Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 456, 457, 458 ... 501, 502, 503   >>
53 besök idag (2500155 totalt)
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1191



RallyQuattro skrev:
Men ytterligare läckage upptäcktes nu när motorn var tillbaka

Läckte olja via nya ventilkåps packningen, hade lagt rtv under, men oljan letade sig över via vecket i skåran på kåpan? inte haft detta problem förut.

Behövde inte ta ut motorn nu även fast det är bökigt och trångt så går ventilkåporna att lossa.

https://rejsa.nu/im/user/12768/2022-04-27-13-11-52_20200802_143236.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/user/12768/2022-04-27-13-11-52_20200802_145449.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/user/12768/2022-04-27-13-11-52_20200802_150025.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/user/12768/2022-04-27-13-11-52_20200802_150035.jpg . . . .

Ren gjort och nu blev det silikon på bägge sidor och överallt..
https://rejsa.nu/im/user/12768/2022-04-27-13-11-52_20200802_151436.jpg . . . .
https://rejsa.nu/im/user/12768/2022-04-27-13-11-52_20200804_143422.jpg . . . .
Extra bökigt att lossa passagerarsidans ventilkåpa, då även övre kylarslangen måste lossas.


Dom där ventilkåporna är värdelösa när det kommer till läckage . Tror jag bytte packningar både en o två gånger på min s4:a plus provade silikon . Läckte likt förbaskat

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Jag har ju fått det tätt tidigare, men minns inte att det läckt över packningen då.
Men tror det blev tätt nu med silikon överallt..

Nya motorn i bilen och gamla på pall bredvid.




2020-08-09

Blev en test tur med nya motorn och lite finjustering av bränslemappen.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
I samband med detta att ny motor byggdes så tänkte jag stoppa i ännu större spridare för att vara säker att dom räcker till när laddtrycket ökas..
Jag kopierar in det jag skrev då år 2020 i en annan separat tråd så en del har nog redan läst detta:
------------------------

Tänkte berätta lite vad jag råkat ut för och vad jag fått reda på efter en del efterforskning där jag pratat med dels Bosch i Tyskland samt Svenska Bosch och sedan flera webshopar i Sverige.

Jag köpte 8st nya 1500cc spridare på tidigare års Black-friday rea av en svensk webshop, dessa skulle vara flödesmatchade av leverantören sas det och senare har dom sagt att dom fått uppgifter från Bosch att dom är matchade direkt från dom.

I alla fall, dessa spridare blev liggande i sina förslutna påsar tills nu i juli då jag tänkte montera dom i min bil, men då jag vet att det kan skilja 0-2% och då jag inte fick med något flödespapper så beslutade jag att betala en lokal firma att flödesmäta dessa.
Och vi blev chockade av resultatet! så vi fick göra om testet flera gånger men med samma resultat.




Det skiljer alltså 11% mellan bästa och sämsta flödet på dessa, och vad man kan se så verkar det vara 4 olika grupper
Dom 3 till höger flödar minst och har ca 2% diff mellan varandra, 3 av dom till vänster kan man också få till 2% diff, men sen har vi en som ger rejält mycket mer än alla andra, så dessa borde delats upp i 4 grupper: 3+3+1+1 för att komma inom 2% diff.

Hade jag bara monterat dessa utan att veta detta så hade det varit stor risk att jag förstört motorn, för tänk om dom 3 som flödar mest hamnade med den som flödar minst på samma sida av V8 motorn, bredbandslambda sonden känner ju inte av skillnader mellan cylindrarna utan den får ju bara ett snitt värde och jag har bara det normala alltså en sond per sida av motorn.

Firman jag köpte dessa utav kunde inte greja fram 8 lika flödande spridare men gick med på att köpa tillbaka dom, dock har detta ju kostat mig frakter samt kostnaden för flödesmätningen, men jag ser det beloppet som en strunt summa mot vad det kostat om jag monterat dom och sedan spikat sönder motorn..

Fått dessa svar från firman jag köpte dessa utav:
Nej vi flödesmatchar dom inte själva. Alla spridarna är flödestestade direkt från bosch motorsport i Tyskland.
Såg att dom skiljde mycket i ert test.
3-5% hade jag velat säga var mer normalt.
Vi får tyvärr inga papper på att de är matchade heller, dock så har vi fått lita på deras ord då det är ändå bosch motorsport vi beställer av. Hade inte direkt litat på det om det var på ebay jag köpte dom.


Jag har i samband med detta ställt frågan till flera olika webshopar samt mailat med Bosch.

Svaret jag fick från Bosch i Tyskland när jag frågade vad dom har för tolerans vid tillverkningen var detta:
A normal tolerance is less as 5 % but this high flow injectors are without an orifice plate so it is possible to have 15 %.

Så upp till 15% skillnad i flödet kan det vara på spridarna vid tillverkningen, så därför som åf sedan måste flödes matcha dom innan dom säljs vidare.

Så köp ALDRIG spridare som saknar flödes papper.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Kopierar in lite mer info från andra tråden:

Hade skickat ner lite fler frågor till Bosch i Tyskland men dom skickade det vidare till Bosch i Sverige och här lite svar från dom:

Hej Martin,

Jag har precis blivit informerad om att du har varit i kontakt med oss på Bosch en längre tid nu gällande spridare som du köpt, 0280158333. Det ser dock inte ut som om du har fått något bra svar och det är inte alltid lätt att komma fram inom vår organisation.

Ska försöka förklara lite kort gällande vår position i detta ärende och vem jag är.

Jag är ansvarig för försäljningen i Sverige (+Norden) för bland annat denna artikel inom segmentet för eftermarknad. Ej motorsport som hamnar utanför mitt område. När det gäller 0280158333 så är det en lite extra speciell produkt med stora krav på sig för att ens få säljas. Dessa måste testas och matchas av återförsäljare innan de når slutkund. Som läget är just nu så finns det ingen officiell återförsäljare i Sverige som är tillåtna att sälja dessa till slutkund (förutom Bosch Motorsport men då ska de ju enbart användas inom motorsport och inte i modifierade bilar på vanlig väg).

Då vi inte säljer denna artikel på officiell väg till något företag i Sverige som i sin tur säljer de på marknaden för personbilar utanför motorsport, så är jag lite nyfiken på ifall du har kvar förpackningarna eller ifall du vet var din återförsäljare har köpt dessa från början? Jag läser i din tidigare konversation att du fått uppgifter på att de kommer från Bosch Motorsport när du köpt dem från svenska firman, stämmer detta? Det borde nämligen inte vara så att Bosch Motorsport säljer dessa till företag som säljer vidare dem till privatpersoner för bilar som används på vanliga vägar.

Jag kan tyvärr inte göra så mycket gällande just de spridare du köpt men jag är väldigt intresserad att se vad som hänt i detta ärende så du får gärna höra av dig till mig med mera information så jag kan gräva vidare i detta ärende.

-------------------------------
Fråga: Allt jag nu ville veta var toleransen vid tillverkningen, han i Tyskland nämnda 5% på små och upptill 15% på stora race spridare.
Men det jag nu undrar är vad räknas som små och stora? 500cc, 1000cc eller vart går gränsen när 15% tillåts i produktionen?


När det gäller spridare med flöden från 333-an och vidare upp så är det intressant att så många säljer dem i Sverige när det egentligen inte är någon som vi har satt upp som kund med de krav som då gäller på flödesmatchningar och liknande. Men jag antar att du hittat de nya hos Finjector och där ska det vara säkerställda flödesmätningar och matchningar av spridare.

Det jag har fått som svar på din fråga är att från 333-an så kan det vara större toleranser än på lägre specade spridare. De lägre varianterna ska ha 5% eller till och med lägre toleranser. Det är därför som vi har krav på våra återförsäljare att 333-an ska flödesmätas och matchas för att de ska få sälja dessa. Men märk väl, det är endast Finjector i Finland som i nuläget är vår slutkund i Norden som garanterar flödesmätningar och matchningar (Förutom Bosch Motorsport och deras partners). Övriga återförsäljare som säljer denna spridare köper in sina spridare från något håll som inte är mitt och därav har jag ingen möjlighet att ställa krav på dem i dagsläget heller.

---------------------------------
Fråga: Men är det enbart 333:an som kan ha 15% diff?
Eller har även några av dessa modeller det?
0280158117
0280158123
0280158040
0280158827
0280158821

Det är ju de med högre spec än 333-an som även de kan ge högre toleranser. Så 821 och 827 inkluderas där. Men dessa är ju endast avsedda för gaskonvertering. Vet inte om Bosch Motorsport säljer dem till racing för sitt höga flöde men hos oss är de blockerade om de inte endast ska användas till konvertering för gasbilar.

-----------------------------------
Fråga: angående att flera säljer dessa spridare i Sverige så skulle det vara intressant att veta om dom köper dom av Bosch motorsport?
Så har du någon kontakt där eller kan ge mig någon mail adress så jag kan fråga dom vilka företag dom säljer till i Sverige?


Jag har dåligt med kontakter in till Bosch Motorsport tyvärr. Såg på kartan att de inte verkar ha någon representation i Sverige med auktoriserad återförsäljare. Att de då ska vara någon återförsäljare i Sverige som säljer dessa performanceinjektorer på en webshop till privatkunder är för mig ganska så otänkbart då de är väldigt restriktiva med hur deras produkter säljs på marknaden. Dessa ska ju endast säljas till motorsport.

De som säljer dessa artiklar köper dessa från någonstans i världen som jag inte vet om och de är inte auktoriserade till det. De enda som köper av mig i Norden är Finjector. Sen kan Finjector kanske sälja till andra men det har jag inte koll på.

Med vänlig hälsning / Best regards,
Johan Paalberg
Automotive Aftermarket, Customer Team Worldwide Tier Special Customers EU (AA/CWW11-EU)
........

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Kopierar in mera info:

Jag hade frågat Finjector om flödesmatching och om dom är matchade från Bosch:

Bosch didn't flow match injectors. They deliver only raw injectors.

All the injectors stored in our stock are flow matched and their flow results are stored in Excel file. Please see attached copy of an Excel sheet for 0280158333. We select as good sets as possible.




Så jag ville köpa nya och frågade om det:

Are these in the excel file all 0280158333 you have in stock right now?
Or do you have more and can get together 8 pieces that are 100% matched with each other?

We are waiting for the delivery from Bosch:
I hope we will receive the injectors end of this week.


--------------
I see that you know have 90pcs in stock of 0280158333 .
Have you had time to flowmatch them yet?

they are flow matched today. Ready to deliver tomorrow.

-------------------------
Did you get 8pcs with 100% match?

yes we have. If you need, 20 pcs too

Så här är dom jag köpte istället:



fyrsiffriga numren är Finjectors egna som dom graverar in på varje spridare innan flödesmätningen.

Här nedan kan ni se bilder på olika ingraveringar med test nr på spridare som Finjector har gjort:






En jäkla tur jag flödes mätte spridarna jag köpte först, hade inte varit kul att spika sönder nybyggda motorn vilket kunde hänt med den 11% differensen jag hade på dom spridarna.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Så kopierar jag även in denna infon åt er:

jag hade även pratat med flera som säljer dessa spridare:
Finjector i Finland är den enda riktiga återförsäljaren i hela Norden och dom säljer även till många svenska företag, så flera webshopar köper därifrån fast det talar dom inte om..
Men bara för att dom köper matchade från Finjector så betyder inte det att du får matchade om du inte får papper på det..

Så köp inga spridare utan flödespapper och tänk på att det då ska stå nr på spridaren och i pappret så du kan se att det är rätt spridare och ser även vilken som flödar mer än den andra om du får spridare med 2% diff.

här är dom jag frågat och deras svar:
Finjector ÅF = 0-2% diff, papper ingår
Streetpower = 0-2% diff, papper ingår
PPF = 0-2% diff, papper ingår
Badassparts = 0-2% diff, papper ingår

BJPrace = 1-2% diff, papper ingår bara om du ber om det.
Speeding = 0-2% diff, kan matchas och få papper om du ber om det.
Japtuning = 2% diff, inget papper men går att få för 150kr/st
GZracing = 1% diff, inget papper men går att få för 200kr/st
Overtake = ? diff, inget papper, flödes test 100kr/st

Så stirra er inte blinda på lägst pris på spridarna utan hör efter hur bra matchade dom är och om flödespapper på det ingår eller om det kostar extra?

Finjector är kanske den enda som kan leverera 100% matchade spridare då dom köper in 100-tals åt gången, men då får du maila dom innan och kontrollera matchning på dom som finns på lager just nu.

Fick även detta svar från en av företagen ovan:
Denna 1500cc spridare du frågar om är en av få vi inte köper av bosch direkt pga den är låst till OEM marknaden
Så dessa spridare köper vi inte av Bosch direkt,
1500cc
1700cc
2200cc (både modellerna på sidan)


Så jag kommer inte köpa spridare från något annat företag än Finjector i fortsättningen.
Dom kör ju även black friday kampanjer så ni vet.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Här är dom nya 1500cc spridarna från Finjector:




Jag har ju kört på dessa i flera år: 0280158040 = 950cc EV14

Men i dynon hos JRM i januari 2020 så vid 770hk/6000rpm låg jag på öppningstid på 75%
Och 78% mellan 6500-7000rpm

Så dom skulle ju inte räcka till så speciellt mycket mer pulver.

Men dessa nya som ger 1470cc enligt flödes pappret bör klara mer än vad mina turbos klarar..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Sen monterade jag dit ett bromsrör för att mäta mottryck i avgassystemet.
Har ju dubbla 3" först men som går ihop till 1st 3.5" under bilen så där är ju en strypning, så ville kolla vad jag har för mottryck efter downpipes.





Sen ville jag ha hastighet in i MaxxEcu så jag kan se det i loggen, original hastighets mätare är nu kopplad direkt på givaren i lådan så ingen signal till databoxen.

Så valde att sätta en egen givare som får impulser när kardanaxeln snurrar som jag gjorde ett stabilt fäste till i bakkant på växellådan.
Så jag stoppade helt enkelt in längre bultar i knuten som givaren läser av.



Men med bara 1 bult så behövde jag köra över 30 km/h för att se hastigheten, så bytte sedan ut alla bultar så det blev 6 pulser per varv och då fungerar det från typ 1 km/h thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Januari 2020 2 dagar innan jag var till JRM i deras dyno så körde jag dessa tider:
Och det visade sig vara med 770 motor hk




Med nybyggd motor med större ventiler, S8 kamaxlar, större spridare så kom jag ned i detta:
Samma tänd tabell men justering utav bränslet och kanske laddtrycket, minns ej.
2020-08-23


Jag tappar mycket i växlingen från 3:an till 4:an som görs i ca 180km/h

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Här kan man se hur mycket jag tappar på växlingen.

100-180km/h på 3 sek thumbs up
180-200km/h på 1.7 sek thumbs down




Synd att det inte finns en snabbväxlande DSG låda med samma mått osv. som min manuella 01E låda, då hade jag köpt och installerat en sådan direkt

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



Du får trycka ditt en Zf 8hp90 thumbs up

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



RallyQuattro skrev:
Här kan man se hur mycket jag tappar på växlingen.

100-180km/h på 3 sek thumbs up
180-200km/h på 1.7 sek thumbs down




Synd att det inte finns en snabbväxlande DSG låda med samma mått osv. som min manuella 01E låda, då hade jag köpt och installerat en sådan direkt


Du växlar väl som en kärring
Jag har loggat växlingar på ca 0.1-0.15s i min gamle kadett.
Men man får koppla bort känsla då och bara köra in-övat rörelsemönster utan hänsyn till knorr...
Med det sagt, så bör du kunna växla på 0.3s iaf.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



01E SQS dogbox + MME motorsport paddelkit borde bli ganska snabbt

http://www.mme-motorsport.com/en/products/audi-01e-paddle-shift-conver . . . .

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Babbe skrev:
Du får trycka ditt en Zf 8hp90 thumbs up

Finns en anledning till att jag skrev "med samma mått osv. som min manuella 01E låda" för det har inte en Zf 8hp90 annars hade jag nog monterat en sådan.
--------------------------------------------------

Theo skrev:
01E SQS dogbox + MME motorsport paddelkit borde bli ganska snabbt

http://www.mme-motorsport.com/en/products/audi-01e-paddle-shift-conver . . . .

Någon som vill sponsra ?
---------------------------------

Kadett4wd skrev:
RallyQuattro skrev:
Här kan man se hur mycket jag tappar på växlingen.
100-180km/h på 3 sek thumbs up
180-200km/h på 1.7 sek thumbs down
)


Du växlar väl som en kärring
Jag har loggat växlingar på ca 0.1-0.15s i min gamle kadett.
Men man får koppla bort känsla då och bara köra in-övat rörelsemönster utan hänsyn till knorr...
Med det sagt, så bör du kunna växla på 0.3s iaf.


Vad loggade du då? spak rörelsen med super kort utväxlad spak?
Provar du ett stoppur på tex mobilen så bara med en väldigt snabb dubbel tryckning kommer du ner i 0.1 sek.

0.3 sek kan jag förstå om man kör fullgas växling och har doggbox eller skiter i synkringarna

Om du ser paddel skift systemet i länken ovan så går det med doggbox att klara 0.1 sek, men vanlig låda 0.3sek och då fullgas samt ecu sköter kopplingspedalen..

Men med över 1100Nm så vill inte jag testa på fullgas på min original låda..

Men med kopplingspedals tramp, släpa gaspedal sedan ge fullt och få upp laddtrycket och fullt vrid ingen så får man nog vara nöjd med ett total tapp på 0.5sek vid växling med standard låda.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



G-kraft upphör till g-kraft återkom.
Och ja,, jag sket i synkringarna.
intränad motorik så jag släppte aldrig kopplingen, utan stampade som snett på den så pedalen slår upp tillbaka då foten halkar av, samtidigt slet jag i spaken.

Ska man vara snabb måste man köra som att man stulit den

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



RallyQuattro skrev:
Men med över 1100Nm så vill inte jag testa på fullgas på min original låda..


Ingen minns en fegis

Byta en 01E är väl typ som att byta en M40 låda? Upp på domkraft, in under med en mutterpicka och ringnyckel. Lossa kardan sen ena handen under lådan och lossa svepet, släpp ner kasta åt sidan, dra fram nästa som ligger vid benet, rulla upp på bröstkorgen så man får in handen under, tryck upp och in, dit med mutterpickan, dra fast kardan, ut och släpp ner. Klart på 15 min

Eller är det mer avancerat i en S8 med dubbelturbo och 4wd

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



Cassius skrev:
RallyQuattro skrev:
Men med över 1100Nm så vill inte jag testa på fullgas på min original låda..


Ingen minns en fegis

Byta en 01E är väl typ som att byta en M40 låda? Upp på domkraft, in under med en mutterpicka och ringnyckel. Lossa kardan sen ena handen under lådan och lossa svepet, släpp ner kasta åt sidan, dra fram nästa som ligger vid benet, rulla upp på bröstkorgen så man får in handen under, tryck upp och in, dit med mutterpickan, dra fast kardan, ut och släpp ner. Klart på 15 min

Eller är det mer avancerat i en S8 med dubbelturbo och 4wd


https://www.youtube.com/watch?v=0eOWYXR_yHU

_________________
Roland Johansson
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Rolle Scirocco skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=0eOWYXR_yHU


Imponerande!

Var de 5 eller 6 man? Bör ju vara möjligt på 1,5 timme själv då Den 5 växlade är enklare, lite mindre, lite lättare. Jag har provat byta en sån i en Audi 100 C4, det tog mig nog ändå 4-5 timmar skulle jag tro om jag minns rätt.. De var nog bättre med plats där än i Martins bil med

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



Jag var med martinsson en gång å byte låda i generalen.
Tog inte långa stunden trots massa skitsnack =)

Hursom, klämma in ett par turbos tätt intill svepet med bökiga grenrör gör det inte lättare iaf på v8an

Audilådorna för den delen är väldigt lättväxlade om reglagen är fräscha, växlarna glider i fint utan knorr fast man är elak.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Robert1
Sthlm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 64



Lång växelspak så man orkar få i växeln och högerfoten ska vara nertryckt hela tiden!

_________________
Robert Arthursson 070-5663530
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8984


Trådstartare
Kul att det verkade vara ett intressant ämne då så många skrev nu och kul att Robert hittade in i tråden igen.

Men ni har väl hängt med senaste halvåret eller sätt på förra sidan?
Då ser ni att jag gjort turbo upphängning som sitter skruvad ovanpå lådan samt turbo's sitter slimmade mot lådan, så för att byta låda så måste hela motorpaket tas ur och turbos skruvas loss, sedan göra nya skruv hål för fästet i nya lådan samt quaife diffen flyttas över och då schimas in i nya lådan.
Så detta är inget man vill göra ute på vägen ens om man är 5-man.

Så därför vill jag inte riskera något med full gas växlingar för jag tävlar ju inte i dragrace med bilen.


Angående rally så har jag sätt lådor där dom kapade bort övre delen av sprängkåpan så dels 2 skruvar färre men även för att lättare få ner lådan så man slipper lossa styrstags hållaren vid styrväxeln på urquattro som annars är i vägen samt även att hälften av bulthålen för inre drivknutar var utbytta mot styrstift så färre skruvar att skruva loss.

Men om dom haft 01E lådan där på 80-talet så hade dom inte behövt byta låda så ofta


Då fortsätter vi:



Efter att kört med nya motorn 1 månad så gjorde jag leakdown test för koll och allt var bra.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 456, 457, 458 ... 501, 502, 503   >>
53 besök idag (2500155 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande