det är mekanisk slipning som tyvärr behövs för att avlägsna den stenhårda dämpmattan. Så den får kanske sitta kvar, så tar jag bara bort asfaltsmattorna. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 500, 501, 502 >> 63 besök idag (2494124 totalt) |