Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 501, 502, 503 >> 64 besök idag (2500166 totalt) |
Vet inte vem hos SFRO du pratat med angående slang i kupen, men jag fick absolut inte dra slang för olja/bensin inne i kupen. Inte ens påfyllningsröret fick vara i gummi utan där godkänndes bara teflonslang. Möjligt att du kan få ok på teflonslang i kupen. Men det smidigaste/säkraste måste väl ändå vara att fästa slangarna i golvet till vänster eller höger om kardantunneln??
|
Jag frågade om det fanns några regler om just servo slangar i kupén och att jag tänkte bygga elservo med pumpen i bagaget.
Jag frågade inget om olje eller bensin slangar. Det var Gustaf jag frågade. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Eventuellt skulle denna modellen gå att få dit där fram, då jag har lite mer utrymme längst ner i hålet vid ic'n
Den ska vara ca 15x11cm i botten och ca 30cm hög. Någon som kör med denna? Funkar den bra? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Det är ju ganska fullt på förarsidan..
Men servo vätske behållaren försvinner ju. Bild från förra året. Ett alternativ är att flytta på spolvätske behållaren och göra plats för en pump på passagerarsidan istället. Bilder från förra året. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Det har inte blivit någon direkt produktion i veckan på bilen utan mest letat plats för servo slangar.
Däremot har vi äntligen fixat kabel och 32A handske, borrat igenom den 40cm tjocka tegelväggen och kopplat in svarven så nu funkar den Nu ska det bara byggas väggar och hänga draperi samt fylla upp hyllorna med alla tillbehör så kan man sen börja använda svarven som vi köpte för över 1.5 år sedan.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Hittade bilder från i oktober.
En anledning till att det tagit tid är att verkstans golv ligger ca 30cm lägre så det var inte bara att dra in svarven där.. Sen är gången utanför bara typ 2 meter i höjd så det går inte att köra in någon truck att lyfta med sen väger svarven 3-4ton Jag har pratat med massa byggfirmor förra året med dom skulle ha ca 10.000kr för denna korta förflyttning av svarven, så i oktober bestämde jag och en annan för att vi skulle göra det själva. Vi fick dels öppna upp väggen så det blev bredare hål, sen la vi reglar och pallar med byggplywood uppe på, sen med två pallvagnar kunde 5man pressa och dra den in. på bilden nedan har vi sågat av och dragit bort halva rampen. Sen med en balk och 3 domkrafter kunde vi lyfta svarven så vi fick bort pallen under och sedan släpte vi ner den på klossar så vi sedan kunde få pallvagnar igen under den. Sen fick vi in den på sin plats och satte tillbaka väggen så fick den bli stående där övertäckt i väntan på elinstallationen som alltså blev gjord först nu. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
1965
Använts i produktion enda tills vi hämtade den, ägaren som svarvat i hela hans liv gick i pension då och la ner firman. Han ska komma förbi någon dag och ge lite utbildning på svarven. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Det är ju svårt att mäta sig till om jag får plats med el-servo pump fram vid motorn, så jag köpte helt enkelt 2 stycken olika i torsdags som nu har kommit som jag ska måtta med i helgen.
Köpte två låg milade och i fint skick så borde inte vara svårt att sälja sedan om det inte passar. Frågan är vilken olja man ska köra med sedan Audi's gröna för styrväxelns skull eller det Opel pumpen ska ha? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Min vanliga tur..
Packar upp ena Astra pumpen och i transporten så har locket spräckts.. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Sen packar jag upp den andra Astra pumpen köpt från en annan bilskrot som skulle vara den smala på bilderna ovan.
Men dom har skickat fel pump ? Står rätt på följesedeln men som ni ser på etiketten så är det en Skoda pump!? Dessutom med samma yttermått som den andra pumpen jag fått så duger inte ens till att måtta med, suck.. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Jag har slaktat en fabia pump och där inne sitter ett fullproppat kretskort så den är inget att försöka använda... Lämna tillbaka, byt mot den du beställde kanske!
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
Den Opel pumpen jag fick (JER100) hittar jag denna info om:
TRW JER100 They are used in everything from Euro Fords, Vauxhalls, Porsche Cayennes, VW, and Skodas. There are numerous variants of the pumps with different electrical connectors for different OEMs; JER111, JER112, etc. With a new version/model for higher pressure/resistance of SUVs starting around JER153. Men nyare pumpar blir ju för canbus, så den JER100 jag har verkar bra. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
Dock verkar Porsche komplettera med extra skvalp behållare.
During heavy duty track use, most street cars power steering pumps get worn and tend to overheat. Inline power steering coolers tend to only provide a band-aid style solution for this problem, the Porsche Motorsports electronic power steering pump eliminates all of your power steering issues and will keep you on track during all of your sprint and enduro races. Simple remove the factory power steering pump and reservoir and plumb the electronic pump directly into the rack. Pris för den ovan är 1395$ The newer pumps come with a little catch can attached to the cap mounted higher than the reservoir because these pumps like to belch a little bit when they get hot. Denna i bilen ovan ser ju ut som den jag köpt. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Men kör grov returslang iallafall hela vägen så du inte har några begränsningar där så lär det nog funka...returinloppet är nog bra anpassat till pumpen flöde mm...
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
Jag tycker det är skumt att retur röret sitter typ i botten på burkarna? Då blir det ju ännu mer motstånd för retur vätskan..
Då borde man väll dra en svanhals på returledningen intill burken som går upp högre än vätske nivån, eller gör det ingen nytta? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
En liten gissning är att dom gör så för att få bort ev luftfickor när bilen är avslagen vilket kan skapa både ljud vid uppstart samt lite oljeskum risk... Systemet blir liksom helt slutet då med tanke på luft....
_________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 501, 502, 503 >> 64 besök idag (2500166 totalt) |