Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dubai Autodrome 2013-12-27
1238 besök totalt
Patrickofsweden
Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare

Ingen semester utan besök på någon bana har varit 2013 års regel. Så nu när vi är på semester i Dubai passade jag på att provköra club slingan av Dubai autodrome. Riktigt trevlig bana och jag valde att trotsa resten av gänget som skulle köra Audi tt och Audi r8 och valde att ratta en renault clio cup istället! Slicks, sekventiell växellåda och riktigt riktigt kul att köra. Var väl inte i närheten av att ligga på gränsen av vad bilen klarade under de dryga 20 minuterna man hade på sig men men... Nu är frågan hur jag ska övertala familjen att vi borde åka till yas marina circuit i Abu dhabi...
Gott nytt!

Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007

Har också varit där och kört en Formel Ford, klart nöjd!

Men, skulle jag veta det jag idag vet om Emiraterna, skulle jag aldrig ha åkt dit över huvud taget!

T.ex. att om du krockar så att någon dör så är du skyldig att betala USD 55.000 till offrets familj,
hälften om offret var en kvinna. Alldeles oavsett vem som orsakat olyckan. Tom om det var ett självmord.
Flera yrkesgrupper bl.a sjuksköterskor, byggnadsarbetare m.fl. är förbjudna att köra bil.
Samåkning i bil är straffbart med böter. Är de samåkande ett ogift par så tillkommer 1 månads fängelse och utvisning.
JA, det gäller turister också!!!
Det finns ingen rättvisa, inga advokater värda namnet, bara godtycklig tillämpning av Sharia lagar.

Eller detta att våldtäktsoffer blir dömda för sex utanför äktenskapet och satta i fängelse,
den norska kvinnan var långt ifrån nåt undantag:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/24-ariga-norskan-benadad_8364838.svd . . . .

Emiraterna är kvar i medeltiden. Bra att veta om du funderar på Abu Dhabi...

Allmänt banåkaforum
1238 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande