Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 522, 523, 524 >> 2322 besök senaste veckan (2607156 totalt) |
Obligatoriska första stoppet i Visby vid samma mack varje gång.
Jag kör så klart miljöbil som har blått handtag på pumpen, men Peter som kör normal bensin har underligt nog grönt handtag, dom tänkte nog konstigt från början när bensin fick grönt handtag, speciellt när bensinen är gul.. ![]() 2024-09-12 ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Fredag morgon 2024-09-13
Det regnade under natten ![]() ![]() Gotlands bolaget hade ändrat på färje tiderna hem på söndagar så båten gick antingen mitt på dagen eller sent på natten så därför valde vi att istället för att köra lör-sön på banan så valde vi fredag och lördag. Men dels är det få av GRC's deltagare som kör mer än bara lördagen samt att vi var även lägsta antalet någonsin i vår egen grupp så det var få på banan på fredagen, det gjorde inte oss något ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Ja
Audi V8 med turbo. Men det är ny ägare på den och han bytte ut TB70 turbon mot en modernare G35-1050 460 hk och 680 nm på bak naven med 0.8 i ladd. Spolar tidigt och fullt ladd vid 2500 varv. Svår körd på fuktig och sval asfalt med breda bakdäck. ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Förstår fortfarande inte valet av att sätta bältena på det viset ![]() Men men det är tydligen coolt att inte bry sig ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Notera värmeskölden/reparationen på det bortre bältet ![]() Undrar vilka temperaturer de egentligen klarar? Jag vill i vart fall inte testa det på bana. _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
Dom sitter ju kvar där sedan motorn satt fram.......
Sen sitter stolarna helt emot väggen så finns ingen plats inuti hytten och tyvärr även nu ont om plats ovanpå motorn för ett extra rör. Men JA det är inte optimalt gjort och skulle behöva göras om. frågan är bara hur... _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Ett nytt rör över motorn, typ 5-10 cm bakomrutan, svetsat i strävorna som går bakåt. Det ser ut som om det skulle behöva bockas lite för att komma upp i höjd, men av valet icke optimala lösningar så känns det bättre än att ha bältena precis över grenrör och turbo. Man kan gör det så det går att skruva bort för att underlätta när man tar ur motorn. På bilden ser det görbart ut i alla fall. Ett skitfränt bygge i alla fall. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Du missar dock 2 detaljer
Du ska få på flak locket som bara ligger några centimeter ovanför motorn, inte så smart att köra utan lock när det regnar osv. Sen vinkeln på bältet som ska gå neråt typ som det är nu, med ett rör ovanför motorn så går bältet nog uppåt ![]() kanske går att få bältet rakt bakåt om röret ligger slimmat mot motorn, men flak locket går ändå inte dit. Så detta gör allt mycket krångligare.. Hittade en bild från 2019: ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Så..
Utseende går före säkerhet? ![]() ![]() ![]() Är väl bara göra liten bula framtill i locket för röret. _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||
Bilen har ju ofrivilligt krocktestats
![]() Lite mera förtydligande, motorn sitter INTE stumt utan på mjuka gummin så ett rör slimmat över motorn blir svårt.. Sen återigen så blir ju ett rör över motorn för högt upp, nu går ju bältena ut i skåror under där locket ligger, som ni ser på bilden så är det en fals mot hytten och locket hålls högt i bakkant för att skjutas in i falsen så när det sedan läggs ned så sitter det stabilt fast hakat hela vägen i framkant och vatten kan inte heller rinna ner. ![]() Det vettigaste jag kommer på är att montera ett rör under där bälten går ut intryckt i väggen och sedan dra bältena rakt ner i golvet framför motorn, trångt men kanske gör bart. Men nu handlar inte tråden om detta bygge så nu går vi vidare med bilder från Gotland ring. Detta var sista inlägget på denna sida. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 522, 523, 524 >> 2322 besök senaste veckan (2607156 totalt) |