Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 502, 503, 504 >> 71 besök idag (2509186 totalt) |
Men tänk dock på att dessa kw är ovanligt hårda för ett gat kitt.. org är ju bara 47N/mm
Har kollat lite o stasis/öhlins sport/track kitt för en Audi S5 ligger på 135N/mm o den har liknande framvagn. Så 150-170N/mm kanske? men tror inte på över 200.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jag har mjuka Spax på bilen o inte kw o det finns bara kw ver 1o 2 till min inget bättre.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jorå. KW Race kitt byggs efter kunds önskemål... http://kw-suspension.com/us/kw_compe Men det är deras ban kitt då alltså, men du verkar ju inte sikta på någon vidare komfort ändå |
||||||
Har fått svar från KW men det är ju + moms + frakt så typ 25k
Sen är det tyvärr många som inte gillar KW eller Koni.. (Bäst rykte har Öhlins och Bilstein.) we can build you a competition suspension for the car. That is no problem. Attached you find a quotation where you can fill in all the information from your car. Important is the weight of the car and which tyres you use. Price for a Competition 2-way would be 2000EUR ex VAT. Delivery time is at the moment about 6-7 weeks. Mit freundlichen Grüßen / Best regards Daniel Keilwitz (Vertrieb Rennsport) KW automotive GmbH _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Intrax 1K2 blir tyvärr över 35k inkl moms o frakt.
Audi S8 (D2) 1994 - 2002 For the front we have an light weight shock absorber. For the rear we have an 46mm damper. Price: Complete set EUR 2.875,00 1K2, height and damping adjustable Or: Complete set EUR 5.000,00 4-weg, height and damping adjustable ------------------------ Options Black Titan Complete set EUR 320,00 ARCr Per shock EUR 250,00 - EUR 400,00 * Hard top mount Per shock EUR 170,00 Spring Rate Adjuster including cutted spring (when ordered from new) each EUR 140,00 * Depending on the use of the car we can fit the ARCr inside (EUR 250,00) or we have to ad a external reservoir with hose (EUR 400,00) Pricing excl. VAT or international VAT number. Ex works. ------------------- Eller här dom svenska priserna från SCM: Priser är plus moms och frakt. Komplett 1K2 kit med fjädrar och stötdämpare tillverkat enligt önskemål av sättning = 28 750Kr. ARC kostar inbyggt 2500Kr/styck. Extern tank med ARC kostar 4000kr/styck. Topp monterings plattor i Aluminium kostar 1850Kr/styck. Justerbart fjädersäte special kostar1475kr/styck. Mvh/ Pär Molin SCM-ENGINEERING AB Sweden _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Har dessutom fått veta att flera pajjat benen på Intrax bla. med dessa bilar:
BMW M3 CSL E46 BMW M3 CS E46 BMW M3 E90 Audi RS4 B7 Audi TTS Honda S2000 AP2 Lancia Delta EVO Suzuki Swift Sport Och RS4 har samma sorts a-armar som mig och ändå havererat _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Det är inte dig jag skyller på utan andra jag nu pratat med som inte gillar kw.. Har dessutom egen erfarenhet av Bilstein mot Koni på en gammal S4 och Bilstein var helt grymt låg som ett strykjärn o ändå inte stötigt. Så hittills med dom priserna jag fått så känns Sellholm's icke justerbara Bilstein för 23k + 4k som bästa alternativet. Jag väntar dock på fler mail svar.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Kan det bli bättre, Sellholm är erkänt seriösa o kunniga, levererar en lösning åt dig som funkar, och dessutom kan serva o schimsa dämparna efter behov även efter köpet.
Inget o tveka på! _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
Men är Sellholm stora även på banracing? har mest hört om dom i rally..
skulle ju inte sitta fel med en ratt att justera bort sig på Men 5k extra för det känns inte prisvärt eller? Sellholm Coilover med Bilstein bara höjd justering för 23000kr Med envägs justering (bump o rebound samtidigt) för 28000kr _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Skyller ? Jag har inget imot kW och skulle välja kW före sellholms lätt.. Känns som kW är bästa och mest prisvärda alternativet _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Jasså så du e en öppen för allt kille
Men grejen är den att med Sellholm så kan jag lämna in bilen o dom mäter, väger o fixar allt.. Alltså ingen risk för att man ger nått fel mått och lättare att få nått ändrat om det inte funkar som det ska.. Dock har ju KW gjort ver2 till min bil så dom vet ju hur allt måste se ut så inte så många mått dom behöver.. som tex KH motorsport så hade ju dom behövt gamla dämparna med fjädrar osv. för att se hur det överhuvud taget ska se ut.. Just nu med tanke på priser o vad man får så skulle jag välja i denna ordning: 1. Bilstein hos Sellholm eller KW 2way 3. KH motorsport 4. Intrax 1K2 Men inget bestämt än..... _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jag hade nog satsat på KW, jag tror dom borde ha bäst koll på banåka och vad som funkar där.
Nu köpte jag ju iof KW till mitt bygge så jag kanske är lite partisk.... |
||||||
Ja KW 2way får man ju mer inställnings möjligheter för samma peng som Sellholm.
Dock om det inte funkar nått bra så är det ju lättare att bara be Sellholm schimsa om dom eller byta fjäder vilket blir svårare o lär kosta massa pengar med KW.. Sen på 2way så är det en justering i botten för Bump o en i toppen för Rebound, Men på min kaross så kommer du inte åt den i toppen, alltså stötdämparen går inte igenom karossen utan sitter under.. fram kanske kan gå att borra hål igenom så man kan justera från motorrummet men bak går inte det att göra.. Så då måste man ju plocka ner stötdämparen för att justera Rebound i toppen Så jag måste fråga KW om detta samt höra om hur dom gör med std gummi topplagringen.. Samt Sellholm ska pratas igen med om topplagringar samt hur deras justerbara Bilstein funkar. Sen väntar jag svar från TechPro om vad dom kan bygga.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Shimsar Sellholm och byter fjädrar helt gratis? Annars är väl enda merkostnaden för att ändra kw kanske lite dyrare frakt... _________________ Roland Johansson |
||||||
Om man låter dom montera, väga in o allt.. så lär det inte vara några större problem att få det åtgärdat till minimal kostnad eller gratis om det visar sig inte funka bra alls efter första ban träffen..
Däremot om nån annan (kw) bygger efter mina mått samt jag monterar så lär det inte bara gå att få det fixat utan massa kostnader.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jag personligen skulle satsat på Sellholm/JST, och justerbara dämpare är aldrig fel, dessa är ju inte så mycket du kan justera bort dig på, är ju inga 4-vägs dämpare vi talar om.
5000kr för detta är helt klart prisvärt, du kommer ha mycket nytta av det för att ställa in balansen mm. Plus det mycket värdefulla att Sellholm bygger efter just din bil o anpassar allt direkt. Du har dessutom service o hjälp i efterhand inom ett närmare avstånd. Bilstein är ju bland det bästa i detta segment. JST har garanterat bra erfarenhet av bana likväl som rally. Tror det är mycket värt speciellt på din tunga bil att allt specialbyggs efter bilen! KW i all ära men det finns konkurrenter som är minst lite bra på nära håll dessutom... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
Det är total beloppet som skenar iväg..
Enkel justering samt klart på bil så minst 32.000kr !! O frågan är hur mycket man kan justera o hur lätt o hur ofta man använder det.. Alla ni som kör med Bilstein pss9:or hur ofta justerar ni er hårdhet? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Handlar inte om att man ska hålla på o justera så ofta man kan, utan att kunna justera tills man finner en bra balans mellan under o överstyrning, ett bra uppträdande helt enkelt. För att uppnå detta är en bra väg att gå; justerbara dämpare PSS9 har väl en liten rätt med fasta klick, brukar vara så på flesta märken, Koni tex har lite krångligare på sina gula bl.a. Monteringen på bilen kan du ju göra själv... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
Skulle skdrig bygga ett par sellholms enkel för dom pengarna. Köp ett kW som du specar med dom sen fixar du en cw och hjul inställ
KW har riktigt bra support och har bra track rekord på bana. Sellholm bra i skogen record. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Mina kunder som åker pss9 och liknade justerar rätt ofta till gatigare och mer bansetup då det blir rätt stor skillnad. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 502, 503, 504 >> 71 besök idag (2509186 totalt) |