Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Smakprov ur "Väghållningsboken"
1395 besök totalt
Jörgen Gustavsson
Dalhem, Gotland
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Finns det någonstans man kan få ett smakprov ur Göran M's "Väghållningsboken"? Jag är lite nyfiken på den men inte så sugen på att betala några hundra kronor för att sen inte begripa ett smack.

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re: Smakprov ur "Väghållningsboken"

Jörgen Gustavsson skrev:
men inte så sugen på att betala några hundra kronor för att sen inte begripa ett smack.

Det beror nogg mer på dit intrese att lära....än på Görans bok......

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Den är en bra flerstegsraket. Även om man inte fattar allt så lär man sig massa första gången man läser den även om man börjar på noll så att säga. Sen läser man den gärna igen och lär sig ännu mer. Osv.

Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Efter min mening är boken skriven på ett sådant sätt att man inte vara guru på matte för att fatt något.
om jag har fattat Göran rätt så är hans tanke med boken att ALLA skall ha en sportmössa att bergripa(få ett hum om) hur saker hänger ihopp.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Till och med jag fick flera aha-upplevelser när jag läste den första gången, och jag är INTE bra på matte...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003

Jag personligen tycker att den är skitbra, har läst den 2 gånger (bla en gång i helgen när jag satt på akuten i 12 timmar.. ) jag förstår inte allt än men det börjar klarna. thumbs up en hel del frågetecken finns det kvar men dom får man ta här kanske.
Så, efter några varv med boken och lite frågor på rejsa.nu så klarar du nog mycket själv på din bil.

Citera
Jörgen Gustavsson
Dalhem, Gotland
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Tack för era svar thumbs up . Man blir ju inte mindre nyfiken direkt! Det känns som jag kommer beställa en bok vad det lider, vare sig jag har sett den eller inte. Det får dock vänta lite då prio 1 just nu är Peugeotklubben 15 maj och Lazzat RS 16 maj. Båtbiljett är bokad och betald men det kommer till lite andra omkostnader också. Fast man skulle haft nått att läsa på färjan förståss...

1395 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande