Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27   >>
76 besök senaste veckan (203062 totalt)
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Abbe o skrev:
Gick det bra och plocka upp hjulen i torsdags?


Som en dans!



_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Har du några bilder på lådan?

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Skulle någon behöva hyra ett täckt släp så har jag numera en Raceliner tillgänglig. 2500kg tot vikt och en last vikt på ca 1600kg. Flakmått = 5200mm x 2100mm. Pris 900kr/dygn.








_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
RS 1800 skrev:
Har du några bilder på lådan?


Ser i princip ut som orginalet, men med ett serie nummer instansat. Den bortre är den nya.







_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Nice, precis som du säger så brukar dom ha ett serienummer. Mercedes använde samma låda i DTM-bilarna 90-91, men med egentillverkad sprängkåpa, spakställ fästen (Tidigare använde man MB Getrag, samma som din fast med utanpåliggande länkage och fast sprängkåpa). Har länge letat en sådan låda som du har men svårt att hitta till vettiga pengar. Hade en på gång men den var för dyr för mig. Hör du om någon mer så får du gärna hojta till då jag har alla andra delar förutom just lådan

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
RS 1800 skrev:
Nice, precis som du säger så brukar dom ha ett serienummer. Mercedes använde samma låda i DTM-bilarna 90-91, men med egentillverkad sprängkåpa, spakställ fästen (Tidigare använde man MB Getrag, samma som din fast med utanpåliggande länkage och fast sprängkåpa). Har länge letat en sådan låda som du har men svårt att hitta till vettiga pengar. Hade en på gång men den var för dyr för mig. Hör du om någon mer så får du gärna hojta till då jag har alla andra delar förutom just lådan


Ditt fina bygge förtjänare också en sådan låda😀. Har sett växellådor av samma typ på http://www.rallycarsforsale.net

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Får hålla lite kolla, alternativt att hitta en gat M3-låda för att komma åt huset och sätta i en Samsonas drevsats, då finns ju möjligheten att få en 6:e växel med.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006
Inlägg: 332



Har du fått drivlinan på plats och provkört ?

Med vänlig hälsning /Jonas

_________________
Jonas Sandborg
BMW M3 E30 -87 Såld
BMW M3 E90 -11 Såld
BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Riktigt spännande uppgraderingar du har på gång. Ska bli mycket intressant och höra vad dy tycker om dom. Bör den setuppen funka bra på svenska banor?

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1963



RS 1800 skrev:
Får hålla lite kolla, alternativt att hitta en gat M3-låda för att komma åt huset och sätta i en Samsonas drevsats, då finns ju möjligheten att få en 6:e växel med.


Jag har en original till salu.

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
RS 1800 skrev:
Får hålla lite kolla, alternativt att hitta en gat M3-låda för att komma åt huset och sätta i en Samsonas drevsats, då finns ju möjligheten att få en 6:e växel med.


Samsonas satsen verkar grym! Blir dock något extra när det finns en motorsport historia kring komponenterna😀

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
JonasS skrev:
Har du fått drivlinan på plats och provkört ?

Med vänlig hälsning /Jonas


Ingenjören jobbar på stenhårt! Han har dock några sidoprojekt med larmdemontering samt diverse kabelrensning. Jag var på garagebesök ikväll och det är nära provkörning nu.




_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
frapp skrev:
Riktigt spännande uppgraderingar du har på gång. Ska bli mycket intressant och höra vad dy tycker om dom. Bör den setuppen funka bra på svenska banor?


Man är nyfiken 😀
Hoppas utväxling mm stämmer men det visar sig inom kort.

_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Håller med Får se om lådan jag hade på G kanske går ner i pris då den har lite annan utväxling än BMW-varianten.

Mattias Claus skrev:
RS 1800 skrev:
Får hålla lite kolla, alternativt att hitta en gat M3-låda för att komma åt huset och sätta i en Samsonas drevsats, då finns ju möjligheten att få en 6:e växel med.


Samsonas satsen verkar grym! Blir dock något extra när det finns en motorsport historia kring komponenterna😀

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



AL skrev:
RS 1800 skrev:
Får hålla lite kolla, alternativt att hitta en gat M3-låda för att komma åt huset och sätta i en Samsonas drevsats, då finns ju möjligheten att få en 6:e växel med.


Jag har en original till salu.

/AL


Såg det, men känns lite synd då jag inte behöver spakställ, kåpa eller utväxlingen. Kanske har tur och hittar någon rasad

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Fick tag på en film från Kullen där en 997 GT3RS åker bakom mig. Kom gärna med komentarer och tips på spårval. Nytt mål är en 56 tid men då behöver jag lite hjälp.




_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767


Trådstartare
Check 😍


_________________
Mattias Claus - Autorismo
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Mattias Claus skrev:
Fick tag på en film från Kullen där en 997 GT3RS åker bakom mig. Kom gärna med kommentarer och tips på spårval. Nytt mål är en 56 tid men då behöver jag lite hjälp.


Det jag reagerar på jämfört med mina egna spårval är att du är lite sen in och missar apex med en meter eller så på några ställen (oftast högern efter TV-krönet), blir bättre och bättre på de sista varven men då bromsar du istället på dig/sen turn in inför kurvan ut på start och mål vilket är en viktig kurva att få med sig farten ut ur.

Du kommer även väldigt långt ut till vä i utgången på kvarnkurvan vilket ser ut som du tappar en del jämfört med GT3:an som ligger bakom? Jag får känslan av att du har mkt understyrning i andra halvan av denna kurva? Testat att gå mer rakt upp och V:a för att se vad det gör på sektortiderna? Det har jag fått göra med mina tidigare bilar som haft problem med understyrning i Kvarnkurvan.

Men vad vet jag, du är ju flera sek snabbare än mig runt Kullen i din härliga vagn

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Ser ut att va bra fäste och förvånande snabb över rakan måste jag säga!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Kör snyggt tycker jag, svårt att få känslan av filmen men kanske lite senare men mer bestämd på bromsen inför bland annat start o mål... Säger jag med dubbel effekt men ändå långsammare och ännu fegare på bromsarna

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Brinken GT3 RS
Gävleborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 52



Ja, det var en njutning att ligga bakom och se denna snabba bil och chaufför "in action"
Tror faktiskt jag gjorde mitt snabbaste varv på hela helgen 58,05 denna stint. (Harrys utan gps puck)
Körde en halv sekund långsammare dagen efter

Så tyvärr kan jag inte bistå med några tips, då du spöade mig med 12 hundradelar i finalen

Missar tyvärr Mantorp men Gelleråsen blir kul, då vi kan mäta oss igen med de nya uppdateringarna på våra bilar.

Mvh
Brinken

_________________
Stefan Brink
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27   >>
76 besök senaste veckan (203062 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande