Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 472, 473, 474 ... 501, 502, 503 >> 16 besök idag (2500244 totalt) |
Det skulle ju vara fränt med sekventiellt..
Men Dragpower lådan har då en stor klump för detta vilken hamnar där jag har min ena turbo Så då kan dom bara erbjuda vanlig H mönstrad dogbox för 8000 euro SQS däremot har istället en låda ovanpå växellådan, men den kräver då att man kapar upp i kardan tunneln och bygger om den för att få plats Jag tror denna då hamnar där jag har mittkonsolen med fläkt reglage, knappar, säkringar osv. Och bara denna box med spak osv kostar ca 3000 euro, sen tillkommer kostnaden för en dogbox låda.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Kanske går att modifiera mitt värmepaket så klumpen får plats under den..
Så om alla som vill att min trötta bil ska accelerera snabbare tar och skramlar ihop åtminstone en 5000 euro så ska jag nog se till att det blir en dogbox och att laddtrycket får ge fullt hela vägen Så bara höra av er om vart pengarna ska sättas in EDIT Höst 2020 köpte jag nya däck, denna gång blev det Nankang AR-1 som skulle köras med under 2021 Tillsammans med dom gamla Cup2 jag kört på. Bilder tagna 2020-09-15 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Första passet, kör på lägsta laddtrycket och är mest ute och filmar Peppe i sin vit/gröna Skoda pickis när han testar banan för fösta gången med V8 motorn, han hade bara test kört några hundra meter hemma innan så det var en del att fixa och testa.
Sen en annan kompis som testade Tesla på bana som ligger bakom som jag lätt gasade ifrån på rakan sen blev det tyvärr röd flagg. 2021-05-08 pass1 297 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Film nr2 nu lite mera attack, men fortfarande på boost level 1
En kompis som var med 2019 med en ny 718 Cayman GTS hade blivit rejält ban biten och kör en massa banträffar, men 2020 köpte han istället en helt ny 911 Carrera S av nyaste generation 992 Den hade han sedan plöjt ner massa pengar i och hade bland annat monterat svin dyra AP-racing bromsar runt om, men dom hjälpte honom inte från att köra av när jag jagade honom i denna film 273 _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Denna film testar jag toppfart på gamla banans raka och jag har inte sätt någon annan som kommit upp i högre hastighet innan det vita sträcket.
Och då körde jag ändå inte på fullt laddtryck, utan på steg 2 av 3 1144 Sen råkade ett av varven i början även ge ny PB tid på den banan _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jag tror Pentell med 997 turbon hade runt 240 på den rakan.
Sen räknas det väl inte om man inte kan hålla sig på det svarta 😁 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Varven innan höll jag mig ju på banan
Jag vet att Pentell hade väldigt höga topp farter på alla banor och även Gotland, men har tyvärr inte kunnat hitta någon info om det, i hans film så syns ju ingen hastighet och han har ingen logg upplagd. Vore intressant att se vad han har för VMIN innan rakan ? Sen bromsar alla Porschar med sina grymma bromsar långt efter det vita sträcket = vid depå utfarten. Bilder från 3 av varven i filmen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Finns film på en Norsk 991 GT2RS som körde Gotland ring nu i maj 2022 och trots att han fick bromsa in för en bil så körde han på 1.24.9 (han har kört 6.49 BTG Nürburgring)
Han har Manthey delar på bilen men jag vet ej om motorn är trimmad. Så om den är original så är det 700hk på ca 1450kg han kom också upp i 233 km/h men då bromsar han långt senare. Men jag ser att jag tappade fart i ingången på rakan för varje varv så när jag körde 233 så hade jag bara 106 km/h i kurvan innan. Så här lite jämförande, nu inte helt korrekt vart han är då jag ej har hans logg utan bara tittat i filmen. Jag växlar vid ca 180 km/h. Jag måste ju tyvärr bromsa mycket tidigare, men om jag har bättre ingångshastighet och kör högsta laddtrycket så lär 240 km/h inte vara några problem. Om man inte kan fajtas om låga varvtider så får man sikta på att vara snabbast på rakan istället _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Problemet är ju att ju fortare du kör på rakan desto högre krav ställs ju på bromsarna för att faktiskt få ut maximalt av toppfarten du uppnår.
_________________ Tommy Göransson Audi S8 -97, biturbo comming up! Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303261 |
||||
Japp.
Men kan nämna att det sista varvet när jag valde att köra rakt fram ut på gruset, det hade nog gått att svänga där och vara kvar på asfalten, bara att det kändes som lite för fort så tog det säkraste spåret. Men sen har jag testat många olika belägg och har även uppdaterat bakbromsar till i år som du vet och det hade jag inte förra året när detta testades. så nu bromsar den bättre. Så 240km/h bör jag kunna bromsa ner bilen ifrån eftersom jag nog når det redan innan vita sträcket. jag vet dock ej om jag får chansen igen för det var under förra året som nya förlängda banan togs i bruk och sedan dessa har det bara varit den vi kört på och dess in och utfart är på just denna rakan, så numera får man inte köra hela denna raka då den är avspärrad i början så att man måste svänga ut på nya delen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Det finns bandagar på Nordslingan fortfarande och senast i höstas med GRC åkte jag på den under lördagen, innan hela banan öppnade upp. Så de som kör fredag på GRC helgerna får köra Nordslingan på lördag morgon (lite över 1 timme). Men sedan är det som sagt ett gäng andra bandagar på bara Nordslingan, även om GRC är roligast(?). _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||
Minns du inte att jag var där nu i höstas? Men som du vet så regnade det på fredagen och på natten så banan var blöt på lördag FM. Så ingen idé då att försöka köra fort. Sen hade jag inte kört på 1år, inte ens gasat på gatan. Så från att tuffa runt i diesel bruksbilen till att plötsligt börja full gasa med "1000hk" bilen tar en stund att vänja sig med Sen vet man aldrig när man får köra bara nord slingan, förra hösten skulle ju vi få köra den på söndagen men dagar innan fick vi ju veta att Alec ändrat på schemat för att han hade några kunder som ville betala extra för att få köra hela banan. Nu i våras var jag inte där så vet ej hur det var då, och nu i höst var det ju bara en blöt lördag FM som vi körde på gamla banan. Långa är kul, men när man är där bara 1-2 helger per år och kör 2-dagars så önskar man att få köra både hela och bägge korta banorna under helgen och att det är fint väder hela helgen _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Nej måste missat, Du var väl för snabb med Dina 1000hk... Men jag kunde iaf köra hyfsat fort på lördag morgonen, men jag kör iof inga 240km/h på gamla start och mål rakan... Jag får nöja mig med strax under 200km/h och strax under 90km/h som lägst i första högern, på en bana jag tyckte var torr på lördag morgon. Och i våras var det exakt samma/lika som nu i höstas, DVS sydslingan hela fredag och nordslingan på morgonen för dem som kört fredag och sedan hela banan efter typ 10:30-11:00 tiden med GRC. _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||
Jag får friska upp ditt minne med lite bilder från 2022-09-17
Hela rakan var mörk och bara vid infarten samt ute till vänster som det är ljust och torrt på förmiddagen efter kl.10, så dumt att försöka testa 240km/h på rakan. Men visst det var inte halt som i fullt regn, men ändå blöt asfalt som gör att jag gärna tar det lite lugnare, körde visserligen 1.33 tid med 220km/h på rakan ändå. Sen fick jag stopp strax innan depå infarten innan lunch när vi körde hela banan och dels körde du förbi mig på banan när jag stod still med varningsblinkers, samt är det inte du i grön tröja som tittar på mig när jag bogseras framför ögonen på dig Kan se på filmer att det även var fläckvis blött på stora banan fortfarande vid lunch. Och om du glömt? så regnade det även 2 gånger under lördagen, vid kl.15 regnet så åkte jag och tankade. Så nu kanske du kommer ihåg _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 472, 473, 474 ... 501, 502, 503 >> 16 besök idag (2500244 totalt) |