Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 457, 458, 459 ... 501, 502, 503   >>
29 besök idag (2499244 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
När bilen var ihop och första test turen gjordes som visades i början på förra sidan, då mailade jag runt till företag om mappning i 4wd dyno och jag höll kontakt med en firma om lite tider.

Men under en test tur sista lördagen innan den bokade dagen så slutade kupe fläkten att fungera?

Så blev att riva ur panelen och felsöka.





Det hade blivit varmt i en kontakt i nya säkringsplinten jag monterat nedanför mittkonsolen?
Så enkelt fix när väl allt är bortskruvat, men tur att det hände nu och inte under långturen till mappnings firman, vill inte sitta i bilen några timmar utan kupe fläkt.

Någon som vågar gissa vilken firma jag bokade in mappningen hos om vi tar företag inom en radie på kanske 25 mil från Stockholm?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Söndagen 2020-09-06 packades bilen med 4 dunkar E85, 10 liter olja, 8st extra tändstift 1st extra tändspole, 2st reservhjul, glykol m.m.





Allt som kan tänkas behövas vid en mappning långt hemifrån.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Självklart skulle inte allt gå smärtfritt

Bilen "bluddrade" på motorvägen, låg man och körde på 6:an och gasade till så gick den dåligt, inte märkt något av detta innan, då var det dock ingen lugn motorvägs körning jag testat den på.

Så det blev ett antal stopp på vägen med att testa att byta tändstift och flytta tändspolar, men inget av detta hjälpte.




Så färden fortsatte till mappnings firman, med hopp om att hitta felet där och kunna åtgärda det.

Inga gissningar på mappnings företag än?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



AG's?

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 565



Dahlbäck?

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1749



TS motor

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Ser ut som du är på väg söderut från Stockholm och stannat vid sillekrog iallafall

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Det visste du inte Niklas "Knotan" att jag besökte din kompis i slutet av 2020





Då stod även denna urquattro där som dom byggde avgas, tryckrör m.m. på.
Klicka för större bilder!

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Haha nej det visste jag faktiskt inte.

Men hade någon misstanke om det, såg en bild i facebookflöde eller om det va Instagram där jag såg en bil "i bakgrunden" som jag tänkte undra om det kan vara Martins bil. (Har flera kompisar som jobbar på ags röravdelning så undrar om det inte var den vägen, ) hade tänkt fråga Tony om det men sen försvann det ur minnet.

Den grå audin stog flera långa tillfällen för allt möjligt så den känner jag igen väl.

Så hur gick det med din bil osv då?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3371



Fräckt!
Men tror du skall se över dina transparanta luftslangar. Vid 2.40ish så sugs de ihop rätt märkbart, vilket bör
betyda att turbon inte får fritt flöde på insugssidan?

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Låter ju förhållandevis snäll med tanke på effekten den lär ha (kan inte utläsa någon direkt siffra i videoklippet så antar att det kommer senare)

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Jovani skrev:
Fräckt!
Men tror du skall se över dina transparanta luftslangar. Vid 2.40ish så sugs de ihop rätt märkbart, vilket bör
betyda att turbon inte får fritt flöde på insugssidan?


Den där ihop sugningen är ingenting mot vad jag såg live, tyvärr missade kameran där i motorhuven detta, men det går att se en del samt på andra kameror i en annan film ni får se någon dag

Så trodde inte det skulle upptäckas redan i denna film


Cassius skrev:
Låter ju förhållandevis snäll med tanke på effekten den lär ha (kan inte utläsa någon direkt siffra i videoklippet så antar att det kommer senare)


Det går att se en del i slutet av filmen när jag filmar på tv skärmen, missade du det?
Inte nöjd med resultatet men en del måste fixas för att få mer effekt.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Vad berodde störningarna på vägen ned på?
Tycker det står 760 på hjulen, det är väll absolut inte dåligt??

Vad är det du vill åtgärda för att få ut mer effekt?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 884



Såg jag rätt?

871 kusar?

Motor ser ju örnstark ut över 4K!

_________________
Magnus Falk
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



870 är nog nm på hjulen vid 5500 rpm ungefär.
Max effekt ända upp till 7500 , lite svajigt laddtryck gör att den skulle gå att städa lite i registret.
Max hk kan jag inte se angivet när jag tittar närmare.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Vi glömde att köra ett pull i dynon efteråt när allt var klart så vet inte exakt vad det blev, men jag har en film där denna info visas:





Sen har jag detta papper på en av körningarna:




Så ja det är ju mera än dynon hos JRM i jan 2020 med Rs6 motorn, då hade jag 641 awhp men 864 wNm

Men jag hade hoppats på över 900 awhp

I filmen kan man se 871 wNm i ett pull.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1753



Fixa de små bekymren du hade och testa igen.
Den lät förjäkla gött iaf. thumbs up

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Det är ju jäkligt bra register.
Fullt användbart register mellan typ 4000-7500 är inte många bilar som har.
Och som jag sagt tidigare. En rejäl landsväg med många rullar går tungt,

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Här är dom bilderna som syns kort i filmen:

Här jobbade han med laddtrycks styrningen så därför den laddade lite för mycket på låga varv och då gav högt vridmoment.

laddtrycket som går i vågar och då även effekten:




Sen syns denna i filmen:



Så där håller vi ner laddtrycket tills efter 5700rpm för att hålla ner vridet så lådan håller.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979


Trådstartare
Angående växellåda som vi pratade om på förra sidan så har den urquattron som stod hos AG's när jag var där en 01E SQS dogbox och det håller i alla fall för över 1000 whp (läst både 1000whp & 1150whp?) i AG's bänk och med dragrace däck körde den på 402m = 8,7sek 272km/h redan efter tredje repan någonsin förra sommaren och då gick det på tvären över banan

Klicka för större bilder!



Men så mycket pengar vill jag inte slänga upp nu på att få en stark och snabb växlad låda.
Men det skulle vara ballt att testa och låta laddtrycket pumpa max redan på låga varvtal och se hur högt vrid motorn ger.

Såg i AG's Facebook flöde att den urquattron mappades igår igen hos dom, med denna info:

Sounds awesome #tunedbyags shifting like a boss 😂
Cylinder block didn't like 4bars boost 🙈🙈 @syvecs_ltd @mustangdynamometer @jesperojala

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 457, 458, 459 ... 501, 502, 503   >>
29 besök idag (2499244 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande