Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 373, 374, 375 ... 501, 502, 503 >> 572 besök idag (2501975 totalt) |
På bilden innan så har du info ruta till vänster med vilka värden som är i det fältet med färger, så mittersta där det står IAT trim, lost sync osv. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Det finns inte nån funktion i Maxxecu som gör att man kan
spara en skopeview över trigg signalerna. Så här ser Motec ut När man öppnar upp den i programmet så kan man ändra upplösning etc... och utifrån mönstret man ser så väljer man vilken trigg inställning _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
Jodå dessa finns som jag hade på förra sidan när jag pratade om problemen med vev triggern:
Detta är loggat vid 200 rpm Där kan man välja hur många, antal ms, vad som ska loggas osv. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Det är "Home position % " och vad jag ser så gick den upp och ner i takt med att motorn tände till. Men när motorn går så är linjen rak. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Här en närbild på när den tänder men inte gick igång fast denna från i november, minns inte varför den strulade då?
Men här ser du att Home position % i mitten fältet i grönt går upp varje gång den dör och lägger sig sedan nere när den tänder. gult i övre rutan är rpm som du kan jämföra den mittre gröna emot. Och här en bild på när motorn fungerar och står och går lugnt på tomgång. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Som vanligt någon som inte läser och hänger med, men ändå måste spy ur sig något skit snack OM DU LÄSER PÅ FÖREGÅENDE SIDA SÅ SKREV JAG DETTA: "Men vad problemet var kommer komma, ska fixa skärmdump där ni får försöka hitta felet" Jag har även skrivit datum vid bilder o i inlägg tex. 12/9 sen 13/9 osv. alltså detta var för några månader sedan.. SÅ JA felet är löst men ni ska få gissa vad felet var och det är några som håller på och gissar om du inte märkt det? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Jag gissar på att husmusen gnagt av någon kabel!
Den där jävla Jerry..... _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Okej.
Men tillbaka till 17/9 när jag återvände till garaget för nya test. Men vad händer då när jag slår på bränslepumpen, jo min analoga bränsletrycksmätare som sitter på regulatorn börjar läcka glycerin? har fungerat bra i några år men nu börjar den läcka Provade att släppa på trycket med gummi ploppen ovanpå men det hjälpte inte. Men jag hade en ny oanvänd liggande i kartong, en annan modell köpt från H2M för över 2 år sedan. Men va fan den läckte redan vid första testet och den läckte mycket.. Hade 2st av denna köpta för 500kr från H2M, synd man inte testat denna skit tidigare, lite sent nu att reklamera dom Den till vänster nedan är den nya som också läckte och ni ser hur mycket den läckte ur sig på första testet: Och då har jag ändå bara 3 bars bränsletryck. Så fick bli en plugg istället i hålet. OBS detta var inte felet till varför motorn inte ville starta.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Tyvär är det typ standard att dessa mätare läcker. Och även så med dyrare industri mätare. Dem måste nästan vara placerade i rätt riktning exakt hela tiden.
Clycerinet har dock inget med mätningen eller trycket att göra, utan är enbart till för att dämpa nålen. Ibland vid vissa tryck kan det bli att nålen vibrerar och då kan bli lite svårare att läsa av exakt. Men oftast går det lika bra utan. Du tittar ju igentligen bara på mätaren just när du ställer in trycket, och vid eventuell felsökning. Och om nålen vibrerar lite då, har kanske inte väldigt stor betydelse _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Jo precis, är bara för felsökning och inställning.
Men då den läcker utav bränsletrycket så finns det väl risk att bränsle tränger igenom och läcker ut via mätaren? Så dessa mätare är väl bara att kasta? Så bättre att ta bort den, kör ju ändå med tryckgivare kopplat till mitt MaxxEcu så jag ser ändå vad bränsletrycket är. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Jag skickade en logg och en massa frågor till Maxxtuning.
Han svarade på mina frågor men han bara med en snabb koll i loggen och svarade lite snabbt detta: Man ser på loggen att den försöker och börjar hosta igång, kanske går runt på någon cylinder och sen tappar den, kontrollera din inkoppling av tändspolarna, verifiera korrekt tändföljd. Loggen säger också att den knappt får något bränsle. Tändföljd och spolar var korrekt så provade med att öka på bränsle mer och mer, men allt som hände var att den varvade lite högre för varje gång den tände. Här dragit upp bränslemängden till max. Provade även att välja mindre spridare än vad jag har för att få in ännu med soppa. Här på denna logg ser man att den varvade upp till 2300 rpm och sedan dog igen. Så då provade vi startgas och på det gick den, men så fort du slutade spruta startgas så dog den igen (tyvärr loggade jag inte detta) Så satte mig ned och kollade loggen, visste inte om något fel gick att se och jag hade ingen erfarenhet av att läsa loggar. Men jag upptäckte då något konstigt vilket visade sig vara felet, så kan ni hitta det också med hjälp av alla dessa ledtrådar ni nu fått ? (känns som lite för lätt gåta nu men men ) _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Då borde den ju inte orka tända 12 gånger på raken som jag visat bild på, sen eftersom den går på startgas som jag skrev så borde den ju fortsätta att gå efter jag slutat spruta in startgasen? Så varför tänder den lätt och även går på startgas? Bränsle trycket är bra, så något måste ju orsaka något fel? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Ja MAPsensorn verkar ju vara död i den där sista loggbilden?
Annars hade jag tänkt säga att spridarna havererat |
||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 373, 374, 375 ... 501, 502, 503 >> 572 besök idag (2501975 totalt) |