Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27 >> 76 besök senaste veckan (203062 totalt) |
Skulle någon behöva hyra ett täckt släp så har jag numera en Raceliner tillgänglig. 2500kg tot vikt och en last vikt på ca 1600kg. Flakmått = 5200mm x 2100mm. Pris 900kr/dygn.
_________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Nice, precis som du säger så brukar dom ha ett serienummer. Mercedes använde samma låda i DTM-bilarna 90-91, men med egentillverkad sprängkåpa, spakställ fästen (Tidigare använde man MB Getrag, samma som din fast med utanpåliggande länkage och fast sprängkåpa). Har länge letat en sådan låda som du har men svårt att hitta till vettiga pengar. Hade en på gång men den var för dyr för mig. Hör du om någon mer så får du gärna hojta till då jag har alla andra delar förutom just lådan
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Ditt fina bygge förtjänare också en sådan låda😀. Har sett växellådor av samma typ på http://www.rallycarsforsale.net _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Jag har en original till salu. /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||||
Samsonas satsen verkar grym! Blir dock något extra när det finns en motorsport historia kring komponenterna😀 _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Ingenjören jobbar på stenhårt! Han har dock några sidoprojekt med larmdemontering samt diverse kabelrensning. Jag var på garagebesök ikväll och det är nära provkörning nu. _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Man är nyfiken 😀 Hoppas utväxling mm stämmer men det visar sig inom kort. _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Håller med Får se om lådan jag hade på G kanske går ner i pris då den har lite annan utväxling än BMW-varianten.
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Såg det, men känns lite synd då jag inte behöver spakställ, kåpa eller utväxlingen. Kanske har tur och hittar någon rasad _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Det jag reagerar på jämfört med mina egna spårval är att du är lite sen in och missar apex med en meter eller så på några ställen (oftast högern efter TV-krönet), blir bättre och bättre på de sista varven men då bromsar du istället på dig/sen turn in inför kurvan ut på start och mål vilket är en viktig kurva att få med sig farten ut ur. Du kommer även väldigt långt ut till vä i utgången på kvarnkurvan vilket ser ut som du tappar en del jämfört med GT3:an som ligger bakom? Jag får känslan av att du har mkt understyrning i andra halvan av denna kurva? Testat att gå mer rakt upp och V:a för att se vad det gör på sektortiderna? Det har jag fått göra med mina tidigare bilar som haft problem med understyrning i Kvarnkurvan. Men vad vet jag, du är ju flera sek snabbare än mig runt Kullen i din härliga vagn _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Kör snyggt tycker jag, svårt att få känslan av filmen men kanske lite senare men mer bestämd på bromsen inför bland annat start o mål... Säger jag med dubbel effekt men ändå långsammare och ännu fegare på bromsarna
|
||||
Ja, det var en njutning att ligga bakom och se denna snabba bil och chaufför "in action"
Tror faktiskt jag gjorde mitt snabbaste varv på hela helgen 58,05 denna stint. (Harrys utan gps puck) Körde en halv sekund långsammare dagen efter Så tyvärr kan jag inte bistå med några tips, då du spöade mig med 12 hundradelar i finalen Missar tyvärr Mantorp men Gelleråsen blir kul, då vi kan mäta oss igen med de nya uppdateringarna på våra bilar. Mvh Brinken _________________ Stefan Brink |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo | << 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27 >> 76 besök senaste veckan (203062 totalt) |