Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
<<   1, 2, 3 ... , 522, 523, 524   >>
2322 besök senaste veckan (2607156 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Obligatoriska första stoppet i Visby vid samma mack varje gång.

Jag kör så klart miljöbil som har blått handtag på pumpen, men Peter som kör normal bensin har underligt nog grönt handtag, dom tänkte nog konstigt från början när bensin fick grönt handtag, speciellt när bensinen är gul..

2024-09-12




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Uppe vid banan var det regn uppehåll så några lastade av inför morgondagen.



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Fint väder på kvällen så lite grillning och bil snack inför kommande dagar..






_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Fredag morgon 2024-09-13

Det regnade under natten




Gotlands bolaget hade ändrat på färje tiderna hem på söndagar så båten gick antingen mitt på dagen eller sent på natten så därför valde vi att istället för att köra lör-sön på banan så valde vi fredag och lördag.

Men dels är det få av GRC's deltagare som kör mer än bara lördagen samt att vi var även lägsta antalet någonsin i vår egen grupp så det var få på banan på fredagen, det gjorde inte oss något thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
20240913



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Här ihopklippt och ned kortad film från 3 första passen på blöt bana sen film inifrån pickisen men kameran hamnade för lågt i den bilen.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare






Lite finare lunch än dom råa pommes jag fick vid tidigare event.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare










_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1060



Skodan är verkligen hård som en apnäve...

_________________
Magnus Falk
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare










_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare







_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1060



Hur var det? Satt det turbo på Skodan?

_________________
Magnus Falk
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Ja
Audi V8 med turbo.

Men det är ny ägare på den och han bytte ut TB70 turbon mot en modernare G35-1050
460 hk och 680 nm på bak naven med 0.8 i ladd. Spolar tidigt och fullt ladd vid 2500 varv.

Svår körd på fuktig och sval asfalt med breda bakdäck.



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6190



RallyQuattro skrev:




Förstår fortfarande inte valet av att sätta bältena på det viset när tillverkarna och dom flesta reglementen rekomenderar så korta bälten som möjligt och visar hur dom ska träs för att vara låsta runt rör.

Men men det är tydligen coolt att inte bry sig

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024
Inlägg: 138



J.Schuman skrev:
RallyQuattro skrev:




Förstår fortfarande inte valet av att sätta bältena på det viset när tillverkarna och dom flesta reglementen rekomenderar så korta bälten som möjligt och visar hur dom ska träs för att vara låsta runt rör.

Men men det är tydligen coolt att inte bry sig


Notera värmeskölden/reparationen på det bortre bältet

Undrar vilka temperaturer de egentligen klarar? Jag vill i vart fall inte testa det på bana.

_________________
Melvin Lindholm
@veryslow944 på Instagram

Porsche 944 -84
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Dom sitter ju kvar där sedan motorn satt fram.......

Sen sitter stolarna helt emot väggen så finns ingen plats inuti hytten och tyvärr även nu ont om plats ovanpå motorn för ett extra rör.


Men JA det är inte optimalt gjort och skulle behöva göras om. frågan är bara hur...

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2393



RallyQuattro skrev:


Men JA det är inte optimalt gjort och skulle behöva göras om. frågan är bara hur...


Ett nytt rör över motorn, typ 5-10 cm bakomrutan, svetsat i strävorna som går bakåt.

Det ser ut som om det skulle behöva bockas lite för att komma upp i höjd, men av valet icke optimala lösningar så känns det bättre än att ha bältena precis över grenrör och turbo.
Man kan gör det så det går att skruva bort för att underlätta när man tar ur motorn.

På bilden ser det görbart ut i alla fall.

Ett skitfränt bygge i alla fall.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Du missar dock 2 detaljer

Du ska få på flak locket som bara ligger några centimeter ovanför motorn, inte så smart att köra utan lock när det regnar osv.

Sen vinkeln på bältet som ska gå neråt typ som det är nu, med ett rör ovanför motorn så går bältet nog uppåt thumbs down
kanske går att få bältet rakt bakåt om röret ligger slimmat mot motorn, men flak locket går ändå inte dit.

Så detta gör allt mycket krångligare..


Hittade en bild från 2019:

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1884



Så..
Utseende går före säkerhet? thumbs down thumbs down thumbs down

Är väl bara göra liten bula framtill i locket för röret.

_________________
Patrick Wetterskog

Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9329


Trådstartare
Bilen har ju ofrivilligt krocktestats byggaren visade ju bilder på avsliten fälg och demolerad kaross, efter det bilen fick nuvarande breddning.


Lite mera förtydligande, motorn sitter INTE stumt utan på mjuka gummin så ett rör slimmat över motorn blir svårt..

Sen återigen så blir ju ett rör över motorn för högt upp, nu går ju bältena ut i skåror under där locket ligger, som ni ser på bilden så är det en fals mot hytten och locket hålls högt i bakkant för att skjutas in i falsen så när det sedan läggs ned så sitter det stabilt fast hakat hela vägen i framkant och vatten kan inte heller rinna ner.




Det vettigaste jag kommer på är att montera ett rör under där bälten går ut intryckt i väggen och sedan dra bältena rakt ner i golvet framför motorn, trångt men kanske gör bart.

Men nu handlar inte tråden om detta bygge så nu går vi vidare med bilder från Gotland ring.
Detta var sista inlägget på denna sida.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
<<   1, 2, 3 ... , 522, 523, 524   >>
2322 besök senaste veckan (2607156 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande