Sparade trådar/FAQ
Lastsäkring av fordonstransport
12 besök idag (38518 totalt)
<<   1, 2
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Figgz skrev:
Blev inspirerad av Anders bild och länk ovan på spännbandskit med ögla, letade runt på eBay och hittade detta kit som hade 2 extra loopremmar per hjul - En för att hålla ihop remmarna och skapa dragkraft nedåt men även en extra rem för att undvika att loopöglan glider nedåt:

Om jag inte är helt ute och cykla så borde väl en sådan surrning vara riktigt säker och korrekt?

Länk till produkten finns här

Om man vill ha enklast möjliga lasso så funkar den här typen kanonbra - så länge den har lite däck att bita i.

Så här ser det ut om man drar den genom en fälg, men som beskrivits tidigare i tråden är detta inte ett sätt som ger lika bra drag rakt ner.

Något som man kan reflektera över är att man kan få bra lastsäkring med flera band även om inget av dem sitter på absolut bästa sätt. Här på rejsa.nu är vi ju duktiga på att vilja triangulera allt möjligt och man kan bli lika sjuk av detta.

När jag spänner fast bilar brukar jag ta två band om jag är lat, ett hjul fram och ett bak då varje band har 2-tons märkning. Normalt sätt använder jag ett tredje band för att undvika att bilen flyttar sig på flaket om ett band släpper.

Är det en bil som jag är lite extra rädd om (eller tveksam om den sitter ihop) kan det bli ett fjärde. Om det skulle visa sig att de inte sitter perfekt så är det mest troligt så att ett enda spännband skulle kunna lyfta hela bilen och släpet.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Ska tillägga att jag tappat ett band en gång, och märkte det genom att bilen var på väg att kasa över kanten med ett bakhjul, som tur var såg jag det i backspegeln. Det var sista gången jag chansade med ett spännband som hade börjat fnasa sig.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Dude skrev:
Dom här har jag kört med i många år nu.
Smidiga som synden 👍

Sådana stroppar ingår i kitet jag länkade ovan, instämmer i att de är smidiga.

Sparade trådar/FAQ
Lastsäkring av fordonstransport
12 besök idag (38518 totalt)
<<   1, 2

Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >