Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 314, 315, 316 ... 501, 502, 503 >> 34 besök idag (2500677 totalt) |
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Det funkar inte att göra som på "riktiga" bilar ;-) BMW... Ett öra uppe på fjäderbenet och sen ett stag ner till knivarna?
M.v.h. /Stefan _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||||||||
finns på riktiga Audis också _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||||||
.
Jag hade den tanken för över ett år sedan och vi pratade då om hur jag skulle göra fästet i mitt coilover ben, men då kom erikjakan på ett problem och skrev detta:
Så då la jag ner den planen helt.. Så jag måste göra ett fäste i botten vid bulten så inte stötdämparen blir snett belastad av krängaren. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Beror inte det på vilken dämpare du har? Tänker att t.ex. en bilstein där dämparkroppen är "lagrad" i ytterröret som fjädertallriken sitter på och är då rätt grov i förhållande till en konventionell dämpare.
Eller hur ser din dämpare ut? _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||||||||
Jag har inget McPherson ben utan 4st länkarmar och sedan står mina KW competition coilover separat i mitten kraftigt lutad.
Här lite fler kommentarer från förra gången vi diskuterade detta om varför det inte blir bra:
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Nu när jag sökte efter en annan sak så hittade jag detta nu i en annan tråd.
Så det är vad jag nu kommit fram till så behöver du inte fråga mer om det fuling
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Och det är såklart Helt omöjligt att bocka ett tunnare rör dom ligger innanför/bakom i längsriktningen med original krängaren och som ansluter på samma ställe?
Dubbla krängare = halva "styrkan" var, borde bli klart mindre paket kan man tycka än ett 2" rör Alternativt sätta en extra bakom framvagns balken? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||||
Grejen är ju att jag vill ha ställbart, för det är ju omöjligt att veta vilken hårdhet som blir bäst, alltså dubbla krängare behöver ju inte bli bättre, kan ju även bli sämre, det måste prövas fram och då är det bäst med ställbara knivar.
Ja tar jag bort luftburken så skulle en krängare över motor mot torpeden få plats under huven och kunde bli tufft Men lär bli mycket jobb att få till det och svårt ändå att få plats med droplänkar ner utan att framhjul och länkarmar tar i när man svänger.. Så nää jag hoppar nog den tuffa iden _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
ps1 har du svar om på förra sidan
Så nu har jag monterat krängare i motorrummet. Det var jätte lätt och ingenting i vägen Bilden är inte Photoshoppad, det kan jag lova! _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Nix.... Du utgår ifrån någon annan svarat rätt........... Inte kollat själv........... _________________ Johan Sjölinder |
||||||||||
Ja jag hoppas uträknings formuläret där stämmer och kan lita på det på samma sätt som jag hoppas att ditt Excel formulär stämmer. Men jag kanske även måste göra ett eget Excel formulär för beräkning av krängare för att du ska bli nöjd ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Det jag har sökt efter är vad max vinkeln bör vara mellan röret och kniven, alltså fungerar det bra med 45grader och går det att ha ännu mindre, hur lite?
för liten vinkel så blir det väl mer en böjning av mitten röret istället för vridning eller hur? Hittade bara detta nu när jag sökte:
I denna tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 314, 315, 316 ... 501, 502, 503 >> 34 besök idag (2500677 totalt) |