Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo
<<   1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27   >>
14 besök senaste veckan (202921 totalt)
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
E3-otto skrev:
Mattias Claus skrev:
Fick orderbekräftelsen på mina nya fälgar idag. Blir BBS Motorsport E87 med måtten 17x9 ET23 runt om. Tror dom kommer passa fint. Blir ej centrumbult dock.



När får du fälgarna?

BILDER

Kommer bli en helt optimal vagn efter det!!!

/Otto


Hej Otto!
Hoppas på leverans v10 - 11. Bilder kommer så snart dom landat i Gävle.
Förväntningarna är höga!

/ Mattias

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
E21 Racing skrev:
Snygga kolfiberdelar! thumbs up

Kommer du forsätta bakåt efter splittern med slät skiva under bilen, iaf till bakom styrväxeln? Kanske nämnt det i tråden, ja som missat isf.
Gör ju en del nytta o släta ut under!

thumbs up thumbs up för denna bil!


Hejsan.

Kul att du gillar den!. Detta är inget jag tänkt på, men det låter vettigt. Går säkert upp mycket luft i motorrummet annars då det är väldigt öppet bakom stötfångaren. Frågan är vilket material man skulle kunna använda som är hyffsat lätt?

/ Mattias

Cammo skrev:
Senap, kentchup och chili... Det blir en smakfull samling STAC racers att fightas med =) Stekig kärra helt klart. Ska bli kul att höra insugningsvrålet från den där...



Tjena!

Som man längtar tills det drar igång!!!!

Ska bli riktigt kul att se ditt monster på Mantorp, jag beundrar din kreativitet.



/ Mattias

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Hej!

Det man oftast använder som splitter under fronten är plyfa, vanlig eller vattenfast. 12mm är riktigt styv o bra, kör själv med en 12mm vattenfast formplyfa på min, o ja kan stå på splittern längst fram utan att det flexar mer än nån milli... Tror inte på mindre än 10mm, om man inte gör mängder med fästpunkter.

Fördelen med slätt undersida överstiger med råge den extra vikt som skivan innebär. Dessutom lågt placerad vikt.

En annan fördel är att du får ett mycket bra skydd för oljetråget, och en plyfa splittrar sig inte på samma sätt som glasfiber eller kolfiber. Den tål stryk o hårda tag över curbsen



_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
R Andersen
Norge
Här sen Mar 2005
Inlägg: 784



Vad är plyfa på norska??

_________________
Raymond Andersen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



R Andersen skrev:
Vad är plyfa på norska??


Plywood?

EDIT via Google translate: Kryssfiner?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Mattias Claus skrev:

Detta är inget jag tänkt på, men det låter vettigt. Går säkert upp mycket luft i motorrummet annars då det är väldigt öppet bakom stötfångaren. Frågan är vilket material man skulle kunna använda som är hyffsat lätt?

/ Mattias
Jag har splitter i plyfa som går lika långt bak som fronten sen möter jag upp med tunn aluplåt som jag vikt upp till rambenen på sidorna och hela paketet sträcker sig bak till slutet på lådan.... ett alternativ.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
Inlägg: 169



BTG skrev:
R Andersen skrev:
Vad är plyfa på norska??


Plywood?

EDIT via Google translate: Kryssfiner?


Spot on !

_________________
Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Då var bakvagnsprojektet igång. Har gått riktigt smidigt så här långt.
Det blev fin fina bussningar samt ett camberkit från Millway Motorsport.
Uppskattar den snabba servicen och kvalitén på produkterna.

Trevligt paket:)




Riktiga verkyg underlättar! Sparade många timmar med hjälp av lyft och tryckluftsverktyg.


Valde att plocka ner bakvagnen i fyra delar för att göra det på ett säkert och smidigt sätt när man jobbade ensam.



'
Efter en ordentlig tvätt med mycket avfettning och hetvatten såg den ut som ny under.




Montering av exenterbrickor.






Nu väntar jag bara på att få hem bakaxelbrygga och bärarmar från blästring och pulverlack för att kunna återmontera det på bilen.

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Snyggt helg jobb thumbs up
Kexchoklad passar det till chilisås

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Kexchokladen och Chilisåsen gifter sig lika bra som varmkorven i brödet

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Passade även på att snygga till diffkåpan med lite färg och nya bultar.


_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Mattias Claus skrev:
Kexchokladen och Chilisåsen gifter sig lika bra som varmkorven i brödet


Ser bra ut thumbs up bussningarna kommer älska belastningen av gatdäcken.....

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Mmm, vi får se hur det blir med det....

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Mattias Claus skrev:
Passade även på att snygga till diffkåpan med ny färg och nya bultar.




Yhiiihaaaa putskungen

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Mattias Claus skrev:
Passade även på att snygga till diffkåpan med lite färg och nya bultar.



inte lönt att skryta med sånt om det inte är en Z kåpa

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Passa på att bygga dit förstärkningar på bärarmarna bak när du ändå har de löst thumbs up

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Hittar inte mina gamla bilder men precis som bilden har jag gjort plus ett stag mellan "armarna" så de blir ett "A" thumbs up


_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Ripper skrev:
Mattias Claus skrev:

Detta är inget jag tänkt på, men det låter vettigt. Går säkert upp mycket luft i motorrummet annars då det är väldigt öppet bakom stötfångaren. Frågan är vilket material man skulle kunna använda som är hyffsat lätt?

/ Mattias
Jag har splitter i plyfa som går lika långt bak som fronten sen möter jag upp med tunn aluplåt som jag vikt upp till rambenen på sidorna och hela paketet sträcker sig bak till slutet på lådan.... ett alternativ.



Risken som ja ser det är att du avslutar plyfan innan oljetråget eller?

Tunn alu ger inget skydd i sig för oljetråget, mot ex.vis curbsen. Går ju såklart att sätta en hasplåt under tråget istället, men plyfan har rätt bra skyddande egenskap även den om man fäster upp det ordentligt.
Att vika upp mot rambenen är ju bra, så du stoppar ett luftflöde den vägen via hjulhusen thumbs up


_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Ripper skrev:
Hittar inte mina gamla bilder men precis som bilden har jag gjort plus ett stag mellan "armarna" så de blir ett "A" thumbs up



Nu är redan lämnade för lack så jag kör standard utförande. Kanske är mer avgörande med en förstärkning när man åker massor av hk och turbo?

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Har även hunnit prov montera och passa in kolfiberfronten samt splittern. Även denna är lämnad på lack och väntas komma i mitten på nästa vecka.

Om någon har 2st kompletta framblinkers till E30 liggandes så är jag spekulant!








En bonus bild på det fantastik fina oljetråget från Köhler. Ett riktigt hantverk!

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Babbe skrev:
Mattias Claus skrev:
Passade även på att snygga till diffkåpan med lite färg och nya bultar.



inte lönt att skryta med sånt om det inte är en Z kåpa


Tyckte inte Z3 kåpan var värd 2995kr, rätta mig om jag har fel.
Sälj gärna in fördelarna så kanske det blir en sådan på sikt:)

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo
<<   1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27   >>
14 besök senaste veckan (202921 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande