Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 321, 322, 323 ... 501, 502, 503 >> 1386 besök senaste veckan (2500104 totalt) |
Men då så, då har ju du ditt eget sätt att "konservera" då jag inte kan starta den varannan vecka och inte vill plocka isär allt för att rengöra så körde jag istället bensin med 2-takts olja igenom allt innan jag ställde av den _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Inte konservera, utan driftsunderhåll vill jag kalla det. _________________ Patrick Wetterskog |
||||||
Nu har jag också "drabbats"
Fick detta meddelandet på messenger som jag undrade vad han pratar om? : Hej. Jag tänkte höra med dig om du lät Cheral Auto totalrenovera din RS8? Hittade en film om det och blev nyfiken för min egen bils skull. Var du nöjd med deras jobb? Var håller de hus nånstans? Vilket cirkapris ligger en sådan omfattande renovering på? Visade sig att nu har en annan gjort film även om min bil = snott bilder och filmer från denna tråd och gjort en lång film på 37min med musik för att få reklam pengar från youtube. Filmen las upp nu i september 2017 och har nu redan setts 49000 gånger Dock har han faktiskt lagt in mig som byggare och länk till min youtube och denna tråd. Men ändå är det personer som inte fattar det utan skriver: Cheral auto do the kind of work I wish I did, every build is impeccable, the fabrication work and the engineering in general . Top marks! Your best video so far. Finally a build with some included laps on track. EXCELLENT! Dont forget to tell us some power numbers and the weight of the car in future videos.....but again, THANK YOU! osv. men men, kanske några fattar och följer länkarna hit och till min youtube. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Upphovsrätt är liksom en grej. Klaga till Youtube så försvinner det illa kvickt, ska du se. Annars kan du kontakta de som gjort videon, även om de har satt det i system och förmodligen inte bryr sig. _________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||
Vet att andra här tidigare drabbades men då stod det inte ens vem som byggt bilen.
Tror inte dom fick bort sina filmer däremot skrevs deras namn ut som byggare. På min står redan jag som byggare samt länkar till denna tråd och youtube, sen har ju redan så många sätt den så nu är det lite försent att få bort den.. Men han verkar vara seriös med att göra reklam för sina filmer för han har både webbsida, Youtube kanal, Facebook sida, Google+ och Twitter konton där alla filmer ligger ute. Vore kul att veta hur mycket pengar han får in för varje film. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
En sak som hände i höstas på väg hem från sista bankörningen var att jag körde om en bil vid ett väg gupp och hade då lite för hög fart över guppet, så efter hörde jag hur det slog i under bilen och visste direkt vad som tog i.
Nämligen mina växellådas kuddar, var dock bara en som slog i men det rejält så bulten böjde sig, men tur att den inte gick av. Var bara att byta bult så var det fixat, men ska nu bygga om så jag får upp kuddarna ovanför där jag tänkte ha dom från början men som inte gick för att ena downpipen satt i vägen.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Typ så här kommer det sitta, men blir även en svarvad låg och hårdare puck under som går igenom hålet på plattan.
Men för att få plats måste downpipes göras om eller byggas nya, ska ju även gå ner från 5st lambdasonder till 2st. (kommer bli 2 helt nya.) _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jag hade skrotat volvoraggarlösningen och kört med antinen valpkuddar, eller en bärarmsbussning ipressad i ett rör. Det blir mycket proffsigare.
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Hmmm.
Valp kuddar har jag kört med på förra bilen, men när vulkningen släpper så sitter allt tyvärr helt löst. Vill ha en anordning som sitter kvar även om så gummit brinner upp Sen ska det vara hårt.. får inte röra sig för många millimeter i sidled. Har ni tips på hur jag gör det på den platsen ni ser på bilden ovan? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
https://rejsa.nu/im/user/878/2015-01
Så typ, ipressad bussning i ett rör, sen en gaffel som håller den. Hårt som fan men kan röra sig 2mm typ. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Frågan är hur man löser det, jag har ju lite begränsat utrymme..
Vill ju inte bygga för mycket neråt så vid lådan har jag då typ 4cm i höjd att få plats med bussning, rör och fästen. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jag kör med industrikuddar. Finns i många olika utföranden och hårdheter. Denna variant är lätt att bygga kompakt då dom har invändig gänga. Svarta skruven ser till att grejerna inte kan åka isär (önskemål från SFRO)
|
||||||
Finns ju gott om framvagns bussningar som är ~30-35mm utvändigt. Haynes Locost kan du köpa färdiga hylsor och bussningar till, dom är 36mm eller nått sånt utvändigt, bör väl funka?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Så har jag gjort på flertalet bilar också. https://www.kuntze.se/ i Västberga har det man behöver och till rimliga pengar vill jag minnas. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Problemet med dessa maskinkuddar är att dom är gjorda för att tryckas ihop och inte dras isär..
Så då ska man i så fall ha en kudde även ovanpå och sedan förbinda allt med typ plattjärn runt hela. Körde nämligen valpkuddar på sido fästena på bakdiffen på förra bilen och helt tvärt började det slå i karossen = visade sig att gummit i ena kudden släppt så hela diffen vred sig och slog upp i karossen. Och när t.o.m. sfro kräver en extra förankring så vet dom om detta problem med vulkade kuddar.. Patrick hade lite smarta idéer att svetsa på ett aluminium rör där bussningen ligger inuti Finns det mått på olika "powerflex" bussningar man kan använda eller ska man svarva egen i så fall av vilket material? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 321, 322, 323 ... 501, 502, 503 >> 1386 besök senaste veckan (2500104 totalt) |